| Előszó | 11 |
| Bevezetés | 12 |
| A programozott oktatás jelentősége és szerepe a modern pedagógiában | 13 |
| A programozott oktatás elvi és módszertani sajáatosságai | 19 |
| Általános didaktikai és pszichológiai szempontok | 19 |
| A programozott oktatás meghatározásai | 19 |
| A programozott oktatás célja | 21 |
| A programozott oktatás kialakulásának okai | 21 |
| A programozott oktatás formái | 22 |
| A programozott oktatás jellemzői | 22 |
| A programozott oktatás pszichológiai megalapozása | 25 |
| A programozott oktatás egyik sarkalatos pontja: a kétoldalú kapcsolat megvalósulása az oktatási folyamatban | 27 |
| A programozott oktatás és a pedagógiai kibernetika | 30 |
| A programozott oktatás következményei az iskolai és az egyetemi oktatásban | 32 |
| A klasszikus osztályrendszerű oktatás módosulása | 32 |
| Programozott módszerek | 37 |
| Lineáris módszer | 41 |
| Elágazásos program | 49 |
| Skinner és Crowder módszerének összehasonlító vizsgálata | 56 |
| Adaptív (csak elektronikus géptípusokra alkalmas) módszer | 64 |
| A programalkotás elméleti alapjai és a gyakorlati megvalósítás technikája | 66 |
| A programalkotás fő szempontjai | 66 |
| Gyakorlati problémák | 76 |
| Oktatógépek - a programozott oktatás megvalósítása gépi úton | 91 |
| Az oktatógépek általános kérdései | 91 |
| Az oktatógép meghatározása | 91 |
| Az oktatógépek funkciói és a velük szemben támasztott követelmények | 93 |
| Az oktatógép előnyei | 96 |
| Történelmi visszapillantás | 97 |
| Az oktatógéptípusok felosztása | 99 |
| Oktatógép-szimulánsok | 100 |
| Mechanikai oktatógépek | 102 |
| Elektromos oktatógépek | 109 |
| Elektronikus számítógéppel vezérelt oktatógépek | 122 |
| Tantermi hírközlő rendszerek | 142 |
| Programozott tankönyvek | 147 |
| A kizárólagos gépi orientáció megváltozása | 147 |
| Tankönyvtípusok | 147 |
| A programozott tankönyv térhódítása | 148 |
| A gépi program formai átalakulása | 150 |
| A programozott tankönyv különböző típusai | 153 |
| A tankönyvkiadás különböző problémái | 167 |
| Tankönyvismertetések | 171 |
| Hogyan készül a programozott tankönyv? | 211 |
| A programozott oktatás és a könyvtár | 218 |
| A programozott oktatás alkalmazásának lehetőségei | 225 |
| Programozott oktatás a rendszeres oktatásban, a különböző szintű oktatási intézményekben | 228 |
| Alsó- és középfokú iskolák | 229 |
| Felsőoktatás | 244 |
| Felnőttoktatás | 244 |
| Dolgozók iskolái, főiskolai esti és levelező oktatás | 245 |
| Népművelés, ismeretterjesztés | 245 |
| Orvostovábbképzés | 246 |
| Katonai kiképzés | 247 |
| Fejlődő országok oktatási problémái | 248 |
| Programozott oktatás az iparban | 250 |
| Általános ipari oktatási és képzési problémák | 250 |
| A programozott ipari oktatás várható előnyei | 252 |
| Oktatásszervezési és tervezési kérdések | 254 |
| Ipari programok | 256 |
| Ipari kísérletek eredménye | 261 |
| A programozott ipari oktatás hazai perspektívái | 267 |
| A programozott oktatás szerepe ma és a fejlődés perspektívái | 269 |
| Vélemények a programozott oktatás elméletéről és gyakorlati alkalmazásáról | 269 |
| Az oktatásban elsősorban érdekeltek szempontjai | 275 |
| A programozott oktatás és a tanár | 275 |
| A programozott oktatás és a tanuló | 277 |
| A jelenlegi kutatások irányai és a jövő lehetőségei | 280 |
| Elméleti kutatások irányai | 281 |
| Oktatógépek szerepe a jövőben | 282 |
| Oktatásszervezési kérdések megoldására irányuló törekvések | 283 |
| Áttekintés a programozott oktatás és az oktatógépek jelenlegi helyzetéről | 285 |
| Nemzetközi helyzetkép | 285 |
| A magyarországi helyzet áttekintése | 308 |
| Terminológiai problémák | 315 |
| Szójegyzék | 322 |
| Felhasznált irodalom | 351 |
| Idegen nyelvű összefoglalások | 373 |