Fülszöveg
A Zongoraiskola felépítésének tudatos célkitűzése, hogy már a kezdeti, elemi ismeretek birtokában is, a növendék saját gondolkodásmódját, fantáziáját nyitogassa. Minden új elemből improvizáltat, vagyis egyéni módon is gyakoroltatja, elmélyíti a felismert általános építő elveket.
Ábrahám Mariann
zongoraművész-tanár
A Zenét tanuló gyermek a három kötet tanulmányozása során egy nyitott, a teljesség felé forduló, a divergens gondolkodást és a kreativitást fejlesztő zenedarabokkal, gyakorlatokkal, feladatokkal ismerkedhet meg, kitűnő vizuális analógiákkal szinkronizálva. A muzsika titkait feltáró alkotás miközben különböző kompozíciós technikák, improvizációs gyakorlatok és gondolkodásmódok játékos elsajátítását segíti, észrevétlenül vezet minket a Zene Birodalmába.
Binder Károly
zongoraművész, zeneszerző
Talán felmerülhet a következő oktatókban és diákokban: ilyet én is tudnék... Azt hiszem ez a legnagyobb elismerés lenne, hisz akkor lehetséges, ha egy szemlélet (analitikus,...
Tovább
Fülszöveg
A Zongoraiskola felépítésének tudatos célkitűzése, hogy már a kezdeti, elemi ismeretek birtokában is, a növendék saját gondolkodásmódját, fantáziáját nyitogassa. Minden új elemből improvizáltat, vagyis egyéni módon is gyakoroltatja, elmélyíti a felismert általános építő elveket.
Ábrahám Mariann
zongoraművész-tanár
A Zenét tanuló gyermek a három kötet tanulmányozása során egy nyitott, a teljesség felé forduló, a divergens gondolkodást és a kreativitást fejlesztő zenedarabokkal, gyakorlatokkal, feladatokkal ismerkedhet meg, kitűnő vizuális analógiákkal szinkronizálva. A muzsika titkait feltáró alkotás miközben különböző kompozíciós technikák, improvizációs gyakorlatok és gondolkodásmódok játékos elsajátítását segíti, észrevétlenül vezet minket a Zene Birodalmába.
Binder Károly
zongoraművész, zeneszerző
Talán felmerülhet a következő oktatókban és diákokban: ilyet én is tudnék... Azt hiszem ez a legnagyobb elismerés lenne, hisz akkor lehetséges, ha egy szemlélet (analitikus, tapasztalati) a személyiségbe beépül. A kiadvány apropójaként újragondolást érdemel a tanár-tanítvány viszonya, közös munkája. Mit is kívánhatnék mindannyiónknak? Kalandra fel!
Gyöngyössy Zoltán
fuvolaművész
Egy álomszép módszert látok és a fejemben máris zongor-álom egy további álmom. Hasonló interdiszciplináris álmokkal kell utat nyitni a krativitáshoz kicsiknek és nagyoknak egyaránt a művészeté s a tudomány más területein is: GrafikÁlom, MatematikÁlom, FizikÁlom...
Nagy Dénes
matematikus/kutatóprofesszor (Melbourne)
Már a cím: "ZongorÁlom" is jelzi, hogy Apagyi Mária zongoraiskolája, az alapos szakmai képzés igénye mellet (kiterjesztve azt az újabb zeneszerzői írásmódok és hangzásvilágok területeire is), a metafizika nehezebben tanítható, de érzékelhető, és a művészetben semmi esetre sem elhanyagolható világát is megcélozza.
Sári József
zeneszerző
A "ZongorÁlom" csakugyan álom mindazoknak akik érteni, élvezni és művelni szeretnék a zongorázás örömét - a szigorúan kötött művektől az improvizálás szabadságáig. Ebben az álomban ott rejlik a mögöttes szerkezet mély megértése és a megértetése.
Szöllősi-Nagy András
tudományos igazgató (UNESCO, Párizs)
"Kreativitás" - jóllehet, a mai világban népszerűvé vált fogalom már-már elcsépeltnek számít, a zeneoktatásban még mindig vajmi kevés példát láthatunk e képesség kibontakoztatásának szándékára. A kreativitását, művészi érzékét és zongoratudását fejleszteni akaró olvasó/tanár/növendék olyan hiteles forrást tart a kezében, amelyre teljes bizalommal támaszkodhat!
Szabó Dániel
zonograművész
Külön kellene méltatni a vizuális és az irodalmi példákat, a munkát Lantos Ferenddel, mely a könyv egészében, szerkezetében és kapcsolódásainak kiterjedésében mutatkozik meg. Fontos könyv a ZongorÁlom, el kell jutnia mindenhová, ahol a nyílt szívek és nyílt elmék befogadják, hogy az "álom" valósággá váljék.
Tilles Béla
képzőművész
Vissza