Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.484

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az alkalmazott nyelvészet integritásának kérdései

Az Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékek Első Országos Találkozója című tudományos hallgatói-oktatói konferencia előadásainak tanulmánykötete

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A TINTA Könyvkiadó a „Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához" sorozat 112. számában az ELTE BTK Alkalmazott Nyelvészeti Tanszéke és az Alkalmazott Nyelvészet Szakos Hallgatói Érdekképviselete által 2009. november 26. és 27. között megrendezett Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékek Első Országos Találkozója elnevezésű tudományos hallgatói-oktatói konferencia válogatott előadásait adja közre. A konferencia elsődleges, napjainkban is aktuális témája az alkalmazott nyelvészet mint tudományos diszciplína definiálása volt, de emellett fontos célkitűzésként szerepelt, hogy a sokszínű előadások során kirajzolódjon az alkalmazott nyelvészet valóban hasznos volta és annak széles spektrumú alkalmazhatósági köre a társadalmi élet különböző területein (például egészségügy, igazságszolgáltatás, közigazgatás, közoktatás stb.). Jelen kötet 23 tanulmánya is e két központi téma köré rendeződve mutatja be az alkalmazott nyelvészet egyes klasszikus (idegennyelvtanulás/-elsajátítás, nyelvterápia,... Tovább

Fülszöveg

A TINTA Könyvkiadó a „Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához" sorozat 112. számában az ELTE BTK Alkalmazott Nyelvészeti Tanszéke és az Alkalmazott Nyelvészet Szakos Hallgatói Érdekképviselete által 2009. november 26. és 27. között megrendezett Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékek Első Országos Találkozója elnevezésű tudományos hallgatói-oktatói konferencia válogatott előadásait adja közre. A konferencia elsődleges, napjainkban is aktuális témája az alkalmazott nyelvészet mint tudományos diszciplína definiálása volt, de emellett fontos célkitűzésként szerepelt, hogy a sokszínű előadások során kirajzolódjon az alkalmazott nyelvészet valóban hasznos volta és annak széles spektrumú alkalmazhatósági köre a társadalmi élet különböző területein (például egészségügy, igazságszolgáltatás, közigazgatás, közoktatás stb.). Jelen kötet 23 tanulmánya is e két központi téma köré rendeződve mutatja be az alkalmazott nyelvészet egyes klasszikus (idegennyelvtanulás/-elsajátítás, nyelvterápia, nyelvtervezés, nyelvpolitika stb.), illetve újabb tudományterületeit (pszicholingvisztika, szociolingvisztika, diskurzuselemzés, gendernyelvészet, korpusznyelvészet, igazságügyi nyelvészet stb.).
A kötetet haszonnal forgathatják olyan modern szemléletű nyelvészek, nyelvtanárok, egyetemi és doktorandusz hallgatók, továbbá azon interdiszciplináris területek szakemberei (jogászok, politikusok, pszichológusok, gyógypedagógusok, informatikusok stb.), akik úgy tekintenek az alkalmazott nyelvészetben rejlő lehetőségekre, mint amelyek alkalmasak nemcsak a társadalomban tapasztalt problémák feltárására, hanem azok orvoslására is. Vissza

Tartalom

Contents 7
Előszó 9
Foreword 11
Bacskó Veronika:
Az idegen szavak vizsgálata a mai magyar sajtó nyelvhasználatának
tükrében 13
Borbás Gabriella Dóra:
A csend kommunikációs szerepe 25
Böröcz Tímea:
Színasszociációs vizsgálatok 37
Eitler Tamás:
Estuary English mint praxis és mint identitásjelölés 51
Feyér Bálint:
Új angolok a nyelvtanításban? 65
Folmeg Márta:
Nők a birodalomban 75
Gangl Andrea:
A Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ
Alkalmazott Nyelvészeti Tanszéke 87
Gecső Tamás:
Reklámszociológia és jelentéstan 94
Jónás Frigyes:
Az alkalmazott nyelvészet szakterületi integritásának kérdései 105
Juhász Valéria:
Az azonnali üzenetküldő (IM) rendszerekről és az üzenetküldések
néhány diskurzussajátosságáról 113
Kelemen Kinga:
SMS-ezési szokások a szombathelyi és a veszprémi diákok körében 128
Kerekesné Dócs Nikoletta:
Univerzális és egyedi nyelvi jellemzők az afáziások beszédében 141
Kiss Zoltán:
Kihívások - sikerek - problémák. Az interkulturális nevelés
megvalósulása egy VIII. kerületi óvodában? 153
Ladányi Mária:
„Azt írja az újság..." - Hírek és hírforrások diskurzuselemzési
szempontból 164
Menyhárt Adrienn:
Az alapképzésben tanuló angol szakos hallgatók képzésről
alkotott véleménye és munkaerő-piaci igényei 173
Méri Edit:
Szerzőség kérdésének vizsgálata forma- és tartalomelemzéssel 188
Merics Barbara:
Jelnyelv az angoltanításban 198
Papp Katalin:
Nemzetiségi nemzetiségisek? - Egy gimnázium német
nemzetiségi tagozatos tanulóinak nemzetiségtudatáról 206
Petykó Márton:
A korpuszelemzés alkalmazása a szócikkírásban 217
T. Balla Ágnes:
A magyar anyanyelv és az angol mint első idegen nyelv hatása németet
második idegen nyelvként tanuló diákok nyelvtanulási folyamataira 229
Tempfi Kátya:
A háromnyelvű tolmácsolás pszicholingvisztikája. Tolmácsolás angolról magyar jelnyelvre. Problémafelvetések egy kutatási tervhez 239
Tóth Orsolya:
A pénznek nincs szaga, avagy il denaro non puzza 248
Tőke-Farkas Vanda:
Autizmus spektrumzavarban szenvedő, nem beszélő gyermekek
nyelvi fejlesztésének lehetőségei. Esettanulmány 254
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az alkalmazott nyelvészet integritásának kérdései Az alkalmazott nyelvészet integritásának kérdései

A borító foltos.

Állapot:
2.140 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba