| Bevezetés | 9 |
| Az állami vagyon kezelésének alapkérdései | 13 |
| A kormányzaton belüli viták az ÁV Rt. felállításáról | 15 |
| Parlamenti össztűz | 15 |
| Az alapkonstrukció és közvetlen következményei | 26 |
| Az ÁV Rt. üzleti filozófiája (A vagyonkezeléstől az eladásig - és a holding identitásának felmorzsolódásáig) | 33 |
| Első szakasz: a független üzleti társaság víziója | 36 |
| Második szakasz: felemás megoldások, avagy a kompromisszumkészség hátulütői | 42 |
| Privatizációs tervek és identitásvesztés | 46 |
| Konfrontáció és az alkalmazkodás (Feszültségpontok az ÁV Rt. és a kormányzat között) | 55 |
| Az ÁV Rt. és tulajdonosa | 57 |
| Egy neuralgikus pont: a tulajdon köre és a vagyon feletti rendelkezés | 63 |
| Osztalékfizetés, reorganizáció, bankkonszolidáció | 75 |
| A szomszéd várak: az Állami Vagyonügynökség és az ágazati minisztériumok | 82 |
| Üzleti kultúrák ütközete (A belső szervezet kiépítése és átalakítása) | 95 |
| A szervezet formális struktúrája és a beépített konfliktusok | 98 |
| Kísérletek az ellentétek áthidalására | 103 |
| Az ÁV Rt. és a vállalatok kapcsolata | 119 |
| A bizonytalanság két forrása: a jogi szabályozás és a célok ellentmondásossága | 121 |
| Az irányítás társasági jogi eszközei | 124 |
| Közvetett módszerek: vagyonkezelési szerződés és alholding-alapítás | 124 |
| Közvetlen módszerek: társasággá alakítás, vezetőkiválasztás, közgyűlési képviselet | 127 |
| A szabályozás | 133 |
| A vagyonkezelés sajátos módszerei: privatizáció és reorganizáció | 139 |
| Privatizációs lépések, vállalati stratégiák | 146 |
| Reorganizáció és kézivezérlés | 146 |
| Vállalati magatartásminták | 151 |
| A tulajdonosi minisztérium körvonalai | 156 |
| Változatok a vagyonkezelésre | 159 |
| Passzív vagyonkezelés | 162 |
| Kutatóintézetek: az Építőipari Minőségvizsgáló Intézet | 162 |
| Állami gazdaságok: az Enyingi Állami Gazdaság | 165 |
| Az Egis Gyógyszergyár | 167 |
| A nyílt redisztribúció esetei | 170 |
| Padlássöprés: a Chinoin osztalékának megállapítása | 170 |
| Az egyedi támogatások körei: tőkeemelés, garancia és más preferenciák | 173 |
| A "tizenhármak" | 177 |
| A rejtett redisztribúció újtai | 183 |
| Vevői tartozásból tulajdon: a Péti Nitrogénművek Rt. esete | 186 |
| Árcsökkentés, teherátvállalás, tulajdon: A Tiszai Vegyi Kombinát megmentése | 186 |
| A teljes integráció végigvitele: a szénbánya-erőmű összevonás | 190 |
| Átláthatatlan konglomerátumok, avagy milyen szervezet mellett lehet érvényesíteni az állami akaratot | 192 |
| Konszernközpont korlátozott tulajdonosi jogokkal: a Magyar Villamos Művek Részvénytársaság | 194 |
| A legrégebbi és a születőfélben lévő kétszintű társaságok: a Dunaferr és a Rába | 199 |
| Egyszintű társaság: a Magyar Olajipari Részvénytársaság | 203 |
| A privatizáció mint vagyonkezelés: a Matáv | 210 |
| A külső kontroll korlátai és a centralizációs csapda | 215 |
| Agyaglábakon álló óriás - és lehetséges utódai | 219 |
| Tiszta modellek és korlátaik | 221 |
| Még nagyobb konglomerátum felé? | 227 |
| Hivatkozások | 235 |