| Előszó | 3 |
| Az ábrázoló geometria tanításának célja | 5 |
| Alapvető célkitűzések | 5 |
| A tanítás feladatai | 6 |
| Nevelési feladatok | 8 |
| A tanítás általános elvei | 16 |
| Az oktatási folyamat alakulása | 16 |
| A tudományosság követelménye | 17 |
| A tanításban követendő szemlélet | 19 |
| A fogalomalkotás. A kép fogalmának kialakítása | 21 |
| A tanulók tudatos és aktív közreműködése az ábrázológeometria órákon | 24 |
| Oktassunk szemléletesen | 28 |
| A térszemlélet fejlesztése és a szemléltetés módja az ábrázoló geometriában | 39 |
| Szemléltetőeszközök | 44 |
| A rajzkészség fejlesztése | 46 |
| Az ábrázoló geometria tanításának módszere | 50 |
| A módszert meghatározó tényezők | 50 |
| Az előadó vagy közlő módszer | 51 |
| Megbeszélő módszer | 52 |
| Hogyan valósítsuk meg az elmélet és a gyakorlat kapcsolatát? | 54 |
| Módszeres eljárás a feladatok megoldásában | 56 |
| A számonkérés és ellenőrzés megszervezése | 64 |
| Gyakorlás és ismétlés az ábrázológeometria-órákon | 68 |
| A tanulókkal való kapcsolat és bánásmód | 71 |
| A tanítási órák tervezése | 74 |
| A tanmenet elkészítése | 74 |
| A tanítási óra előkészítése | 77 |
| Alapvető tárgykörök feldolgozásának módja | 81 |
| Térmértani alapismeretek | 82 |
| Térelemek és kölcsönös helyzeteik | 83 |
| Párhuzamos térelemek | 85 |
| Merőleges térelemek | 86 |
| Függőleges és vízszintes egyenesek és síkok | 87 |
| Síkalapú testek | 88 |
| Térmértani szerkesztések | 88 |
| Különböző ábrázolási módszerek | |
| Kétképsíkos ábrázolás. Pontok és egyenesek képei | 91 |
| Pontok ábrázolása | 92 |
| Egyenesek képei | 93 |
| Pontok felvétele az egyenesen. Nyompontok | 94 |
| Két egyenes kölcsönös helyzetének felismerése a képeik alapján | 95 |
| A sík ábrázolása | 96 |
| Különleges helyzetű síkok | 98 |
| Az ábrázoló geometria különleges szerkesztési módszerei | 99 |
| Képsíkok transzformációja | 100 |
| Szerkesztések elvégzése transzformációval | 102 |
| Forgatás | 105 |
| Tengelyes affinitás | 108 |
| Méretes feladatok | 111 |
| Metszési feladatok | 116 |
| Árnyékszerkesztés | 118 |
| Kör és ellipszis közötti affinitás | 120 |
| Görbe felületek és testek ábrázolása | 124 |
| Görbe felületek | 124 |
| Görbe felületekkkel határolt testek | 126 |
| Forgástestek | 126 |
| Alapfogalmak és alapszerkesztések | 127 |
| Quetelet-Dandelin-tétel | 130 |
| Különleges jellegű feladatok megoldása | 131 |
| Testek áthatása | 132 |
| Csavarvonalak és csavarfelületek | 133 |
| Az axonometrikus ábrázolás tanítása | 134 |
| Mérőszámos ábrázolás | 137 |
| Centrális vetítés alapjai | 139 |
| Mértani helyek módszere az ábárzoló geometriában | 141 |
| A gyakorlati élettel való kapcsolat és a tanulók érdeklődésének felkeltése | 142 |
| Az ábrázoló geometria keletkezésének és történetének rövid áttekintése | 145 |
| Irodalom | 149 |