| Elöljáróban | 1 |
| Aquinói Szent Tamás | |
| Jelentősége | 1 |
| Az egyetem a 13. században | 3 |
| Élete | 6 |
| Művei | 9 |
| Egyénisége | 13 |
| Gondolatvilága | 16 |
| Sorsa a századokon keresztül | 19 |
| Szent Tamás ma | 21 |
| A Summa Theologica tartalma | |
| Az első rész (I) | 27 |
| A második rész első fele (1ll) | 42 |
| A második rész második fele (2ll) | 59 |
| A harmadik rész (lll) | 82 |
| A Summa Theologica első részéből | |
| Általános tájékoztató | 98 |
| A szenttudomány szükségessége (I 1,1) | 100 |
| Vajjon tudomány-e (I 1,2) | 102 |
| Vajjon önmaga által ismeretes-e, hogy van Isten (I 2,1) | 104 |
| Vajjon van-e Isten (I 2,3) | 112 |
| Vajjon azonos-e az Isten az ő lényegével avagy természetével | 122 |
| Vajjon Istenben egybeesik-e a mivolt és a létezés | 126 |
| Vajjon a jó és a való azonos dolgok-e | 130 |
| Vajjon minden való jó-e | 132 |
| Vajjon vannak-e eszmék | 136 |
| Vajjon az igaz és a való felcserélhető-e | 138 |
| Vajjon a jó meggondolás szerint előbb van-e mint az igaz | 138 |
| Vajjon mindenre kiterjed-e az isteni gondviselés | 140 |
| Vajjon az emberek előre vannak-e rendelve (predestinálva) Istentől | 148 |
| Vajjon Isten mindenható-e | 150 |
| Vajjon a szeretet eredése az isteni valóságban nemzés-e | 154 |
| Vajjon meg lehet-e találnunk a teremtményekben a Szentháromság nyomait | 154 |
| Vajjon több angyal megfér-e egy helyen | 156 |
| Vajjon az értőelv a testtel úgy egyesül-e mint formája | 158 |
| Vajjon kell-e cselekvő értelmet tételezni | 162 |
| Vajjon az embernek van-e szabad akarata | 166 |
| Vajjon Isten cselekedhetik-e valamit a valókban gyökerező rend ellen | 168 |
| Vajjon az egyik angyal beszél-e a másikkal | 170 |
| A Summa Theologica második részének első feléből | |
| Tájékoztató | 176 |
| Vajjon az emberi mivolttal velejár-e cél végett cselekedni | 176 |
| Vajjon a boldogság valami teremtett jóban van-e | 180 |
| Vajjon a tárgy szükségességgel indítja-e az akaratot | 182 |
| Vajjon az akarást megelőző fontolgató mérlegelés a végtelenig megy-e | 184 |
| Vajjon kell-e az emberi akaratnak az isteni akarathoz hasonulnia avégből, hogy jó legyen | 188 |
| Vajjon a kivánságos lélek indulatai különböznek-e a bátorságos lélek indulataitól | 192 |
| Vajjon az ifjakban és a részegekben dúsabban tenyészik-e a remény | 194 |
| Vajjon helytáll-e az erény meghatározása | 196 |
| Vajjon négy sarkalatos erény van-e | 198 |
| Vannak-e isteni erények | 200 |
| Vajjon az erkölcsi erények a középszerben vannak-e | 200 |
| Vajjon az ajándékok különböznek-e az erényektől | 202 |
| Vajjon helyes-e a bűn okául vallani a test kívánságát, a szemek kívánságát és az élet kevélységét | 206 |
| Vajjon a törvény az értelem dolga-e | 208 |
| Vajjon lehet-e osztályozniaz ítélkező jellegű előírásokat | 210 |
| Vajjon az Újszövetségben van-e helye bizonyos tanácsoknak | 212 |
| Vajjon az ember akarhatja-e és teljesítheti-e a jót kegyelem nélkül | 214 |
| A Summa Theologica második részének második feléből | |
| Tájékoztató | 220 |
| Vajjon a fejedelem elveszíti-e hitehagyása által alattvalói fölött való uralmát úgy, hogy azok nem tartoznak neki engedelmességgel | 222 |
| Vajjon mindenki kívánja-e a békét | 222 |
| Vajjon a háborúskodás mindig bűn-e | 224 |
| Szabad-e háborúban csellel élni | 226 |
| Vajjon helyes-er a jogot természeti és tételes jogra osztani | 228 |
| Vajjon a népek joga (ius gentium) azonos-e a természetjoggal | 232 |
| Vajjon helyesen határozzuk-e meg az igazságot, mikor azt mondjuk, hogy állandó és állhatatos akarás mindenkinek megadni a maga jussát | 234 |
| Vajjon a bírónak mindig az írott törvények szerint kell-e ítélni | 234 |
| Vajjon helyes-e az igazság két külön fajtáját különböztetni, úgymint a kölcsönös és az osztó igazságot | 236 |
| Vajjon a bírói ítéletekben van-e helye személyeskedésnek | 238 |
| Szabad-e megölni a bűnözőket | 238 |
| Vajjon bizonyos esetekben meg van-e engedve bármely testtag megcsonkítása | 240 |
| Lehet-e a vádlottnak halálos bűn nélkül tagadni azt az igazat, amely halált idézne fejére | 240 |
| Szabad-e az ügyvédnek igazságtalan ügyet védeni | 242 |
| Szabad-e valamit az értékénél drágábban eladni | 242 |
| Bűn-e elfogadni kamatot a kölcsönért | 246 |
| Vajjon helyénvaló-e imádkozni | 250 |
| Vajjon a babonának több faja van-e | 254 |
| Vajjon a kegyelet irányul-e meghatározott emberekre | 256 |
| Vajjon a nagyratörő lelkület erény-e | 256 |
| Vajjon a szűzesség különb-e a házasságnál | 262 |
| Vajjon a tevékeny élet különb-e mint a szemlélődő | 264 |
| A Summa Theologica harmadik részéből | |
| Tájékoztató | 268 |
| Megfelelő volt-e, hogy Isten testet öltött | 268 |
| Vajjon az Igének az emberséggel való egyesülése a személyben ment-e végbe | 268 |
| Vajjon bármely isteni személy ölthetett volna-e testet | 272 |
| Helyes volt-e inkább a Fiúnak felvenni az emberséget, mint más isteni személynek | 274 |
| Vajjon Krisztus az Egyháznak feje-e | 278 |
| Vajjon az antikrisztust szintúgy az összes gonoszok fejének lehet-e mondani | 278 |
| Vajjon Krisztus megfelelő időben jött-e a világra | 280 |
| Vajjon a napkeleti bölcseknek megjelenő csillag az ég csillagai közül való-e | 282 |
| Vajjon a szentségek szükségesek-e az üdvösségre | 284 |
| Vajjon a szentségekben van-e kegyelmet okozó erő | 286 |
| Vajjon hét szentségnek kell-e lenni az Egyházban | 288 |
| Vajjon a keresztség eltörli-e a jelen élet bűnkövetkezményeit | 298 |
| Vajjon Krisztus egész kiterjedtségével van-e jelen az Oltáriszentségben | 298 |
| A Summa contra gentilesből | |
| Mi a szerző szándéka ezzel a művével | 302 |
| Aminek az ész nem tud a végére járni, azt helyes hivés végett előterjeszteni | 304 |
| A másvilági boldogság hogyan elégíti ki az ember minden vágyát | 306 |
| A megvitatásokról | |
| Mi az igazság | 312 |
| Vajjon az ember megérdemli-e a tanító nevét és képes-e mást tanítani, vagy csak Isten képes erre | 316 |
| Vajjon az eladó köteles-e az eladott dolognak hibáját felfedni a vevő előtt | 340 |
| Vajjon az ember bűn nélkül kívánhatja-e megtanulni a mágikus tudományokat | 344 |
| Vajjon mi az erősebb: az igazság vagy a bor vagy a király vagy az asszony | 344 |
| A hittudományos kommentárokból | |
| Vajjon a szülő parancsa kényszeríthet-e valakit házasságra | 348 |
| Boldogok az irgalmasok, mert irgalmasságot nyernek | 350 |
| Szent Pál elragadtatása | 352 |
| Az Aristoteles-kommentárokból | |
| A logikáról általában | 364 |
| A természet és a matematika nézőpontja | 366 |
| A tejútról | 366 |
| A lélek mivolta | 372 |
| A metafizika mivolta | 376 |
| Az ellenmondás elvének igazsága | 380 |
| Az erkölcsbölcselet mivolta | 384 |
| A barátságról | 390 |
| Az uralkodás és szolgaság | 392 |
| A kisebb tudományos művekből | |
| A természet titkos folyamatai | 396 |
| Örökkévaló-e a világ | 402 |
| A kormányzat. Cyprus királyához | 410 |
| Mi jobb a közösségnek: egy vagy több ember kormányzata alatt állni | 410 |
| A többek uralma könnyebben fajul zsarnoksággá | 414 |
| A király tiszte | 416 |
| A kormányzás módja | 416 |
| Milyen vidéket kell választani a királynak telepítésre | 418 |
| Az önellátás | 422 |
| A lakosság gyönyörűségéről is kell a királynak gondoskodni | 424 |
| Hogyan kell kormányozni a zsidókat | 426 |
| Vajjon az angyalok parancsukkal mozgatják-e az egeket az Istentől kapott hatalommal | 428 |
| Vajjon az angyal az ő parancsával a Föld egész tömegét képes-e felemelni a Holdig | 430 |
| Vajjon, ha az égitestek mozgása megszűnnék, minden elemekből összetett romlékony test egy szempillantás alatt elemeire bomolnék-e | 430 |
| Vajjon az iskolákban szabad-e vitatásra feltenni ezt a kérdést, hogy Krisztus lelke és általában az értelmes lelkek bujtásból jönnek-e | 432 |
| Vajjon a pokol a Föld közepén van-e vagy azon a tájon | 432 |
| Lehet-e megtudni a Föld felületének a középtől való távolságát | 434 |
| Szabad-e képviselni azt a vélelmet, hogy az egyetemes feltámadás után a Hold jobban ragyog, mint a Nap stb. | 434 |
| Vajjon biztos-e, hogy az angyalok az égitestek mozgatói, ha feltesszük, hogy nem közvetlenül Isten mozgatja azokat | 434 |
| Vajjon az ember az ész szemével képes volna-e látni mindent, ami végbemegy más ember belsejében stb. | 436 |
| A fogalmak | 436 |
| A fény | 438 |
| Az örökkévalóságra irányul rendelkezés előbb van-e mint az időre irányuló | 438 |
| A lélek léte kimerül abban, amit a testtel kell közölnie | 440 |
| A mágusoknak megjelenő csillag | 440 |
| A hitvita | 440 |
| Predestináció és szabadság | 442 |
| A vitatkozás | 446 |
| A vitatkozás négy fajtája | 448 |
| A négy ellentét | 448 |
| A lelki művekből | |
| Az angyali üdvözlet magyarázata | 452 |
| A teológiai tanár hivatása | 454 |
| Lauda Sion | 462 |
| A tanulmányozás helyes útja | 464 |
| Imádság diktálás vagy igehirdetés előtt | 466 |
| Betűrendes tartalommutató | 470 |