1.031.304

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A néptánc tanítása

Jegyzet

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola Testnevelés- és Sporttudományi Intézet
Kiadás helye: Szombathely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 195 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Jegyzet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Oktatási rendszerünkben különböző pedagógiák léptek színre, amelyek más-más céllal adnak helyet a táncnak, a zenés mozgásnak, így az eurythmiának és néptáncnak, de főleg a népi gyermekjátéknál és a... Tovább

Előszó

Oktatási rendszerünkben különböző pedagógiák léptek színre, amelyek más-más céllal adnak helyet a táncnak, a zenés mozgásnak, így az eurythmiának és néptáncnak, de főleg a népi gyermekjátéknál és a néptáncnak. Tantárgy vagy tantárgyblokk, műveltségi terület része lett a néptánc a néphagyomány sokoldalú képességfejlesztő ereje révén.
A néptánc tanításának a mai napig nincs kidolgozott módszertana. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nincs eredményes munka az iskolákban, a szakkörökben és a táncegyüttesekben. Bizonyos kettősségnek vagyunk tanúi. Egyrészről a jó táncos "nem pedagógust" látjuk, aki személyes példájával, jó táncos készségével hat, pedagógiai ismereteit táncegyütteséből hozza, ám ezek eltérnek az osztály-tanóra keretben végzett táncos tanítási-tanulási folyamat sok módszerétől. A másik oldalon a pedagógiailag képzett "pedagógus táncoktató" áll, akinek pedig nincs kellő táncos képzettsége, táncismerete, s ezért vannak gondjai a tánc oktatásával. Az egyik a személyes élmény varázsával, előadói erényeivel, a másik a más területen szerzett didaktikai, módszertani ismereteivel ér el eredményt. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés 5
II. A népi játék és néptánc oktatásának történetéből 9
III. A magyar népi játékok és néptáncok tudományos elemzése és rendszerezése, mint a tantárgypedagógiánk alapja 17
IV. A tánc hagyományozása 19
V. A néptánc, mint tantárgy tartalmi összetevői és azok elemzése 27
A népi játék 27
A néptánc fogalma 30
A tánc, mint a kommunikáció eszköze 34
A néptánckincs mozgáselemzése 37
VI. A népi játék és néptánc a mozgásműveltség és a motoros képességek fejlesztésében 47
VII. A népi játék és néptánc a zenei nevelésben 57
VIII. Játék és tánc a szocializációban 61
IX. A tananyag kiválasztásának szempontjai 69
X. A tananyag elrendezésének elvei 81
XI. A követelményrendszer 87
XII. A tantervi szabályozás szintjei. A tervezés 93
XIII. Módszerek, eljárások 105
A leírás 107
A magyarázat 107
Bemutatás, szemléltetés, vizuális ismeretnyújtás 108
Gyakoroltatás, feldolgozás 111
A gyakoroltatás során alkalmazott eljárások 112
Az előkészítő gyakorlatok 116
A hibajavítás módszerei 129
Az ellenőrzés és értékelés 132
XIV. Daltanítás, zenehallgatás a táncórán 139
A hallás utáni daltanítás 139
A zenehallgatás 143
A táncórák zenekíséretéről 144
XV. A terhelés 147
XVI. Érdeklődós, motiváció 151
XVII. A tánc tanításának nyelvi, kommunikációs szempontjai 157
XVIII. Az iskolai néptáncoktatás szervezeti formái és keretei 165
A tanóra 165
Táncház, aprók tánca 173
Szakkör vagy néptáncegyüttesek, ezek bemutatói 173
Színházlátogatások, múzeumlátogatások, kirándulások 174
XIX. Differenciált foglalkoztatás a táncoktatásban 177
Az együttes vagy frontális szervezési mód jellemzői, sajátosságai 177
A csoportmunka 180
A páros munka 186
A részben vagy teljesen egyénre szabott munka 188

Antal László

Antal László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Antal László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv