kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Világirodalom |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
| Oldalszám: | 154 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 26 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. Ez a könyv készült a Globus Nyomda didot-antikva betűivel és litográfiai sokszorosításával 1000 példányban. |
| Asszonyi pompa | |
| Elegancia | 5 |
| Testi elegancia és a ruházkodás választékossága | |
| Balzac és korának elegánsai | |
| A női termet kialakulása a rómaiaknál, a középkorban, Florencben | |
| Rubens kerekededségei | |
| A fűző eredete és a fátyol divatja | |
| A jó ruha lelki hatásai | |
| Divathullámok | 11 |
| Régente viseletek volta, újabban divatok | |
| Helyenként felvillanó divattörekvések | |
| A tanagrai cserépmannequinek | |
| Kínai teaszalónok | |
| Mórok és burgundi királykastályok a divattörténelemben | |
| Navarrai Margit, a szerelmes | |
| A Mediciek finomságai a franciáknál | |
| A divat ingalengésének törvénye | |
| A toalett aranymetszet-törvénye | |
| Divatlapok kultúrája | 18 |
| A régiesség varázsa | |
| Érzelgős divatképek | |
| Stubenrauch és Tyroler, a régi rézmetszők | |
| Az almanachok írói | |
| Divatmagazinok és Regélők | |
| Levegőben ugráló lovak, röpülő kutyák és egyéb elmefuttatások | |
| A palingenesis és a titkos tudományok | |
| A Cote d'Azure világa | |
| Amerikai misszek és kutyáik | |
| Divathóbortok | 24 |
| A francia forradalom szertelenségei | |
| A frizura szélsőségei | |
| A tagok kitömésének különféle divatja | |
| Ízléskarambolok | |
| A harmicéves háború meztelenségi divatja | |
| A tátottszájú ruha | |
| Amerikai túlzások a mai divatban | |
| Toalett-stílusok | |
| Á la pompadour | 27 |
| A rokokó-asszony és környezete | |
| A harangszoknya és ősei | |
| Valesquez infánsnői | |
| A manteau és díszítése | |
| A fűzős derék | |
| Boucher, az ezermester | |
| A lefestett Pompadour | |
| XV. Lajos udvara és a metresszek | |
| Párizs az örömök fővárosa | |
| A Fontage-frizura | |
| Coiffure, fejkötő, kalapok | |
| Arcfestés és szépségtapasz | |
| Directoire és meztelenség | 34 |
| Az antik Vénus utánzói | |
| A francia forradalom divattervezője: Jacques Louis David | |
| Egy kerti ünnepély élőszobrai | |
| A directorire szépségideálja | |
| Az »egyenes testvonal« | |
| A ruhaelhagyások állomásai | |
| Hűlések és válóperek | |
| Szeszélyes frizurák és kalapformák | |
| A divat őrültjei | |
| Mme | |
| Tallien sétaközben | |
| Sport-lady | 40 |
| Reynolds-képek bája | |
| Regények és sportok | |
| Lady Hamilton szerelmei | |
| IV. György kora és a »merry old England« | |
| A Carlton-House | |
| A szöktető dandy | |
| Az anglománia | |
| A spleen és a flirt divatja | |
| A milliárdos lány | |
| Ingblúz és sportdressz | |
| A krinolin | 47 |
| Feltámad-e még? | |
| III. Napóleon és Eugénia császárnő | |
| Legenda a krinolin születéséről | |
| Miképpen szerkesztették hajdan? | |
| Tréfa és gúny | |
| Tessék meggazdagodni! | |
| Compigéne | |
| A gömbölyű vállak divatja | |
| Kivágás és szélek szoknya | |
| Lola Montez | |
| Mályvaszín rokolyák | 52 |
| A biedermeier-kor divatja és mulatságai | |
| Pomeráncs-, barack- és kanárisárga mint divatszínek | |
| Darázsderekú szépek, hattyúnyakú ideálok | |
| Az »elefánt-szoknya«, a sonka ujjak, a fűző | |
| Kínai és dugóhúzó-frizurák | |
| Bébé-kalapok | |
| Gentz és Elssler Fanny | |
| Kisfaludy Sándor és Vigano táncsosnő | |
| Poirettről vionnetig | 56 |
| Ki csinálja a párizsi divatot? | |
| Rosa Bertin divatbábúi | |
| A Szajnapart levegője | |
| A kor tendenciái és politika mint divattényezők | |
| A német reformruha és ellentéte: a francia egyén i ruha | |
| Poiret, a színek lángralobbantója | |
| A divatteáktól a nagy kosztümbálokig | |
| Mme Vionnet divatháza és próbatermei | |
| Az ékszerekről | |
| A női test és az ékszer | 62 |
| A kőkorszak Évája | |
| Elméletek az ékszer eredetéről | |
| Egyiptom a világ ékszerszállítója | |
| Krétai sírok leletei | |
| Zománcosuás, kővésés | |
| A díszítő kedv ereje | |
| A redővetés hangsúlyozása | |
| A járás ritmusának rezgői | |
| A törékeny szűzek és a burgundi fejedelmi ékszerek | |
| A gyűrűk története | |
| Az ékszerek nyelve | 68 |
| A gáláns világ és a francia királyi udvarok ékkő-divatja | |
| Diadémek, agraffe-ok | |
| Odiot, Gouthiére, Nitot és az empire ékszerművesei: Napoleon pazarlásai | |
| A chatelaine, a cameák és vaskeresztek | |
| Strass mester és a hamis ékszerek | |
| Babonás és vallásos ékszerek | |
| A gyűrűk története | |
| Drágakövek színjátéka | 74 |
| Capistrano prédikációi 1451-ben | |
| Ékszer-szomjúság | |
| Piros korallok gyermeki hangulata | |
| A mai ékszerész festői hatásokra törekszik | |
| Az onyx, a gyöngy, a platina | |
| A csüngőlánc | |
| A karkötő-szalag | |
| Benvenuto Cellini | |
| Parfümök esztétikája | |
| Illatok varázsa | 80 |
| Keleti illatkultúra | |
| Áldozás és tömjén | |
| Zsidók, kínaiak, egyiptomiak ceremóniái | |
| Illat és nemi ösztön | |
| A démonhit és az öröklött szagérzések | |
| Vénusz rózsalovagjai | 83 |
| Persephone elrablása | |
| Vénusz születése | |
| A római császárság parfűmszokásai | |
| A lovagvilág kozmetikái, erkölcsei | |
| Cour parfüméek | |
| A rokokó szépség-titkai | |
| A betegségek és a testkultusz | |
| Emlékek hullámai | 86 |
| Költők, írók, tudósok illet-érzékenysége | |
| Schiller és a rothadt almák | |
| Baudelaire »mesterséges paradicsom«-a | |
| Huysmans regényhőse | |
| Montesquieu gróf, az édes illatok mestere | |
| Regismanset, a parfűmök filozófusa | |
| Illatfelhők a színpadon | |
| Balettek varázsa | |
| Illatok párolása | 90 |
| Szagok skálája | |
| Mr. Piese | |
| A Riviera | |
| A francia parfümőrök | |
| Fantázia-illatok | |
| Szappan, kölni víz, természetes virágillatok | |
| A női lelkivilág | |
| Budoárok és szalónok | |
| Rokokó-alcove | 93 |
| Lesczynska Mária rokona | |
| Márványamorettek és aranycirádák | |
| A reggeli mosdás | |
| Bergérek, commode-ok, kallandó, tükrök | |
| Előkészületek az öltözéshez | |
| Az első reggeli | |
| Toalett-kellékek | |
| Récamier-asszonyszoba | 98 |
| Pompéji régiségek, török vázák | |
| Heverő- és nyugvóágy | |
| Madame Récamier és a herceg | |
| Afroditék táncolják a »La France«-valcert | |
| Lakomák római császárok módjára | |
| Jacob, a berendezőművész | |
| A Messidor-stílus | |
| A spinétmuzsika | |
| A »sál-tánc« | |
| Diánák, Minervák és a görög templomok | |
| A »tzifra szoba« | 103 |
| A »Gute Stube« magyar párja | |
| Az »ifiasszonyka« a nemesi kúrián | |
| Du-Barry-tapéták | |
| Öreg fotelek, diófaszékek | |
| Rózsafa-asztalok, politúros sublót | |
| A servante és az oszlopokba rakott csészék | |
| Mullfüggönyök, líraalakú varróasztal | |
| Az en giraffe-zongora | |
| Silhouettek a falakon | |
| Gavarni-metszetek | |
| A korszerű hálószoba | 109 |
| A modern építész álma | |
| Exotikus bútorok és selymek | |
| A belső térképezés | |
| Az ágy kacérsága | |
| Kínai lakk | |
| Faragás és falfestés | |
| Rézkandeláberek | |
| Rejtett-fiókú szekrények | |
| A színek tónushatásai | |
| Indiai motívumok | |
| Terített asztalok | |
| Nyitány | 115 |
| Napfény és esti szerenádok zenéi | |
| A szálloda-terrasz négy jókedvű vándora | |
| Napoleon szakácsa | |
| Az ízlés fiziológiája | |
| Nem a »mit«, a »hogyan« a fontos | |
| Római szimfónia | 118 |
| Cineinnatus boldog népe | |
| A comissatiók, tréfás ivások, áldozat a házőrző szellemeknek | |
| Lucullus Apolló-szalónja | |
| Heliogabalus asztaldíszítése és viaszételei | |
| Fényűzők, kéjencek és hibbantelméjűek | |
| Szakácsiskolák | |
| Új gazdagok tobzódása | |
| Trimalchio lakomája | |
| Potemkin télikertje | |
| Astorék orgiái | |
| Asztalok költészete | 123 |
| Horacius, az ínyes élvező | |
| Ovidius tanácsai a vacsorázó szerelmes párnak | |
| Arab kalifák terített asztalai | |
| Ezüsttükör az asztalon | |
| Tarka madarak a tálakon | |
| A hajadonserleg | |
| Asztalok a versaillesi lugasokban | |
| Az angol reggelizőasztal | |
| Az asztal művészei és bűvészei | 128 |
| Illatszeres lakomák | |
| Rokokó-vigadalmak ezer mesterei: virágok, szőnyegek, verázslói | |
| Pagodák és parkok az asztalokon | |
| A desszertek építményei | |
| A német Schauessen | |
| A wittenbergai dékán | |
| A cukor, a viasz, a porcelándísz | |
| Kändeler Joachim János »hattyús serice«-e | |
| A dilettantizmus örökmécsei | 134 |
| A hajdani tűzvarázsok utódai | |
| Amerikai asztalok papírterítékkel | |
| Angol családi asztalok derűje | |
| Terített asztalok kiállításai | |
| Szállodák ebédlőinek tónusa | |
| A jövő zenéje: az expresszionista asztal | |
| Garderobe- ok mélyéről | |
| Napernyők | 138 |
| Balzac véleménye az esernyőről | |
| Hanway János, a kicsúfolt feltaláló | |
| Már az ó-kori Hellas is ismerte a napernyők divatját | |
| Tréfás elnevezések | |
| Pompadour-ernyők | |
| Ernyőnyelek rejtelmei | |
| A »knicker« és a hanyatlás | |
| Legyezők | 141 |
| Velence strucctollas gondolái | |
| India szent pávái | |
| Chinai selyemrefestett legyezők, japán óriáslegyező | |
| A klasszikus világ legyeződivatja | |
| A renaissance szemfényvesztői | |
| A rokokó cifraságai és a legyezőnyelv | |
| Eugénia császárnő tervei | |
| Sálok és kendők | 145 |
| Napoleon és az indiai sálok | |
| Josefin gyüjteménye | |
| A séconde empire estélyei | |
| Mibe kerültek a hajdani sálok? | |
| Külpolitika és sáldivat | |
| A biedermeier gyapjúsálja | |
| Modern sálok | |
| Az apacs-kendők | |
| Csipkék | 148 |
| A keleti eredet | |
| Arcképek és miniatűrök csipkéinek hatása | |
| Vermeer Csipkeverőnője | |
| A vert csipke és a varrott csipke | |
| Medici Katalin és Colbert szerepe a francia csipkeiparban | |
| A spanyol guipure-ök tarkasága | |
| Mindenféle csüngők | 152 |
| A neckék és a csontból faragott nippek | |
| Középkori és renaissance-asszonyok toalett-ajándékai | |
| Modern pirosítótokok | |
| A ridikül fejlődése |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.