| Előszó | 9 |
| A motor fizikája | |
| Bevezetés | 13 |
| A mótorok felosztása | 13 |
| Fejezetek a mozgás- és erőtanból | |
| A test (pont) mozgása | 15 |
| Egyenletes körmozgás | 18 |
| Az erő | 19 |
| Nehézségi erő, szabadesés és tömeg fogalma | 20 |
| Erők egyensúlya | 21 |
| Ható és visszaható erők | 21 |
| Forgató nyomaték | 21 |
| A munka | 22 |
| Az energia | 22 |
| A teljesítmény | 23 |
| Hőtani alapfogalmak, általános hőtulajdonságok | |
| Hőmérséklet | 25 |
| Hőmennyiség, kalória | 25 |
| Fajhő | 25 |
| A hő termelése | 26 |
| A hő hatása a testek térfogatára | 26 |
| A hő terjedése, áramlása és átadása | 26 |
| Nyomás | 27 |
| A munka melegegynértéke | 28 |
| Állapotváltozások | |
| Állandó nyomás mellett végbemenő állapotváltozás | 29 |
| Állandó térfogatnál végbemenő állapotváltozás | 30 |
| Állandó hőfok mellett végbemenő állapotváltozás | 30 |
| Állapotváltozás melegmennyiség felvétele nélkül | 31 |
| Körfolyamatok | |
| Munkafejlesztő vagy direkt körfolyamat | 32 |
| Melegfejlesztő vagy indirektfolyamat | 32 |
| Négyütemű robbanómotor munkafolyamata | 33 |
| Szívás | 34 |
| Sűrítés | 35 |
| Terjesztés | 36 |
| Kipuffogás | 36 |
| Kétütemű robbanóégésű mótor | 38 |
| Négyütemű lassú égésű mótorok munkafolyamata | 39 |
| Kétütemű lassú égésű mótor munkafolyamata | 40 |
| A gyakorlatban előforduló motortipusok | |
| A négy- és kétütemű mótorok összehasonlítása | 41 |
| Többhengeres mótorok | 42 |
| Kéthengeres mótorelrendezések | 43 |
| Négyhengeres mótorelrendezések | 43 |
| Hathengeres mótorendezés | 44 |
| Nyolchengeres mótor | 44 |
| V-mótor | 45 |
| Csillagmótorok | 46 |
| Az égés | 46 |
| A keverékképzés | 50 |
| A mótorok szabályozása | 52 |
| Méretek, teljesítmény, hatásfok | 53 |
| Mótorok teljesítményének növelése | 56 |
| Autómótorok | 57 |
| A motor szerkezete, üzeme és javitása | |
| A különböző motoralkatrészek működése, szerkezeti leírása, anyaga és üzeme | |
| A dugattyú szerkezete 2 és 4 ütemre | 61 |
| Dugattyúcsapszeg | 69 |
| A dugattyúgyűrű | 70 |
| Hajtórúd | 74 |
| Főtengely és csapágyai. Golyós- és görgőscsapágyak | 81 |
| Hengerfejmegoldások | 84 |
| Forgattyúszekrény és hengertömbszerkezeti megoldások | 91 |
| Szelepek anyaga és szerkezete | 95 |
| Vezérmű. Hajtásmegoldások | 101 |
| A mótor hűtésének különböző fajtái | 109 |
| Kipuffogócső és edény | 120 |
| A lendkerék | 121 |
| Porlasztó | |
| A porlasztó feladata | 123 |
| A porlasztó működési elve | 124 |
| A porlasztó-alkatrészeinek szerepe | 126 |
| A porlasztó különleges szervei | 130 |
| Általános kivitelű Zenith-porlasztó | 136 |
| Háromtorkú Zenith-porlasztó | 137 |
| Gyorsítóval, indítószerkezettel és takarékporlasztóval működő Zenith-porlasztó | 139 |
| VF kivitelű Zenith-rendszerű, esőáramlású porlasztó | 140 |
| Függőleges kivitelű Pallasz-porl. | 140 |
| A vízszintes kivitelű Pallasz-porl. | 145 |
| SAF-kivitelű, esőáramlású Pallasz-porlasztó | 145 |
| BF-kivitelű Solex-porlasztó | 146 |
| IFP-kivitelű esőáramlású Solex-porlasztó | 148 |
| Esőáramlású, terepképes Solex-porlasztó | 150 |
| Kétaknás, esőáramlású Solex-porl. | 152 |
| Esőáramlású, OPEL-porlasztó | 156 |
| Amerikai Stromberg-porlasztó | 160 |
| Porlasztási zavarok | 161 |
| Működési rendellenességek | 165 |
| Tüzelőanyagszállítás és tápszivattyú | 168 |
| Az autó elektromos berendezése | |
| Bevezetés | 172 |
| Az elektromos áramkör | 172 |
| Az akkumulátor | 177 |
| Az akkumulátor üzemzavarai | 179 |
| Dinamógépek és mótorok | 180 |
| Mágnesség | 180 |
| Elektromágnesség | 181 |
| Elektromos indukció | 182 |
| Áramfajták | 182 |
| A töltődinamó | 183 |
| A dinamó üzemben | 187 |
| Szakadás vagy zárlat a gerjesztőtekercsben | 189 |
| Feszültség-, és áramszabályozó | 190 |
| Áramszabályozók | 190 |
| Áramkapcsoló | 191 |
| Feszültségszabályozó | 193 |
| Indítómótor | 196 |
| Külső erővel kapcsolódó indítók | 197 |
| Bendix-rendszerű indítók | 198 |
| Elektromágneses indítók | 199 |
| Lendítőkerekes indító | 200 |
| Az önindítók üzemzavarai, javításuk | 201 |
| A gyujtásról általában | 201 |
| Akkumulátoros gyujtás | 202 |
| Mágneses gyujtás | 204 |
| Gyujtásbeállítás | 208 |
| Gyujtási hiba keresése és javítása | 211 |
| Akkumulátoros gyujtás hibái | 213 |
| Különleges gyujtások | 214 |
| A gyujtógyertya | 215 |
| A gyertya hőértéke | 215 |
| Szikraköz | 216 |
| A szikra jóság | 217 |
| A gyujtás kimaradása jó szikra mellett | 217 |
| Tömítés és tömítőgyűrű | 218 |
| Gyertyakímélés | 218 |
| A gyujtógyertya kiöregedése | 218 |
| Diesel-motorok elektromos berendezése | 219 |
| Országúti és városi világítás | 220 |
| Egyéb világítás | 221 |
| Villanykürt | 222 |
| Az intőkar | 223 |
| Ablaktörlő | 223 |
| Ablakmelegítő | 223 |
| Kapcsolószekrény | 223 |
| Általános szempontok | 224 |
| Hibakeresés és javítás útközben | 224 |
| Diesel-motor porlasztó és szivattyúberendezések | |
| Keverékképzés a Diesel-motoroknál | 227 |
| Különböző égésitér-kialakítások | 231 |
| Az indítási viszonyok a gyorsjáratú Diesel-motoroknál | 234 |
| A Bosch-rendszerű tüzelőanyagszivattyú és hozzátartozó fúvókák | 237 |
| A Gazn-Jendrassik rendszerű tüzelőanyagszivattyú és fúvóka | 246 |
| Az autó kenése | |
| Bevezetés | 251 |
| A kenéstechnikáról általában | 251 |
| A kenőanyagokról általában | 255 |
| A kenőanyagok jellemzői | 257 |
| Az autómótorok kenése | 263 |
| A kenési zavarok és a helyes olajkezelés | 265 |
| A hajtómű kenése | 268 |
| Az alvázkenőhelyek kenése | 269 |
| Autótüzelőanyagok és jellemzőik | |
| A benzinről és gázolajról általában | 272 |
| A benzin jellemzői | 273 |
| A gázolaj jellemzői | 279 |
| A levegőszűrő és olajszűrő szerkezete és üzeme | |
| A levegő- és olajtiszítók jelentősége | 282 |
| A légszűrők szerkezete | 283 |
| Az olajszűrők szerkezete | 286 |
| Az alváz | |
| A gépkocsi kapcsolata a talajjal. Hajtási rendszerek | |
| Első- vagy hátsókerék hajtás | 293 |
| Négykerék hajtás | 304 |
| Többtengelyes járművek | 307 |
| Az alváz szerepe és szerkezete | |
| Az alváz terhelése | 310 |
| Az alváz összeépítése | 315 |
| Kocsiszekrényrendszerek | |
| Személyautó felépítmények | 320 |
| Különböző felépítmények légellenállása | 363 |
| Felépítménykivitelek és részletek | 341 |
| Autóbuszok | 347 |
| Teherautó felépítmények | 363 |
| A szekrények fényezése | 367 |
| A felépítmények anyagkérdései | 370 |
| Kerékfelfüggesztés és rúgózás | |
| Bevezetés | 374 |
| Merev tengelyrendszerek | 374 |
| Független kerékfelfüggesztés | 377 |
| Rugórendszerek | 379 |
| Progresszív hatású rugózás | 383 |
| Gyakorlati példák autók rugózására | 384 |
| Az autó lengései | 391 |
| Az autó oldalirányú dőlése | 395 |
| Lengésgáltók | 399 |
| A kerék | 402 |
| Kormányszerkezetek | |
| Bevezetés, alapelvek | 404 |
| A kormányszerkezet általános elrendezése | 406 |
| A kormányzott kerekek beállítási szögei | 408 |
| Kormányművek | 410 |
| A kormányszerkezetek káros rezgései | 413 |
| Különleges kormányszerkezetek | 415 |
| Biztos és bizonytalan iránytartás | 417 |
| Gumiabroncs | |
| A pneumatik szerepe és mibenléte | 420 |
| A pneumatik anyagai | 422 |
| A pneumatik szerkezete | 426 |
| A pneumatik osztályozása és méretjelzései | 429 |
| A pneumatik előállítása | 432 |
| A pneumatik használata | 437 |
| Pántrendszerek | 442 |
| Hibák keletkezése és javítása | 443 |
| Kapcsolómű | |
| A kapcsoló rendeltetése | 448 |
| Mechanikus kapcsolók | 448 |
| Karbantartás és javítás | 459 |
| Önműködő mechanikus kapcsolómű | 462 |
| Folyadékos kapcsolómű | 463 |
| Sebességváltó | |
| A sebességváltó rendeltetése | 468 |
| Mechanikus sebességváltó | 468 |
| Karbantartás és javítás | 473 |
| Szabadonfutó és gyorsmenet | 474 |
| Önműködő sebességváltó | 479 |
| A Wilson sebességváltó | 480 |
| Buick "Dynaflow" sebességváltó | 490 |
| "Hydro-Matic" sebességváltói | 492 |
| Spycer hydraulikus kapcsolómű | 497 |
| Fékrendszerek | |
| A fékezés elmélete | 499 |
| A fék szerkezete | 501 |
| Fékszerkezetek elemei és anyagai | 502 |
| Fékbetétek minőségi előírásai | 503 |
| Egyszerű fékmegoldások | 504 |
| Mechanikus fékrendszer | 504 |
| Hydraulikus fékrendszer | 506 |
| Szervofék megoldások | 508 |
| Mechanikus szervofék hatás | 508 |
| Hydraulikus szervofék megoldások | 510 |
| Magasnyomású légfék berendezések | 518 |
| Knorr és Bosch légfék szerkezete | 518 |
| Westinghouse fékrendszere | 520 |
| Kardán megoldások | |
| A differenciálmű | |
| Miért szükséges? | 525 |
| A differenciálmű alapelve | 526 |
| A differenciálmű szerkezeti kivitele | 527 |
| A differenciálmű áttétele | 528 |
| Az áttétel anyaga | 530 |
| Különleges differenciálok | 537 |
| Trolleybuszok | |
| A trolleybusz, elektromos erőátvitel | 534 |
| Az áramszedő | 536 |
| Kapcsolók | 538 |
| Lég-kompresszor motorszabályozó regulátorja | 539 |
| Trolleybusz mótorok | 540 |
| Kapcsoló szerkezetek | 542 |
| Elektropneumatikus vezérlési rendszer | 543 |
| Önműködő gyorsítással dolgozó rendszer | 550 |
| Kényszervezérlésű kapcsoló rendszer | 553 |
| Elektromagnetikus kapcsoló rendszer | 556 |
| Diesel-elektromos hajtás | 560 |
| A trolleybusz fékrendszere | 562 |
| Az autószerelés vezérfonala és garázsok berendezése | |
| Jármű karbantartás | 567 |
| Motor- és alvázszerelés | 574 |
| Garázs- és műhelyfelszerelés | 582 |
| Nagyobb garázsüzemben és főműhelyben végzett munka szerveztete | 592 |
| Az autó üzembentartásának költségei | |
| Az álló, vagy tartási költségek | 603 |
| A mozgó, vagy üzemköltségek | 612 |
| Példa személyautó évi költségének megállapítására | 615 |
| Megtakarítási lehetőségek | 621 |
| Függelék | |
| Műszaki táblázatok | 623-630 |