A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Apró lépések

Korai fejlesztő program lassabban fejlődő gyermekek és szüleik számára

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Korai Fejlesztő Központot Támogató Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 307 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9228-99-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kommunikáció fejlődése igen korán - már a méhen belüli életben - megkezdődik, a gyerekek a nyelv iránti érzékenységgel és az emberekkel való kommunikáció hajlamával jönnek a világra.
A... Tovább

Előszó

A kommunikáció fejlődése igen korán - már a méhen belüli életben - megkezdődik, a gyerekek a nyelv iránti érzékenységgel és az emberekkel való kommunikáció hajlamával jönnek a világra.
A megszületés után a kommunikációs készségek a fejlődése alapvetően összekapcsolódik a szociális interakcióval, azonban mint alapvető érintkezési és megnyilvánulási forma valamennyi funkció fejlődéstől elválaszthatatlan. A fejlődés alapja kezdetben a szülő érzékeny válaszkészsége, amely követi a gyermek viselkedését, ismétli, értelmezi azt. A korai életkorban a gyermek kifejező megnyilvánulásának megfejtését a napirendjének ismerete segíti.
Jóval az első szavak megjelenése előtt hangadással, tekintettel, gesztusokkal és egyéb nem verbális jelzésekkel szülő és gyermeke lassan felismeri, megérti egymás szándékait. Azonban a jelzéseknek és a nyelvnek mint jelrendszernek is csak akkor van értelme, ha a közlést, a kommunikáció szolgálja. Vissza

Tartalom

Ajánlás a magyar adaptációhoz 7

Első rész: Kommunikációs és nyelvi készségek 13
Előszó 15
I. Gesztus- és beszédértés 19
Bevezetés 19
1. Az auditív és vizuális figyelem kialakítása 21
2. Gesztusok és egyszerű kérések megértése 28
3. Alternatívák közötti választás 33
4. Cselekvést jelentő szavakat tartalmazó kérések megértése 43
5. Jelzőt tartalmazó kérések megértése 50
6. Helyhatározót tartalmazó kérések megértése 58
7. Nyelvtani elemek megértése 62
II. A nem verbális jelzések használata és a beszédprodukció 65
Bevezetés 65
1. A kommunikáció és a nyelvi fejlődés feltételeinek megteremtése 67
2. A nyelvi fejlesztés alapelvei 70
3. A nyelvi fejlődés állomásai 71
4. A nem verbális jelzések használata 76
5. A beszédprodukció fejlesztése 94

Második rész: Nagymozgás-készségek 111
Előszó 113
Bevezetés 115
1. A járást megalapozó készségek 117
2. Egyensúlyozás, járás, futás 142
3. Lépcsőn mászás és járás 165
4. Labdakészségek 173
5. Ugrás 179
6. Triciklizés 184

Harmadik rész: Finommozgás- és kognitív készségek 187
Előszó 189
I. Finommozgás-készségek 191
1. Vizuális észlelés és figyelem 192
2. Szem-kéz koordináció és kézügyesség 197
II. Kognitív készségek 216
1. Utánzás 218
2. Tárgyállandóság 220
3. Problémamegoldás 223
4. Tárgyak különböző tulajdonságainak integrációja 231
III. Rajzolás 240

Negyedik rész: Önellátás és szociális készségek 249
Előszó 251
Bevezetés 253
1. Szocializáció és játékfejlődés 254
2. Evés és ivás 273
3. Öltözködés 284
4. Szobatisztaság 293
5. Tisztálkodás 302-307
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv