| Bevezetés | |
| Történelmi előzmények | 7 |
| A pszichológia tárgya, helye a tudományok rendszerében | 10 |
| A pszichológiai tudományok felosztása | 11 |
| Az ápoláslélektan helye a pszichológiai tudományok rendszerében | 13 |
| Az ápolás pszichológiai alapjai | 17 |
| A pszichoszomatikus egység szerepe az alkalmazkodásban | 18 |
| A pszichikum kialakulása és fejlődése | 18 |
| A két jelzőrendszer | 21 |
| Az érzékelés | 22 |
| Az észlelés | 23 |
| Érzéki csalódások | 25 |
| A figyelem | 27 |
| A figyelem tulajdonságai | 29 |
| Az emlékezés | 30 |
| Emlékezés és tanulás | 32 |
| A képzelet | 35 |
| Álom és ábránd | 36 |
| A gondolkodás | 38 |
| Intelligencia és kreatív gondolkodás | 40 |
| A gondolkodás zavarai | 41 |
| Az ember bioszociális meghatározottsága | 43 |
| A tudat | 43 |
| Viselkedés, cselekvés, tudatos tevékenység | 45 |
| Motiváció és tevékenység | 47 |
| A motívumok jellemzői | 50 |
| A motiváció fiziológiája | 51 |
| A motívumok szerepe az akarati cselekvésben | 52 |
| A motívumok tanulása | 55 |
| A személyiség érzelmi sajátosságai | 57 |
| Az ambivalencia jelensége | 59 |
| A konfliktus | 60 |
| A kommunikáció személyiségi összefüggései | 62 |
| A tolerancia | 69 |
| Az empátia | 70 |
| Az ápolói szerep elsajátítássa szociális tanulás útján | 73 |
| Ápoláslélektan | 79 |
| Általános ápoláslélektan | 80 |
| A gyógyítók pszichológiai jellemzése | 80 |
| A gyógyítók személyisége | 80 |
| Nővértípusok | 85 |
| A gyógyítók közössége | 88 |
| Munkavégzés és teljesítmény | 90 |
| Munkahelyi légkör és beilleszkedés | 91 |
| Az ember és betegsége | 93 |
| Betegségélmény és magatartás | 96 |
| A fájdalom természete | 99 |
| A heveny és a krónikus betegség hatása | 102 |
| A meghalás és a gyász | 105 |
| Általános ápoláslélektani feladatok | 108 |
| A nővér feladatai a betegvezetés során | 108 |
| A kóterem hangulatának alakítása | 112 |
| A mindennapos feladatok elvégzésének ápoláslélektani vonatkozásai | 115 |
| A látogatás ápoláslélektani kérdései | 117 |
| A rehabilitáció ápoláslélektani megközelítése | 119 |
| A szororigén pszichikus ártalmak | 121 |
| Az ápoláslélektan módszerei | 124 |
| A megfigyelés | 124 |
| A beszélgetés | 130 |
| Kitekintés a pszichoterápia felé | 131 |
| A meghallgatás és a megértés művészete | 134 |
| Kitekintés az egyéb pszichológiai módszerek felé | 138 |
| Az életkorok ápoláslélektana | 140 |
| Ápoláslélektani feladatok az újszülöttkortól az ifjúkorig | 140 |
| "Ölelj magadhoz" korszak | 141 |
| "Tegyél le" korszak | 147 |
| "Hagyj békén" korszak | 152 |
| A gyermek és betegsége | 155 |
| A gyermekek játéka és rajztevékenysége | 159 |
| A gyermekkori agresszivitás | 165 |
| A második "ölelj magadhoz" korszak | 167 |
| A felnőttkor ápoláslélektani vonatkozásai | 169 |
| Az öregkor ápoláslélektani feladatai | 172 |
| Speciális ápoláslélektani ismeretek | 176 |
| A hosszabb ágynyugalmat igénylő betegek ellátásának ápoláslélektani feladatai | 176 |
| A műtéti beavatkozások ápoláslélektani problémái | 179 |
| A malignus betegségek ápoláslélektani problémái | 181 |
| Betegellátás, -ápolás intenzív osztályokon | 183 |
| Az otthonukban ápolt betegek gondozásának ápoláslélektani vonatkozásai | 184 |
| Az ambuláns betegellátás ápoláslélektani feladatai | 185 |
| A pszichikus működés zavarainak ápoláslélektani vetületei | 187 |
| Ajánlott irodalom | 193 |