A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mindennapos testneveléssel egészséges ifjúságot

A Pedagógusok Szakszervezete Központi vezetőségének tapasztalatcsere kiadványsorozata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Antal József: A tanórán kívüli testnevelés szerepe ifjúságunk nevelésében5
Az általános iskolai úttörő foglalkozások és a középiskolai sportkörök8
Az iskolai munkahelyi testnevelés9
Az iskolai munkahelyi testnevelés feladatai12
Munkahelyi testnevelés tanítás előtt12
Munkahelyi testnevelés tanítás közben13
Testnevelés az órák közötti szünetben13
Testnevelés óra közben15
Testnevelés óra után16
Dr. Kereszty Alfonz: Fejezetek a testnevelés és a sport élettanából19
A testgyakorlatok végrehajtásának élettani összetevői19
Az izomrendszer19
Az izomműködést ellátó és biztosító szervműködések21
A szervezet működését szabályozó, integráló tevékenység22
A testgyakorlattal végrehajtott edzés élettani alapjai24
A gyermek fejlődésének szakaszai és sajátosságai27
A különböző korcsoportok27
Az akceleráció28
A szervrendszerek fejlődése az iskoláskorban. Az edzés hatására bekövetkező változások31
A mozgáskészség kialakulása31
Az izomrendszer fejlődése. Az edzés hatása az izomműködésre33
A légzőrendszer fejlődése. Az edzés hatása a légzőrendszerre37
A szív és a vérkeringés fejlődése. Az edzés hatása a szívre és a vérkeringésre39
Az elfáradás42
A pihenés és az aktív pihenés45
Dr. Geréb György: A tanulók egészséges életritmusának néhány lélektani kérdése2 47
A fáradtság pszichológiai értelmezése48
A fáradtság iskolai forrásai53
A kifáradás otthoni okai56
A pihenés59
Dr. Tompa Károly: A mindennapos testnevelés egészségügyi vonatkozásai63
Dr. Jász Tivadar: A váz-izomrendszer iskoláskori ártalmai77
A gerinc elferdülései78
A gerinc nyílirányú elferdülései85
A gerinc oldalirányú elhajlásai86
Hogyan járulhat hozzá a pedagógus a gyermekek testi fejlődéséhez?88
Dr. Hajdú Ferenc: Orvosok és testnevelő tanárok együttműködése91
Az iskola és a szülők felelőssége tanulóink egészséges fejlődésében91
Testnevelés alóli felmentésre törekvés94
A könnyített testnevelési óra96
Gyógyító testnevelés az iskolában96
A testnevelés alól teljesen felmentettek100
Dr. Veszprémi László: Az aktív pihenés hatása a tanulók munkateljesítményére103
Az aktív pihenés beiktatásának szükségessége103
A pszichikai fáradtság - a munkateljesítmény csökkenése103
Fiziológiai fáradtságtényezők105
A testnevelés mint az aktív pihenés legjobb formája105
Az aktív pihenés helye106
A gyakorlatvezetés módszere, anyaga, időtartama106
Mérések, megfigyelések109
Számolási feladatok megoldása109
Betűkiírás megadott szövegből114
Megfigyelések a negyedik-hatodik órai figyelemről, aktivitásról116
A negyedik órába beiktatott különböző intenzitású testi és szellemi terhelést megelőző órarend alakulása négy különböző napon117
A tanulók szubjektív fáradtságérzése118
Összefoglaló megállapítások118
Dr. Kardos Alajos: Az óraközi testnevelés elvi és gyakorlati jelentősége221
Fizikai, pszichikai feladatok221
Az óraközi testnevelés szerepe a különböző korú gyermekeknél123
Gyakorlati eredményeink129
A nevelők véleménye a torna pszichofizikai hatásáról133
A megvalósítás lehetőségei, problémái134
Kovács Géza: A mindennapos testnevelés kialakulásának történetéből137
A hazai tapasztalatok tanulságai139
A tanulóknak hagyott tízpercek hasznossága140
A tantervi anyag elvégzésére biztosított óraszám140
A pedagógus tevékeny pihenése141
A gyermekek iskolai felkészítése141
Az ipari tanulók munkaerejének megelőző védelme141
Az MSZMP testnevelési és sporttézisei143
A Than Károly technikum bekapcsolódása143
A munkahelyi testnevelés továbbfejlesztéséért144
Nyiri János: Az iskolai mindennapos testnevelés országos tapasztalatai147
A mindennapos testgyakorlás szükségessége147
Egészségügyi követelmények az iskolával szemben148
Tanulóink iskolai munkakörülményei151
A Művelődésügyi Minisztérium utasítása153
Eddigi eredményeink155
Vélemények, tapasztalatok, javaslatok159
Mit csináltok szombat déltől vasárnap estig?163
Varga Sándor: Mindennapos testnevelés a budapesti iskolákban165
Hajdú Gyula: Mindennapos munkahelyi testnevelés az ipari szakmunkásképző intézetekben177
A munkahelyi testnevelés jelentősége a szakmunkástanuló képzésben177
Fordítsunk nagyobb figyelmet a szakmai ártalmak megelőzésére183
A munkahelyi testnevelés fejlődési szakaszai az ipari szakmunkásképző intézetekben186
A mozgalom továbbfejlesztésének lehetőségei, módszerei190
Hercze Andrásné - Varsányi Gábor: Pihentető testnevelés a Than Károly technikumban197
Az oktató-nevelő munka jellegzetességei iskolánkban198
A laboratóriumi gyakorlatok hatása a szervezetre199
Miért vezettük be a pihentető testnevelést?201
A gyakorlatok összeállításának szempontjai201
Mintagyakorlatok202
A gyakorlatvezetők203
Felmérések, orvosi vizsgálatok204
Tanfolyamok205
A pihentető testnevelés hatása a szellemi teljesítőképességre205
A nevelőtestület, iskolaorvos észrevételei208
A tanulók véleménye209
Pihentető testnevelés a szakközépiskolában209
Javaslatok a munka jobb végzésére210
Lehetőségek a dolgozók esti iskolájában211
Sós István: A mindennapos testnevelés módszertani kérdései213
A tanulók testnevelésének szervezeti keretei az iskolában213
A testnevelési óra213
Sportköri foglalkozás213
Testnevelési percek214
A testnevelési percek szervezése214
Egyéb szervezési kérdések216
A testnevelési percek lebonyolítása219
A testnevelési percek testgyakorlatai221
Külföldi kísérletek224
Kerezsi Endre: Ifjúságunk testi nevelése társadalmi feladat225
Dr. Veszprémi László: Irodalom236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv