| Bevezetés | 3 |
| Önműködő tengelykapcsolók | 5 |
| Önműködő mechanikus tengelykapcsolók | 5 |
| Önműködő villamos tengelykapcsolók | 8 |
| Önműködő légnyomásos (vákuumos) tengelykapcsoló | 10 |
| Önműködő folyadék (hidraulikus) tengelykapcsoló | 11 |
| Összefoglalás | 19 |
| Kérdések és feladatok | 19 |
| Részben önműködő nyomatékváltóművek | 21 |
| Korszerűsítési törekvések | 21 |
| Bolygómű-elv | 22 |
| A Wilson-elv lényege | 27 |
| A Wilson-rendszerű, részben önműködő nyomatékváltómű szerkezet és működése | 28 |
| Összefoglalás | 34 |
| Kérdések és feladatok | 34 |
| Önműködő nyomatékváltóművek | 36 |
| Az automatizálásról és a Hydra-Matic önműködő nyomatékváltóműről | 36 |
| A Hydra-Matic önműködő nyomatékváltóműből leválasztással (képzeletben) készíthető kétfokozatú váltó szerkezete, működése | 37 |
| Az elképzelt kéfokoztú nyomatékváltómű folyadékos verzélőberendezése | 38 |
| A Hydra-Matic önműködő nyomatékváltómű bolygórendszerének szerkezete és működése | 42 |
| A Hydra- Matic önműködő nyomatékváltómű folyadékos vezérlőberendezése | 48 |
| Két folyadék tengelykapcsolóval épített Hydra-Matic önműködő nyomatékváltómű | 52 |
| Összefoglalás | 53 |
| Kérdések és feladatok | 54 |
| Folyadékok nyomatékvátóművek | 55 |
| A nyomaték módosítás fogalma, elve, összefüggései | 55 |
| A folyadék tengelykapcsoló és a folyadék nyomatékvátómű rendeltetése, összehasonlítása | 58 |
| A folyadék nyomatékvátómű felépítése és működési elve | 59 |
| Különböző felépítésű folyadék nyomatékváltóművek szerkezete, felépítése és működése | 63 |
| A folyadék nyomatékváltóművek alkalmazásának előnyei, hátrányai | 71 |
| A folyadék nyomatékvátóművekben alkalmazott folyadékok | 71 |
| Összefoglalás | 72 |
| Kérdések és feladatok | 73 |
| Egyesített önműködő nyomatékváltóművek | 74 |
| Az önműködő mechanikus és folyadék nyomatékváltóművek egyesítésének elve | 74 |
| A Borg-Warner egyesített nyomatékváltóművek szerkezete és működése | 75 |
| A Hydra-Matic egyesített nyomatékváltómű szerkezete és működése | 85 |
| Fordomatic egyesített nyomatékváltómű | 91 |
| Összefoglalás | 92 |
| Kérdések és feladatok | 92 |
| Autógázturbinák | 94 |
| A gázturbinák működési elve | 95 |
| Autógázturbinák szerkezete és működése | 97 |
| A gázturbina fő részeinek felépítése | 100 |
| Gépkocsiba épített gázturbinatípusok | 109 |
| A gázturbina előnyei és hátrányai | 111 |
| Összefoglalás | 111 |
| Kérdések és feladatok | 112 |
| Korszerű gépkocsiszerkezetek | 113 |
| Motorok feltöltése | 113 |
| Wankel-motor | 117 |
| Korszerű kormányszerkezetek | 121 |
| Fékhatás-kiegyenlítő berendezés | 126 |
| Olaj-levegős (Citroen) rugózás | 126 |
| Korszerű karosszériák kialakítása, anyaga | 127 |
| Biztonságot és kényelmet szolgáló berendezések | 130 |
| Különleges célú autók | 132 |
| Gépkocsik és hajtóműveik fejlődésének irányvonala | 138 |
| Kérdések és feladatok | 141 |
| Gépkocsik műszeres vizsgálatai és vizsgálóberendezései | 143 |
| Miért van szükség a gépkocsi műszeres vizsgálatára | 143 |
| A kormányszerkezet vizsgálata | 144 |
| A mellső futómű ellenőrzésének jelentősége, beállítási megoldások | 146 |
| Kerekek kiegyensúlyozása | 161 |
| A lengéscsillapító vizsgálata | 167 |
| A fékhatásmérés jelentősége és eszközei | 167 |
| A motor műszeres vizsgálata | 170 |
| A gyújtóberendezés vizsgálata | 180 |
| A keverékképzés motorműködést befolyásoló szerepe | 208 |
| A fényszóróbeállítás fontossága és szabályai | 215 |
| Kérdések és feladatok | 281 |
| A gépkocsi története | 224 |
| Irodalomjegyzék | 229 |