1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Java 2/I-II.

Útikalauz programozóknak 1.3/A kávé/A hab

Szerző

Kiadó: ELTE TTK Hallgatói Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 1.087 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-463-305-6
Megjegyzés: CD-melléklet nélkül. További szerzők a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet:
Bevezetés 1
Nyolc lap alatt a nyelv körül 4
Az első alkalmazás 4
Az első applet 5
Változók 7
Konstansok 8
Megjegyzések 9
Osztályok és objektumok 10
Metódusok és paraméterek 11
Megbízhatóság 12
Biztonság 13
AWT 14
Grafika 15
Párhuzamosság 16
Swing 18
Az alapok 20
Karakterkészlet 20
Azonosítók 21
Egyszerű típusok 21
Literálok 22
Változódeklarációk 23
Tömbök 23
Operátorok 24
Típuskonverzió 26
Automatikus konverzió 27
Explicit konverzió 27
Szövegkonverzió 28
Mező, metódus elérése 29
Vezérlés 30
Utasítás és blokk 30
Elágazások 30
Egyszerű elágazás 30
Összetett elágazás 31
Ciklusok 32
Elöltesztelő ciklus 32
Hátultesztelő ciklus 32
A for-ciklus 32
Feltétlen vezérlésátadás 33
Címkék 33
A break utasítás . 33
A continue utasítás 33
Visszatérés 33
Goto? 34
Osztályok 35
Egy egyszerű példa 35
Példányváltozók 37
Változók deklarációja 37
Változók használata 38
Metódusok 38
Metódusok definíciója 38
Metódusok meghívása 39
A this pszeudováltozó 40
Metódusnevek túlterhelése 40
Fordítás közbeni adatfolyam-ellenőrzés 41
Objektumok használata 42
Hozzáférési kategóriák 43
Félnyilvános tagok 44
Nyilvános tagok 44
Privát tagok 44
Leszármazottban hozzáférhető tagok 45
Osztály szintű tagok 45
Osztályváltozók 45
Osztálymetódusok 46
A főprogram 47
Konstruktorok 48
Konstruktorok definíciója 48
Példányosítás paraméterekkel 49
Inicializáló blokkok 50
Destruktor jellegű metódusok 51
Öröklődés 52
Osztály kiegészítése új tagokkal 52
A konstruktorok és az öröklődés 53
Polimorfizmus 53
Példánymetódusok felüldefiniálása 54
A túlterhelés és az öröklődés viszonya 55
Osztálymetódusok elfedése 56
Változók elfedése 56
A protected hozzáférési kategória 57
Az osztályhierarchia 57
Absztrakt osztályok és metódusok 57
Végleges osztályok és metódusok 59
Kivételkezelés 60
A Java kivételkezelésének működése 60
Kivétel keletkezése 60
Megfelelő kivételkezelő keresése 61
A kivételkezelés alkalmazási köre 61
A kivételkezelés megvalósítása 62
A kivétel kiváltása 62
A kivétel elkapása 64
A kivétel specifikálása 67
Példa kivételkezelés megvalósítására 67
Kivételosztályok helye az osztályhierarchiában 69
A kivételkezelés előnyei 70
A hibakezelő kód jól elkülönül a tényleges kódtól 70
A hiba könnyen eljut oda, ahol azt kezelni kell 72
A hibatípusok csoportosítása 73
Interfészek 74
Az interfésze alapjai 74
Interfészek implementálása 76
Interfészek használata deklarációkban 77
Interfészek kiterjesztése 77
Az interfészdeklaráció törzse 78
Konstansok 78
Absztrakt metódusok 80
Interfészek használata 83
Beágyazott osztályok 85
Tagosztályok 85
Statikus tagosztályok 86
Nem statikus tagosztályok 89
Lokális és névtelen osztályok 92
Lokális osztályok 92
Névtelen osztályok 94
Csomagok 97
Csomagok elemei 98
A csomagok leképezése 98
Fájlrendszerben tárolt csomagok 99
Adatbázisban tárolt csomagok 100
Fordítási egység 100
Csomagdeklaráció 100
Importdeklarációk 101
Típusdeklarációk 103
Csomag létrehozása 104
Csomag névválasztása 104
Alapvető csomagok a fejlesztői környezetben 105
Több fordítási egységet alkotó program kezelése 105
Java programok 106
Biztonság 106
Az appletek sajátosságai 107
Fordítás 107
java forrásfájlok 108
ciass bájtkód fájlok 108
Alkalmazások 109
Futtatás 110
Paraméterátadás 110
Program befejezése 110
Grafikus felhasználói felület 110
Kommunikáció az operációs rendszerrel 110
1. példa: a Params alkalmazás 111
Appletek 112
Applet beágyazása 112
Paraméterátadás 115
Futtatás 115
Egy applet életciklusa , 116
2 példa: a LifeTest alkalmazás/applet 116
A java.lang csomag 122
Az Object osztály 122
A Comparable interfész 125
Elemi típusok osztályba csomagolása 127
Az Integer osztály
Numerikus konstansok
Sztringkezelés
A String osztály 131
A StringBuffer osztály 137
A Math osztály 139
Rendszerszintű osztályok 141
Önelemzés 142
Bevezetés 142
Áttekintés 142
Egy rövid példa 143
Az önelemzés szerkezete 143
Osztály 144
Tömb 146
Primitív típusok 147
Biztonsági követelmények 147
Adatkonverzió 149
Csomagolás 149
Bővítés 149
Egy nagyobb példa 150
Eszközök és nemzetközi programozás 154
A java.util csomag interfészei 154
A java.util.Enumeration interfész 155
A java.util.Observer interfész 155
A java.util csomag osztályai 155
Az Observable osztály 155
A java.util.BitSet osztály 157
Dátum- és időkezelés 157
Adaptáció a környezethez 159
A Random osztály 163
A StringTokenizer osztály 163
Gyűjtemény Keretrendszer 164
Általános célú gyűjtemények és leképezések 164
Gyűjtemény 65
Halmaz 167
Lista 168
Leképezés 170
Rendezés 171
Rendezett halmaz 172
Rendezett leképezés 172
Kiegészítő eszközök 172
Burkoló implementációk 172
Kényelmi lehetőségek 173
Algoritmusok 174
Saját implementációk 175
Felhasználás programkönyvtárakban 175
A Java és a matematika 176
BigDecimal osztály 176
Biglnteger osztály 178
Biglnteger osztály jelentősége: titkosítás 179
R.C5, szimmetrikus algoritmus 180
RSA, aszimmetrikus algoritmus 181
Nagy prímszámok generálása 182
RSA algoritmus megvalósítása Java nyelven 184
Hash függvények, MD5 algoritmus 187
Kriptográfiai protokollok 189
A bemenet és kimenet kezelése 191
Csatornák 191
Alapfunkciók 192
A csatornák adatainak tárolása 195
Szűrők 201
Objektumok szerializációja 206
Közvetlen elérésű fájlok 209
Szövegfeldolgozás 210
A File osztály: kapcsolat a fájlrendszerrel 212
Könyvtárak kilistázása 213
A fájlokhoz való hozzáférés korlátozása 214
A Java módosított UTF-8 formátuma 214
Tömörítés: a java.util.zip csomag 215
Párhuzamosság 217
Párhuzamosság a számítástechnikában 217
Folyamatok, szálak 217
Párhuzamosság és erőforrás-használat 219
Mikor alkalmazzunk szálakat? 220
Szálak használata 221
Hogyan készítsünk szálakat? 221
Szálcsoportok 225
Lokális szálváltozók 228
Futásvezérlés 230
Felfüggesztés 230
Megszakítás 236
Leállítás 238
Démon szálak 240
Szálak összekapcsolása 241
Prioritások 243
Önző és udvarias szálak 245
Szálak állapotai 246
Futtatható és futó állapot 247
Blokkolt állapot 247
Halott állapot 247
Megszakított 248
Szinkronizáció 248
Kölcsönös kizárás 249
Versengés és kiküszöbölése 52
Gondok a Java szinkronizációval 252
Szinkronizáció üzenetekkel 257
Visszatekintés 257
A java.awt csomag 259
„Helló világ!" program 261
Az események kezelése 261
A Component osztály 262
A Component eseményei 262
A Container osztály 263
Pakolási stratégiák 264
A Container eseményei 265
A Frame osztály 265
Dialógusdobozok 266
Az awt felületelemei 267
Button 267
Checkbox 268
Choice 269
List 270
TextComponent, TextField, TextArea 273
Scrollbar 273
Menük 273
Egyéb osztályok 274
A Color osztály 274
A Font osztály 275'
A Graphics osztály 275
Képek megjelenítése 276
Pehelysúlyú komponensek 278
Java2D
Az 1.1-es Javával való kompatibilitás 280
Rajzolás a Graphics2D osztállyal 281
Az attribútumok 281
A rajzolás folyamata 282
A megjelenítésre használt eszközök 283
A Graphics2D attribútumai 283
A rajzolás minőségének beállítása 283
Kontúr 284
Kitöltés 285
Kombinálás 286
Vágás 288
Affin transzformációk 288
Alakzatok 290
Az egyszerű elemek és az iterátorok 290
CAG, halmazműveletek 291
Befoglaló téglalapok, találatvizsgálat 292
Egyedi alakzatok létrehozása 292
Szövegmegjelenítés 292
Betűtípusok 293
A szövegmegjelenítés folyamata 293
Egy- és kétirányú szövegek megjelenítése 294
Többsoros szövegek megjelenítése 295
Képek elhelyezése a szövegben 296
Találatok kezelése 296
Kurzorok megjelenítése és mozgatása 297
Szövegek kijelölése 298
„Textúrázott" betűtípusok használata 298
Új betűtípus készítése 299
Alapfogalmak 299
Színkezelés 300
A ColorSpace osztály 302
A Color osztály 303
Képkezelés 303
Alapfogalmak 303
A Bufferedlmage és a virtuális képernyők 305
A Raster osztály használata 307
A DataBuffer és a SampleModel osztályok 307
A ColorModel osztály használata 308
Egy egyszerű példa 309
Szűrők 309
Nyomtatás 311
Visszahívásos nyomtatási modell 311
A nyomtatás részei 311
Egyszerű dokumentumok nyomtatása 312
Összetett dokumentumok nyomtatása 314
Nyomtatáshoz kapcsolódó párbeszéd ablakok 315
Angol-magyar szótár 316
Appletek 318
Információ az appletről és paramétereiről 318
Grafikus felhasználói felület 318
Appletre vonatkozó grafikus megszorítások 319
1. példa: a PaintTest applet 319
Saját Thread-ek használata 322
Applet kommunikációja a böngészővel 322
Applet címének lekérdezése 323
Kép/hang kezelése 323
Java audio 324
Új oldal megjelenítése 324
Böngésző státuszsorának használata 325
2. példa: a BrowserTest applet 325
Kommunikáció appletek között 339
3. példa: a GetAppletTest applet 339
Appletek biztonsági megkötései 342
4. példa: a SecurityTest alkalmazás/applet 343
Swing appletek 346
JApplet példa: a SwingLifeTest program 347
Hálózatkezelést támogató alaposztályok 351
A hálózat modellje 353
A hálózati kapcsolat modellje 353
Összeköttetés-alapú kapcsolatok 353
Összeköttetés-mentes kapcsolatok 354
A kommunikáció további kérdései 355
A hálózatkezelési osztályok 356
Összeköttetés-alapú kommunikáció Javában 357
Összeköttetés-mentes kommunikáció Javában 358
Kommunikációs végpont opciók 359
Internetcímek kezelése 359
Több hálózati kártyával ellátott számítógépek 360
Csoportkommunikáció 361
A Java 2 biztonsági vonatkozásai 362
Példaprogramok 363
Összeköttetés-alapú szerveralkalmazás 363
Összeköttetés-alapú kliensalkalmazás 366
Összeköttetés-mentes szerveralkalmazás 367
Összeköttetés-mentes kliensalkalmazás 369
Internet- és WWW-objektumok elérése 370
Az URL osztály 371
Az URLConnection osztály 373
Távoli metódushívás 376
A távoli metódushívás modellje 377
Távoli metódushívás Java környezetben 378
Egy távoli objektum implementációja 379
Paraméterátadás 383
A Java RMI viselkedése kommunikációs hibáknál 384
A kliens- és a szervercsonk összekapcsolása 385
Távoli objektumok megnevezése 385
Távoli referenciák elérése 386
A registry implementációja 388
A példaprogramunk befejezése 389
Távoli metódusok párhuzamos környezetben 390
Távoli objektumok osztott szemétgyűjtése 391
Osztott szemétgyűjtés szerveroldali támogatása 392
Távoli osztályok elérése 393
A példaprogramunk tesztelése 396
Visszatekintés a fejlesztés menetére 398
Távoli metódushívás hálózati tűzfalak mögött 398
Objektumok aktiválása 400
Az objektumaktiváció modellje 400
Aktivációs információk 401
Aktivációs csoportok információi 402
Az aktivációs mechanizmusok alapelemei 404
Egy új aktivációs csoport létrehozása 406
Az aktivációs mechanizmus központi eleme 407
Kezdeti értékkijelölés alkalmazása 409
Az aktivációt támogató külső folyamat 410
Egy példa: perzisztens naplózás 410
A CORBA és a Java kapcsolata 415
A CORBA felépítése 415
Az Interface Definition Language (IDL) 417
Az IDL-Java leképezés 419
Példa a CORBA használatára 423
CORBA névszolgáltatás 423
További lehetőségek 431
Biztonság 434
A Java biztonsági rendszerének felépítése 436
A Sandbox modell változatai 436
A Java 2 biztonsági modellje 436
Az új védelmi mechanizmus áttekintése 437
Jogosultságok 438
Speciális jogosultságok és jogosultságcsoportok 439
Biztonsági szabályok 440
Szabályzatobjektumok és-osztályok létrehozása 440
Az alapértelmezett szabályzatimplementáció 441
Biztonsági kivételek 445
A hozzáférést vezérlő mechanizmusok 445
Védelmi tartományok 445
Hozzáférés-vezérlő 446
Hozzáférési környezet 448
Biztonságos osztálybetöltés 450
A biztonsági rendszer használata 452
Aláírt és őrzött objektumok 453
Őrzött objektumok 453
Aláírt objektumok 453
Kriptográfiai eszközök 454
Kriptográfiai alapok 455
JCA - Java Cryptography Architecture 459
Szolgáltatók 460
Perzisztencia 464
A perzisztencia fogalma 464
Példa a perzisztencia megvalósítására 466
Az Object Serialization programozói interfész 472
Verziók 476
Az adatcsatorna-protokoll verziói 478
Biztonsági megfontolások 478
Példa szerializáció használatára 479
Perzisztens mezők 482
Helyettesítés 483
Megjegyzések 487
Adatbázis-programozás 488
Két- és háromrétegű adatbázis-elérési modell 488
JDBC meghajtóprogramok 489.
JDBC-nek megfelelő meghajtóprogramok 490
ODBC-JDBC 490
Továbbfejlesztési tervek 491
A JDBC használata 491
JDBC használata, appletekben/servletekben 491
Fordítás 491
Futtatás 492
Meghajtóprogramok kezelése 492
A meghajtóprogram kiválasztása 492
Meghajtóprogramok regisztrálása 492
Kapcsolattartás az adatbázissal 492
Kapcsolat felvétele 493
Tranzakciókezelés 493
Információ a kapcsolatról 494
Hibakezelés 495
Kapcsolat lezárása 495
JDBC típusok 495
A JDBC típus használata 495
Java típusmegfeleltetés 496
Adattípusok 499
Felhasználói SQL adattípusok 500
Adatbázisban tárolt perzisztens Java objektumok 504
SQL utasítások végrehajtása 504
A Statement interfész 505
A PreparedStatement interfész 507
A CallableStatement interfész 508
SQL utasítások kötegelt végrehajtása 509
Kötegelt végrehajtás előkészítése 510
Kötegelt végrehajtás indítása 510
Hibakezelés kötegelt végrehajtás esetén 510
Példa kötegelt végrehajtásra 510
Eredmény táblák kezelése 511
Eredménytábla típusok
Eredménytábla létrehozása
Eredménytábla elérésének optimalizálása 512
Navigálás az eredménytáblában 512
Értékek beolvasása 512
Értékek módosítása 514
Sor törlése 514
Új sor beszúrása 515
Változások észlelése 515
Eredménytábla lezárása 516
Példa 516
JavaBeans 523
Szoftver komponensek 523
Komponensek és konténerek 523
Elemzés és feltárás 523
Az interfész és tulajdonságok 524
Perzisztencia 524
Események 525
Vizuális tervezés 525
BeanBox 525
Letöltés és installálás 526
A BeanBox futtatása 526
Bean hozzáadása a BeanBoxhoz 527
A bean tulajdonságainak megváltoztatása 527
A bean elemzése 527
Beanek összekötése 528
Bean elmentése és betöltése 529
Tulajdonságok 529
Hogyan tehetünk egy beant testreszabhatóvá 530
Kötött és vétózható tulajdonságok 531
Egyéb elnevezési konvenciók 532
Példa - SmileyBean 532
Beanek és az eseménykezelés 540
Saját EventObject típus létrehozása 540
Testreszabás 546
A testreszabás eszközei 546
Tervezési minták 546
Beanlnfo interfész 547
Saját tulajdonságszerkesztő 547
java.beans.Customizer interfész 547
Bean konténerek és a testreszabás 547
Bean feltárás: az Introspector osztály 548
Beanlnfo interfész 548
Példa a Beanlnfo implementálására 549
Tulajdonságszerkesztők 550
Beanek a Java 2-ben 553
Kapcsolatok a helyiekkel 554
Egy kis magyarázkodás 554
Egy rövid példa 554
Felépítés -556
Működés 556
Szerkezet 557
Betöltés és illesztés 557
Hivatkozás objektumokra 559
Elemek elérése 561
Hibakezelés 562
Szinkronizálás 563
Sorolvasás 563
A readhne csomag 564
Esettanulmány Java nyelven 570
A felhasználói felület váza (1. lépés) 570
A kliens első változata (2. lépés) 572
A szerver első változata (3. lépés) 574
A kliens felületének újabb változata (4. lépés) 576
Több klienst kiszolgáló szerver (5. lépés) 577
A kapcsolat protokollja (6. lépés) 578
A protokollt kezelő szerver (7. lépés) 580
A protokollt kezelő kliens (8. lépés) 581
A végleges kliens (9. lépés) 583
A. Swing 1
Modellek használata 2
Megjelenítés 2
A megjelenítés nyomkövetese 3
A megjelenítést vezérlő programszál 4
Megjelenítés stílusának megváltoztatása 5
Komponens-tulajdonságok állítása 7
Ikonok megjelenítése 7
Segítő technikák 7
Műveletek definiálása 8
A SwingTest példaprogram 8
Billentyűparancsok használata 13
Segédszövegek megjelenítése 14
Segédmetódusok gyűjteménye 18
Események
Időzítők használata 19
A Swing komponensek ősosztálya 20
Keretek használata 21
Fókuszkezelés 25
A legfelső Swing konténer 26
Swing appletek 30
Ablakok 30
Belső ablakok 30
Párbeszédablakok 32
Konténerek 43
Pakolási stratégiák 43
A legegyszerűbb konténer 44
Panel 47
Görgethető panel 47
Kettéosztható panel 53
Többoldalas panel 56
Többrétegű panel 56
Belső ablakokat tartalmazó panel 62
Segédeszköz panel 62
Swing felületelemek 68
Címke 72
Nyomógomb 72
Kétállapotú gomb 73
Kiválasztható gomb 75
Rádiógomb 75
Szövegmezők 75
Lista 82
Legördíthető lista 91
Táblázat 93
Fastruktúrák 102
Görgetősáv 117
Állapotjelző 131
Swing menük 133
Menüpontok 142
Menük 142
Az objektumorientált tervezés áttekintése 151
Bevezetés 152
Alapfogalmak 152
Mit tekintünk objektumnak 152
Osztály 153
Kapcsolatok 153
Öröklődés 154
Többszörös és ismételt öröklődés 155
Programtervezés 156
Fő lépések 156
Analízis 157
Rendszertervezés 166
Osztálytervezés 167
Implementálás 170
Tervezési minták 173
Tervezési minták leírása 174
Sablonmetódus 174
Gyártó metódus 176
Iterátor 178
Toldalék 180
Homogén összetétel 183
Stratégia 186
Adapter 190
A Java nyelvről Pascal programozóknak 193
A Java és a Pascal programozási nyelvek összehasonlítása 193
A Java nyelv első látásra 193
Megjegyzések használata 195
A Java nyelv kulcsszavai 195
Vezérlési szerkezetek 196
Típusok, deklarációk 197
Kifejezések és operátorok 199
A Java nyelv mint objektumorientált nyelv 201
Objektumhivatkozások 202
Egységbezárás 203
Láthatóság 203
A Java nyelv új lehetőségei 204
Kiegészítések a biztonsághoz 205
Biztonsági konfigurációs fájl 205
Kulcsadatbázis 206
Kulcsadatbázis karbantartása (keytool) 206
JAR fájlok hitelesítése (jarsigner) 208
Biztonsági szabályzat 209
Biztonsági szabályzatok készítése (policytool) 209
Példa biztonsági szabályzatfájlra 209
Jogosultságok és biztonsági kockázataik 210
java.security.AIIPermission 210.
java.awt.AWTPermission 210
java.io.FilePermission 211
java. net.Net Per mission 212
java util.PropertyPermission 212
java.lang.reflect.ReflectPermission 213
java.lang.RuntimePermission 213
java.security.SecurityPermission 216
java.lo.SerializablePermission 219
java.net.SocketPermission 220
Kanonikus nevek a JCA-ban 220
JavaScript 222
JavaScript beágyazása 222
A JavaScript nyelv leírása 224
Kliensoldali JavaScript 243
LiveConnect: JavaScript - Java kommunikáció 290
Biztonság 303
package netscape.javascript 317
package netscape.plugin 318
package netscape .security 319
Mobil szoftverrendszerek 324
Alkalmazási lehetőségek, a mobil modell előnyei 324
Alapfogalmak 326
Architektúra 326
Mobilitási és migrációs osztályok 326
A mobil alkalmazások absztrakt modelljei 328
A mobil ágensek életciklusa 329
Kommunikáció mobil rendszerekben 331
Biztonsági kérdések 331
Megoldási módszerek 332
Mobil fejlesztői eszközök 337
A mobil rendszerek hatékonyságáról 337
Egy példaprogram 338
Java alapú intelligens kártya 42
Vissza a gyökerekhez: az eszközbe épített Java 342
Visszatekintés és felhasználási területek 342
A kezdetektől a Java kártyáig 343
Felépítés, működés, szerepek 345
A biztonság 346
Kommunikáció a kártyával 347
A kártya fájlszerkezete 349
A kriptológia szerepe 349
A biometria szerepe 350
Java kártya 350
A Java kártya jelentősége más rendszerben 351
A Java kártya 2.1-es szabványa 353
Az alapcsomagok 354
Tűzfalak, kontextusok, objektumok megosztása 358
A virtuális gép életciklusa 359
Az applet (cardlet) életciklusa 360
Perzisztencia 360
Hello World a Java kártyán 361
Java3D 364
Bevezetés 364
A háromdimenziós számítógépes grafikáról 365
Háromdimenziós szerelőszalag 365
Transzformációk 368
A Java3D felépítése 370
Színtér-gráf 370
Renderelési modellek 371
Megjelenítési modellek 373
A Java3D programozásáról 374
Kezdetek: HelloUniverse alkalmazás 375
Térbeli alakzatok elhelyezése és attribútumai 379
3D-s testek: Shape3D, GeometryArray 379
3D-s szöveg: Text3D 385
3D-s megjelenés: Appearance 386
Transzformációk 390
Textúrázás 392
A színtér-gráf rendszerezése 396
Csoportok: a Group csomópont 396
Osztott részgráfok 397
Kirajzolási alternatívák 398
Raster 398
Java3D nézet modell programozása 398
Színtér elemek viselkedése 401
Viselkedési modell: Behavior csomópont 401
Interpolátorok 404
Különleges Behavior osztályok 406
Morph 407
Interakció a színtérrel 407
Kijelölés: Pick 407
Input eszközök 409
A virtuális világ további elemei 410
Fényforrások 410
Háttér 411
Köd 413
Java3D hangforrások 415
Akusztikus jellemzők 418
A VecMath csomag 419
Szójegyzék 420
Servletek 422
Servlet fejlesztőkörnyezet 422
Fordítás 423
Futtatás 423
Egy servlet életciklusa 423
Servlet példányosítása 423
Servletparaméterek 424
Kliens kiszolgálása 424
Információ megőrzése'több klienskapcsolat alatt 427
Klienskapcsolat követése a szerveren 437
A Jini kezdeményezés 444
Szolgáltatások 445
Kikereső szolgáltatás (Lookup Service) 446
Regisztráció 447
Események 447
Tranzakciók 447
Infrastruktúra 447
Programozási modell 448
A szolgáltatás architektúrája 449
Biztonság 452
A Jini és más nyelvek 452
MiniSQL adatbázisok elérése 453
Egy példaadatbázis létrehozása 454
Egy egyszerű Mini SQL alkalmazás 454
Kapcsolatfelvétel MiniSQL adatbázissal 456
Java fejlesztőkörnyezetek 457
Szempontok 457
Vizsgált fejlesztőkörnyezetek 458
M.2.1. Visual J++ 6.0 458
JBuilder 3.0 459
FreeBuilder 459
JDeveloper 3.0 460
VisualCafé 3.0 460
VisualAge for Java 3.0 460
PowerJ 3.0 461
Java Workshop 3.0 461
Java Studio 1.0, BeanMachine 462
VisajLite 462
FreeBongo 462
CodeWarrior 4.0 462
Memóriakezelés 466
A memóriakezelési és -hivatkozási modell 466
Típuskényszerítések és az „instanceof" operátor 468
A class-fájlok betöltéskori ellenőrzéséről 469
Tömbök 470
Paraméterátadás metódushíváskor 473
A „void *" és a függvénymutatók 474
Erős elérhetőség és a szemétgyűjtő mechanizmus 476
Gyenge hivatkozások és referencia-objektumok 478
A java.lang.ref csomag nyilvános osztályai 479
Értesítés 480
A ReferenceQueue osztály metódusai 481
A Reference osztály metódusai 481
A gyenge referencia háromféle erősségét kezelő osztályok metódusai 481
A java.util.WeakHashMap osztály 482
JVM: Java Virtuális Gép 484
A JVM jellemzői 484
A JVM felépítése 485
Egy .class fájl formátuma 486
Utasítások 497
Példa 500
A Java virtuális gép gépi utasításainak kódjai 501
Referencia 1
ava.awt.color 43
ava.awt.event 53
ava.awt.font 58
ava.awt.geom 78
ava.awt.image 106
ava.awt.image.renderable 142
ava.awt.print 147
ava.io 152
ava.lang 183
ava.lang.reflect 207
ava.net 215
ava.rmi 227
ava.rmi.activation 233
ava.rmi.dgc 242
ava.rmi.registry 243
ava.rmi.server 245
ava.securit.y 288
ava.security.cert 315
ava.security.interfaces 322
ava.security.spec 324
ava.text 327
ava.util 338
avax.media.j3d 362
avax.vecmath 463
javax.swing 508
javax.swing.bordér 548
javax.swing.colorchooser 551
javax.swing.event 552
javax.swing.filechooser 559
javax.swing.plaf 560
javax.swing.plaf.basic 561
javax.swing. plaf .metál 522
package com.sun.java.swing.plaf.motif 563
package com.sun.java.swing.plaf.windows 564
package javax.swing.table 565
package javax.swing.text 569
packagejavax.swing.text.html 572
packagejavax.swing.text.rtf 573
package javax.swing.tree 574
package javax.servlet 579
package javax.servlet.http 584
II. Irodalomjegyzék 590
Tárgymutató 597

II. kötet:
Swing 1
Modellek használata 1
Megjelenítés 2
A megjelenítés nyomkövetése 3
A megjelenítést vezérlő programszál 3
Megjelenítés stílusának megváltoztatása 4
Komponens-tulajdonságok állítása 7
Ikonok megjelenítése 7
Segítő technikák 7
Műveletek definiálása 8
A SwingTest példaprogram 8
Billentyűparancsok használata 13
Segédszövegek megjelenítése 14
Segédmetódusok gyűjteménye 18
Események 18
Időzítők használata 19
A Swing komponensek ősosztálya 20
Keretek használata 21
Fókuszkezelés 25
A legfelső Swing konténer 26
Felsőszintű konténerek 29
Swing appletek 30
Ablakok 30
Belső ablakok 30
Párbeszédablakok 32
Konténerek 43
Pakolási stratégiák 43
A legegyszerűbb konténer 44
Panel 47
Görgethető panel 47
Kettéosztható panel 53
Többoldalas panel 56
Többrétegű panel 61
Belső ablakokat tartalmazó panel 62
Segédeszköz panel 68
Swing felületelemek 72
Címke 72
Nyomógomb 73
Kétállapotú gomb 75
Kiválasztható gomb 75
Rádiógomb 75
Szövegmezők 82
Lista 91
Legördíthető lista 93
Táblázat 102
Fastruktúrák 117
Görgetősáv 131
Állapotjelző 133
Swing menük 142
Menüpontok 142
Menük 144
Az objektumorientált tervezés áttekintése 151
Bevezetés 151
Alapfogalmak 152
Mit tekintünk objektumnak? 152
Osztály 152
Kapcsolatok 153
Öröklődés 154
Többszörös és ismételt öröklődés 155
Programtervezés 156
Tervezési minták leírása 174
Sablonmetódus 174
Gyártó metódus 176
Iterátor 178
Toldalék 180
Homogén összetétel 183
Stratégia 186
Adapter 190
Fő lépések 156
Analízis 157
Rendszertervezés 166
Osztálytervezés 167
Implementálás 170
Tervezési minták 173
A Java nyelvről Pascal programozóknak 193
A Java és a Pascal programozási nyelvek összehasonlítása 193
A Java nyelv első látásra 193
Megjegyzések használata 195
A Java nyelv kulcsszavai 195
Vezérlési szerkezetek 196
Típusok, deklarációk 197
Kifejezések és operátorok 199
A Java nyelv mint objektumorientált nyelv 201
Objektumhivatkozások 202
Egységbezárás 203
Láthatóság 203
A Java nyelv új lehetőségei 204
Kiegészítések a biztonsághoz 205
Biztonsági konfigurációs fájl 205
Kulcsadatbázis 206
Kulcsadatbázis karbantartása (keytool) 206
JAR fájlok hitelesítése (jarsigner) 208
Biztonsági szabályzat 209
Biztonsági szabályzatok készítése (policytool) 209
Példa biztonsági szabályzatfájlra 209
Jogosultságok és biztonsági kockázataik 210
java.security.AIIPermission 210
java.awt.AWTPermission 210
java.io.FilePermission 211
java.net.NetPermission 212
java. util. Property Per mission 212
java.lang.reflect.ReflectPermission 213
java lang RuntimePermission 213
java.security.SecurityPermission 216
java.io.SerializablePermission 219
java.net.SocketPermission 220
JavaScript 222
JavaScript beágyazása 222
A JavaScript nyelv leírása 224
Kliensoldali JavaScript 243
LiveConnect: JavaScript. - Java kommunikáció 296
Biztonság 303
package netscape.javascript 317
package netscape.plugin 318
package netscape.security 319
Mobil szoftverrendszerek 324
Alkalmazási lehetőségek, a mobil modell előnyei 324
Alapfogalmak 326
Architektúra 326
Mobilitási és migrációs osztályok 326
A mobil alkalmazások absztrakt modelljei 328
A mobil ágensek életciklusa 329
Kommunikáció mobil rendszerekben 330
Biztonsági kérdések 331
Megoldási módszerek 332
Mobil fejlesztői eszközök 333
Aglets 333
D'Agents 335
Jumping Beans 335
Voyager 336
A mobil rendszerek hatékonyságáról 337
Egy példaprogram 338
Java alapú intelligens kártya 342
Vissza a gyökerekhez: az eszközbe épített Java 342
Visszatekintés és felhasználási területek 342
A kezdetektől a Java kártyáig 343
Felépítés, működés, szerepek 345
A biztonság 346
Kommunikáció a kártyával 347
A kártya fájlszerkezete 349
A kriptológia szerepe 349
A biometria szerepe 350
HJava kártya 350
A Java kártya jelentősége más rendszerekben 351
A Java kártya 2.1-es szabványa 353
Az alapcsomagok 354
Tűzfalak, kontextusok, objektumok megosztása 358
A virtuális gép életciklusa 359
Az applet (cardlet) életciklusa 360
Perzisztencia 361
Hello World a Java kártyán 364
Java3D 364
Bevezetés 365
A háromdimenziós számítógépes grafikáról 365
Háromdimenziós szerelőszalag 365
Transzformációk 368
A Java3D felépítése 370
Színtér-gráf 371
Renderelési modellek 371
Megjelenítési modellek 373
A Java3D programozásáról 374
Kezdetek: HelloUniverse alkalmazás 375
Térbeli alakzatok elhelyezése és attribútumai 379
3D-s testek: Shape3D, GeometryArray 379
3D-s szöveg: Text3D 385
3D-s megjelenés: Appearance 386
Transzformációk 390
Textúrázás 392
A színtér-gráf rendszerezése 396
Csoportok: a Group csomópont 396
Osztott részgráfok 397
Kirajzolási alternatívák 398
Raster 398
A Java3D nézet modell programozása 398
Színtér elemek viselkedése 401
Viselkedési modell: Behavior csomópont 401
Interpolátorok 404
Különleges Behavior osztályok 406
Morph 407
Interakció a színtérrel
Kijelölés: Pick 407
Input eszközök 409
A virtuális világ további elemei 410
Fényforrások 410
Háttér 411
Köd 413
Java3D hangforrások 415
Akusztikus jellemzők 418
A VecMath csomag 419
Szójegyzék 420
Servletek 422
Servlet fejlesztőkörnyezet 422
Fordítás 423
Futtatás 423
Egy servlet életciklusa 423
Servlet példányosítása 423
Servletparaméterek 424
Kliens kiszolgálása 424
Servlet megszüntetése 427
1. példa: a LifeTestServlet servlet 427
Információ a servletről 433
Információ megőrzése több klienskapcsolat alatt 433
Cookie-k használata 434
2. példa: a CookieTestServlet servlet 435
Klienskapcsolat követése a szerveren 435
3. példa: a SessionTestServlet servlet 437
Servletközi kommunikáció 440
4. példa: a ContextTestServlet servlet 441
A Jini kezdeményezés 444
Szolgáltatások 445
Kikereső szolgáltatás (Lookup Service) 445
Regisztráció 447
Események 147
Tranzakciók 447
Infrastruktúra 447
Programozási modell 448
A szolgáltatás architektúrája 449
Biztonság 452
A Jini és más nyelvek 452
MiniSQL adatbázisok elérése 453
Egy példaadatbázis létrehozása 454
Egy egyszerű Mini SQL alkalmazás 454
Kapcsolatfelvétel MiniSQL adatbázissal 456
Java fejlesztőkörnyezetek 457
Szempontok 457
Vizsgált fejlesztőkörnyezetek 458
Visual J++ 6.0 458
JBuilder 3.0 459
FreeBuilder 459
JDeveloper 3.0 460
VisualCafé 3.0 460
VisualAge for Java 3.0 460
PowerJ 3.0 461
Java Workshop 3.0 461
Java Studio 1.0, BeanMachine 1.1 462
VisajLite 462
FreeBongo 462
CodeWarrior 4.0 462
Memóriakezelés 466
A memóriakezelési és-hivatkozási modell 466
Típuskényszerítések és az „instanceof" operátor 468
A class-fájlok betöltéskori ellenőrzéséről 469
Tömbök 470
Paraméterátadás metódushíváskor 473
A „void *" és a függvénymutatók 474
Erős elérhetőség és a szemétgyűjtő mechanizmus 476
Gyenge hivatkozások és referencia-objektumok 478
A java.lang.ref csomag nyilvános osztályai 479
Értesítés 480
A ReferenceQueue osztály metódusai 481
A Reference osztály metódusai 481
A gyenge referencia háromféle erősségét kezelő osztályok metódusai 481
A java.util.WeakHashMap osztály 482
Java Virtuális Gép 484
A JVM jellemzői 484
A JVM felépítése 48-5
Egy class fájl formátuma 486
Utasítások 497
Példa 500
A Java virtuális gép gépi utasításainak kódjai 501
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv