kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 397 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 11 |
| Takács László: Kiválasztás | 15 |
| Takács László: Kondicionális és koordinációs képességek | 25 |
| Eckschmiedt Sándor: Erő | |
| Alapfogalmak | 27 |
| Az erőfejlesztés módszerei | 28 |
| A maximális erőfejlesztés módszerei | 28 |
| A gyorserőfejlesztés módszerei | 31 |
| Az állóképességi erő fejlesztése | 34 |
| Képességfelmérések szerepe az erőfejlesztésben | 34 |
| Didaktikai szempontok az erőfejlesztésben | 35 |
| Biológiai, fiziológiai szempontok az erőfejlesztésben | 35 |
| Az adaptáció kiváltásának feltételei | 36 |
| Szécsényi József: Gyorsaság | |
| Alapfogalmak | 38 |
| Reakciógyorsaság | 39 |
| Aciklikus gyorsaság | 40 |
| Ciklikus gyorsaság | 41 |
| A gyorsaság fejlesztése | 41 |
| A közvetlen úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei | 42 |
| A közvetett úton történő gyorsaságfejlesztés alapelvei | 43 |
| Nehezített feltételek, speciális (gyors-) erőfejlesztés | 44 |
| Molnár Sándor: Állóképesség | |
| Alapfogalmak | 45 |
| Az állóképességet fejlesztő módszerek | 48 |
| Folyamatos módszer | 48 |
| Intervall módszer | 50 |
| Ismétléses módszer | 52 |
| Fartlek módszer | 53 |
| Szécsényi József: Hajlékonyág, az ízületek mogzáskiterjedése | |
| Alapfogalmak | 54 |
| Az izom rugalmas tulajdonságai | 57 |
| Miért lényeges, hogy izmaink nyúlékonyak és rugalmasak legyenek? | 58 |
| Az izom rugalmasságának, az ízületi mozgáskiterjedés fejlesztésének módszerei | 59 |
| Stretching | |
| A stretching pszichikai hatásai | 60 |
| A stretching élettani hatásai | 60 |
| A stretchinggyakorlatok technikája | 61 |
| Takács László: Ügyesség | 66 |
| Eckschmiedt Sándor: Edzéstervezés | 68 |
| Hosszú távú edzésterv | 68 |
| Éves edzésterv | 70 |
| Időszaki és ciklustervek | 71 |
| Edzésegységre szóló részletes terv | 71 |
| Az edzéstervek formái | 72 |
| Az edzésmunka tervezésének néhány szempontja | |
| Adatgyűjtés | 73 |
| A célkitűzések meghatározása | 74 |
| Periodizálás | 75 |
| A sportpályafutás, a hosszú távú edzésprogram szakaszai | 75 |
| Az éves edzésmunka szakaszai | 75 |
| Az edzési időszakok ciklusokra osztása | 77 |
| Edzésegység | 77 |
| Terhelés, terjedelem, intenzitás | 77 |
| Általános, sokoldalú és speciális képzés | 78 |
| A képességfejleszts fokozatai | 79 |
| Az edzésmunka napi elosztása | 80 |
| Formaidőzítés, a sportforma kialakítása | 81 |
| Takács László: Gyaloglás | 82 |
| A gyaloglás technikája | 83 |
| A gyaloglás oktatása | |
| A gyaloglás oktatásának előfeltétlei | 84 |
| A gyaloglás oktatásának előkészítő gyakorlatai | 85 |
| A gyaloglás oktatásának rávezető gyakorlatai | 85 |
| A gyalogló technika oktatása | 88 |
| A hosszú távú felkészítés rendszere | 89 |
| Általános előkészítő szakasz | 89 |
| Gyermek korcsoport | 90 |
| Serdülő korcsoport | 90 |
| Speciális előkészítő szakasz | 92 |
| Speciális fejlesztő szakasz | 93 |
| A felnőtt nők (10, 20 km) és férfiak (20, 50 km) felkészítése | 97 |
| Takács László - Orosz Ferenc: Atlétikai futások | 99 |
| A futás főbb versenyszabályai | 99 |
| A futás közben érvényesülő törvényszerűségek | 100 |
| A futómozgás elemzése | |
| A futólépés | 101 |
| A futómozgás dinamikai jellemzői | |
| Lépéshossz és lépésfrekvencia | 104 |
| A futóteljesítmény modellje | 105 |
| A futás oktatása | 106 |
| A futás oktatásának előfeltételei | 107 |
| A futás oktatásának elve, módszerei | 108 |
| A futás oktatásának előkészítő gyakorlatai | 109 |
| A futás oktatásának rávezető gyakorlatai | 110 |
| Futófeladatok | 111 |
| Futóiskola-gyakorlatok | 114 |
| Sztipits László: Vágtafutás | 119 |
| A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztése | 120 |
| Gyorsaságfejlesztés | 120 |
| Erőfejlesztés | 123 |
| Állóképesség-fejlesztés | 126 |
| Technikai képzés | 128 |
| A vágtafutók éves edzés- és versenyrendszere | 129 |
| Az éves felkészülés ellenőrzése | 131 |
| A fiatalkorú vágtázók edzéseinek néhány sajátossága | 132 |
| Molnár Sándor: Közép-, hosszútávfutás | |
| A közép-, hosszútávfutáshoz szükséges képességek | 134 |
| Aerob jellegű állóképesség | 134 |
| Anaerob jellegű állóképesség | 135 |
| Gyorsaság (anaerob alktacid kapacitás) | 136 |
| Erő | 137 |
| Hajlékonyság, lazaság | 137 |
| Koordinációs képesség | 138 |
| A közép-, hosszútávfutásban alkalmazott módszerek | 138 |
| Folyamatos futás | 139 |
| Aerob és anaerob jellegű intervall edzés | 141 |
| Ismétléses edzés | 142 |
| Fartlek edzés | 144 |
| A távlati (több éves) felkészülés általános szempontjai | 145 |
| Távlati edzéstervezés | 146 |
| Az éves felkészülés rendszere | 149 |
| A maratoni futók felkészülési rendszere | 160 |
| Takács László: Váltófutás | 163 |
| A váltófutás technikája | 163 |
| A váltóbot átadásának és átvételének formái | 164 |
| A váltásnál alkalmazott indulási módok | 165 |
| A váltófutás oktatása | 166 |
| A váltás oktatásának fokozatai | 166 |
| A váltófutók edzése | 170 |
| Kertész Tibor - Gyimes Zsolt: Gátfutás | 171 |
| A gátvétel technikája | 172 |
| A gátfutás oktatása | 174 |
| Technikai képzés | 179 |
| A gátfutók felkészítése | |
| A gyermek és serdülő korcsoport edzésmunkája | 181 |
| Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz az ifjúsági és junior korcsoportban | 184 |
| Az utánpótlás és a felnőtt korcsoport edzésmunkája | 187 |
| Takács László: Akadályfutás | 212 |
| Az akadályfutás technikája | 213 |
| Az akadályfutás oktatása | 214 |
| Akadályfutók edzése | 217 |
| Éves felkészülés | 218 |
| Zarándi László - Szalma László: Atlétikai ugrások | |
| Az ugrások főbb versenyszabáylai | 222 |
| Az ugrások biomechanikai törvényszerűségei | 223 |
| Az atlétikai ugrószámok edzése | |
| Kondicionális és koordinációs képességek | 226 |
| Az oktatás és az edzés kapcsolata | 227 |
| Zarándi László: Távolugrás, hármasugrás | |
| A két versenyszámról általában | 229 |
| A távolugrás technikai modellje | 230 |
| A hármasugrás technikai modellje | 231 |
| A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének eszközei és módszerei | 232 |
| A futóképességek fejlesztése | 233 |
| Erőfejlesztés | 240 |
| A koordinációs képességek fejlesztése | 251 |
| A technikai képzés módszerei | 252 |
| Edzéstervezés | 254 |
| Gyermek korcsoport | 254 |
| Serdülő és az ifjúsági korcsoport | 255 |
| Junior korcsoport | 258 |
| Utánpótlás és felnőtt korcsoport | 265 |
| Skoumal András: Magasugrás | 268 |
| A flop magasugrás technikája | 269 |
| A flop oktatása | 271 |
| A magasugrók edzése | 275 |
| A kondicionális és a koordinációs képességek fejlesztésének lehetőségei a különböző korcsoportokban | 276 |
| Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 277 |
| Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 278 |
| Speciális fejlesztési szakasz (junior korcsoport) | 282 |
| A csúcsteljesítmény szakasza (utánpótlás és felnőtt korcsoport) | 287 |
| Schulek Ágoston: Rúdugrás | 291 |
| A rúdugrás technikája | 291 |
| A rúdugrás oktatása | 295 |
| A rúdugrók edzése | 297 |
| A fiatalkorúak edzése | 299 |
| A felnőttek edzése | 301 |
| Szécsényi József: Atlétikai dobások | 305 |
| Az erőkifejtés testhelyzetei | 305 |
| A dobásoknál érvényesülő főbb mechanikai, fizikai és izommechanikai törvényszerűségek | 3069 |
| A dobószer kirepülési sebessége | 307 |
| A dobószer kirepülési szöge | 307 |
| A dobószer kirepülési magassága | 309 |
| Előzetes lendület | 309 |
| Vágó Béla - Kovács Etele: Súlylökés | 311 |
| A súlylökés technikái | 311 |
| A súlylökés oktatása és a hosszú távú felkészítés rendszere | 312 |
| Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 312 |
| Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 319 |
| Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek) | 320 |
| A csúcsteljesítmény szakasza (20 évesek) | 323 |
| A felkészülés rendszere | 326 |
| A pördülettel végrehajtott súlylökés oktatása | 327 |
| A tanulást nehezítő feltételek | 328 |
| A tanulás menete | 328 |
| Oktatásmódszertani szempontok | 333 |
| Radák Zsolt: Gerelyhajítás | 334 |
| A gerelyhajítás technikája | 335 |
| A gerelyhajítás (kislabdahajítás) oktatása | 338 |
| A gerelyhajítók felkészítése | 340 |
| Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 340 |
| Speciális előkészítő és fejlesztési szakasz (16-19 évesek) | 341 |
| A csúcsteljesítmény szakasza (20 évtől) | 343 |
| Szécsényi József: Diszkoszvetés | |
| A diszkoszvetés technikája és oktatása | |
| A diszkosz fogása, előlendület | 347 |
| Diszkoszvetés helyből | 347 |
| A pördület felépítése | 348 |
| A hosszú távú felkészülés rendszere | 349 |
| Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 350 |
| Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 353 |
| Speciális fejlesztési szakasz (18-19 évesek) | 354 |
| A csúcsteljesítmény szakasza (20 éves kortól) | 356 |
| Az éves felkészítés rendszere | 357 |
| A 10-15 évesek felkészítése | 357 |
| A felkészítés rendszere 16 éves kortól | 357 |
| Eckschmiedt Sándor: Kalapácsvetés | 366 |
| A kalapácsvetés technikája | 367 |
| A kalapácsvetés oktatása | 371 |
| A hosszú távú felkészítés rendszere | 372 |
| Általános előkészítő szakasz (10-15 évesek) | 372 |
| Speciális előkészítő szakasz (16-17 évesek) | 374 |
| Speciális fejlesztési szakasz (18-22 évesek) | 375 |
| A csúcsteljesímény szakasza | 377 |
| Az éves felkészítés rendszere | 378 |
| A 10-15 évesek felkészítése | 378 |
| A felkészítés rendszere 16 éves kortól | 378 |
| Vágó Béla - Fejes Zoltán: Többpróbázás | 381 |
| Koordinációs képességek | 382 |
| Kondicionális képességek | 383 |
| Erő | 383 |
| Ízületi mozgékonyság, hajlékonyság, lazaság | 384 |
| Gyorsaság | 384 |
| Állóképesség | 385 |
| Edzéstervezés | 387 |
| Kiválasztás | 387 |
| A többpróbázók felkészítésének tervezése | 389 |
| Éves tervezés | 391 |
| Az utánpótlás és felnőtt korú többpróbázók felkészülésének tervezése | 391 |
| Távlati felkészülés | |
| Az éves felkészülés tervezése | 393 |
| Irodalom | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.