Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ars Hungarica 1984/2.

A Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutató Csoportjának Közleményei/XII. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Aradi Nóra a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetemen végezte tanulmányait, 1950-ben szerzett művészettörténész-muzeológus diplomát. Egyetemi tanulmányai után a Szépművészeti Múzeum munkatársa,... Tovább

Előszó

Aradi Nóra a budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetemen végezte tanulmányait, 1950-ben szerzett művészettörténész-muzeológus diplomát. Egyetemi tanulmányai után a Szépművészeti Múzeum munkatársa, majd 1953-54-ben a Népművelési Minisztérium Múzeumi Főosztálya főosztályvezető helyettese. 1954 szeptemberétől Vayer Lajos professzor mellett aspiráns. 1957-1961 között a Művelődési Minisztérium Képzőművészeti Osztályának vezetője, majd az ELTE BTK Művészettörténeti Tanszékének docense, 1972-től egyetemi tanár, 1969-től az MTA Művészettörténeti Kutatócsoportjának igazgatója. 1959-ben a Réti István művészetét feldolgozó monográfiájáért a „művészettörténeti tudományok kandidátusa", 1969-ben pedig „A szocialista képzőművészet története" című disszertációjáért a „művészettörténeti tudományok doktora" címet kapta.
Mint kandidátusi disszertációja is jelzi, Aradi Nóra több mint három évtizedes tudományos tevékenységének egyik területe a 19-20. századi magyar művészet. Réti monográfiája, Mednyánszky művészetével foglalkozó alapvető fontosságú írásai, Koszta Józsefről, Fényes Adolfról írt könyvei, a korai plein-air törekvéseket elemző tanulmányai, a századforduló művészetével foglalkozó kézikönyvbe írt fejezetei mind számos új adattal, értékeléssel gazdagították a modem magyar művészettel foglalkozó szakirodalmat. E tanulmányok jellemzője, hogy a magyar művészettörténet jelenségeit széles összehasonlító apparátussal mindig az egyetemes művészet viszonylatrendjében vizsgálja. Daumier és Courbet művészetével foglalkozó tanulmányai is bizonyítják az egyetemes művészet problémái iránti fogékonyságát. Vissza

Tartalom

Aradi Nóra köszöntése 153
TANULMÁNYOK
Kerny Terézia: A katonaszentek ikonográfiájának néhány sajátossága és szerepe a középkori magyar művészetben 161
Kovács Éva: Egy magyarországi hímzőmester: Étienne Le Biévre 177
Koppány Tibor: A közép-Dunántúl reneszánsz építészete 183
Frankó Ákos: "Keresetlen élet" - Bernáth Aurél 1918-as albuma 233
Majoros Valéria: Seiden Gusztáv, a fotóművész, műkereskedő és műgyűjtő 239
DOKUMENTUMOK
Farbaky Péter: A fasori református templom 255
Ráth Zsolt: Kmetty János művészetpedagógiai feljegyzései. (Az Új Akadémia I. A Főiskolai oktatás naplója I.) 271
Pataki Gábor - György Péter: Dokumentumok Bán Béla hagyatékából 283
SZEMLE 295
Képek 1-56
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem