1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az adhatás gyönyörűsége

Pedagógiai metodikák

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Fonó 33 Bt.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-9138-42-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A tanítók dícsérete3
A műveltség stabilizáló tényező3
Az adhatás gyönyörűsége6
Kompetenciára törekvés8
Ha azt akarod, hogy soha el ne felejtsenek, nevelj gyereket10
Minden boldogság bátorságból és munkából fakad12
Oázisuk az iskola14
Metodikák16
Innováció a tanítóképzésben16
Innovációs koncepciónk és gyakorlatunk16
Továbbképzési rendszerünk19
A szakvezetők differenciált képzése és továbbképzése20
Összegzés gyanánt24
Epilógus24
A pedagógusszerep változása25
Gyermekközpontú programok32
A demokratikus fegyelmezés36
A megfigyelés és az információszerzés39
Tanulási központok az osztályteremben42
A családokkal való kommunikáció45
Kommunikáció az osztályban47
Hozzászólás és csend47
Az igazságosság47
Nyelvi normák48
Magánélet49
"Egyszerűen elvesztették a fejüket"49
A képességfejlesztés pedagógiai kérdései54
Emberi teljesség54
Képesség55
A képességfejlesztés analitikus útja55
A képességfejlesztés szintetikus útja56
Szükséglet56
A tanulás mint individuális tevékenységi forma57
A differenciálás pedagógiai funkciója57
Tevékenység59
Nevelési eredmény59
A teljesítmény60
Alkalmazkodási zavarok az iskolában62
Lecke és tudatlanság63
Kert és nevelés66
Hátrányos helyzetű, beilleszkedési, tanulási zavarokkal küzdő gyermekek75
Siker mindenkinek75
A kognitív viselkedésterápia81
A kritikai gondolkodás83
Osztályfőnök a mai iskolában86
Az osztályfőnöki szerep86
Főnök-e az osztályfőnök?88
Az osztályfőnöki munka szuverenitása és meghatározottsága91
Az osztályfőnök szerepvállalása az iskola humanizálásában96
Az osztályfőnöki munka mint a pedagógiai vezetés sajátos területe106
A szakmai munkaközösségek108
hatékony működés108
Ösztönző hatás112
Sikeres munkaközösségvezetés114
Ajánlott feladatok munkaközösségvezetőknek118
Külföldi tapasztalatok119
Hollandiai képek119
A pedagógiai gyakorlat fríz földről nézve124
Tanítóképző főiskolák Hollandiában126
Általános tájékoztató126
Az általános iskola - amire a tanítóképző intézmények felkészítik a pedagógusokat128
A Marnix Akadémiáról általában129
A tanterv130
Iskolai tapasztalat és tanítási gyakorlat134
Választható programok135
Továbbképzés135
A tanítás elmélete136
Burgerlandi magyar nyelvosktatás137
Burgerlandi magyar könyvtárak, kiadványok139
Burgerlandi Magyar Kulturális Egyesület141
Non scolae, sed vitae143
Debrecentől Székelyudvarhelyig145
A tanítóképző első évtizedei (1927-1948)147
Tanítóképző és pedagógiai intézet149
Változások a képzés tartalmában és szerkezetében149
Képek151
A Kézdivásárhelyi Bod Péter Tanítóképzőből151
A Jenaplan napjainkban155
A jenaplan iskolai alapelvei155
Az iskola struktúrája155
A világ megismerése158
Idő és tér a jenaplan iskoláiban159
Ritmus és szabadság165
Párbeszéd168

Nanszákné Cserfalvi Ilona

Nanszákné Cserfalvi Ilona műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nanszákné Cserfalvi Ilona könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv