A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az alkotó pedagógia tovább(i) él(ete) Pápán

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete
Kiadás helye: Pápa
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 199 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9220-79-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Tisztelt Olvasó figyelmébe ajánlott könyv az alkotó pedagógiáról szól, több ponton Kaposvár, Pécs, Törökbálint, Veszprém kontextusában. Tematikus szegélye: tartalmi és formai. Tartalminak... Tovább

Előszó

A Tisztelt Olvasó figyelmébe ajánlott könyv az alkotó pedagógiáról szól, több ponton Kaposvár, Pécs, Törökbálint, Veszprém kontextusában. Tematikus szegélye: tartalmi és formai. Tartalminak gondolom a kutatócsoport által kidolgozott, adaptált egyetemi és főiskolai szakokat; formainak azokat a képzési kereteket (egyetemi, főiskolai szakok, szakirányú továbbképzések), melyek között a kutatócsoport ezeket megvalósíthatónak látja.
Ugyanakkor a könyv Zsolnai Józsefről szól. A feltalálható többi név annyira összefonódik Zsolnai József munkásságával, hogy az Előszó - műfaji korlátozásoknak köszönhetően - őket külön nem értékelheti. Tehát Zsolnai József munkásságáról, küzdelmeiről.
Zsolnai azt írja: "...parasztgyerekként... a nyarat munkával és állatok őrzésével töltöttem kenyérkeresés céljából, s így legeltetés közben módomban állt a különböző műfajokban készült szakirodalmakkal, ... (azok) szövegstruktúrájával, problémavilágával megismerkedni." A történelmi memóriával rendelkezők azt gondolhatnák, hogy a munkásságát az 1950-es évek vége felé kezdő "parasztgyerekeknek", pláne meg ha újat akar, könnyű dolga van, rendelkezik "politikai hátszéllel". Egy kicsit (vagy nagyon) fel kell ofrgatni a (polgári) világot. Zsolnai fel is akarja (változó sikerrel), mégis - az általa jegyzett Bevezetőben és más tartalmi részekben - legtöbbször a kudarc szó fordul elő (az én szubjektív szókonkordanciám szerint). A 90-es évek előtti Zsolnai tehát kutatóként, alkotóként, pedagógusként politikai támogatá nélküli szakmai harcot vív.
A 90-es évek politikai fordulata gyengíteni látszik a politikai háttér szükségességét, de Zsolnai József folytatja szakmai küzdelmét. Miért? Mindannyiunkért, hogy gyermekeinket, unokáinkat egy okosabb, értőbb szemléletű pedagógus társadalom nevelje.
Igaza van-e vagy téved? Tévedéseit tessék bizonyítani, Zsolnai József már bizonyított!

Veszprém-Pápa, 2001. november 16.

Lengyel Zsolt
egyetemi tanár
dékán Vissza

Tartalom

Előszó - Lengyel Zsolt5
Bevezető - Zsolnai József7
Az alkotó pedagógiai gondokodás intézményesülésének siker- és kudarctörténete Újszegedtől Pápáig - Zsolnai József9
Biográfiai tények, indítékok és az alkotópedagógia11
Az alkotó pedagógia programja17
A pedagógusképzés gyenge pontjai17
A pedagógusképzési rendszer funkciói22
A pedagógusképzési rendszer tevékenységi körei23
Siker- és kudarctörténetek az alkotópedagógiai gondolkodás intézményesülésének folyamatában35
A Pedagógiai Kutatóintézet rövid története és szervezete - Zsolnai József41
A pápai kutatóintézet előtörténete44
Az intézet alapítása45
Az intézet tövid története47
Szervezeti egységek, tevékenységek, eredmények51
Az Értékközvetítő és Képesség fejlesztő Program Országos Központja53
Van magyar pedagógiai alternatíva! - Kiss Éva54
Az alkotó pedagógia koncepciójának kirajzolódása a Nyelvi, irodalmi és kommunikációs program kutatásában és innovációjában - Zsolnai József74
Tevékenységek és eredmények a NYIK programban - Zsolnai Józsefné78
Kutatócsoportok81
Embertudományi kutatócsoport - Kamarás István81
Közművelődési és turizmus kutatócsoport - Tóthpál József82
Mérési, értékelési kutatócsoport - Orosz Sándor83
Művészettudományi kutatócsoport - Hárs György Péter - Huszár Ágnes88
Néprajztudományi kutatócsoport - Kríza Ildikó89
Pedagógia-tanító kutatócsoport - Zsolnai Józsefné Mátyási Mária90
Képzés, továbbképzés93
Akkreditálásra váró alapképzési szakok95
Általános szociális munkás95
Emberismeret-, társadalomismeret- és etikatanár (10 féléves)96
Emberismeret-, társadalomismeret- és etikatanár (8 féléves)97
Földrajztanár97
Magyar nyelv- és irodalomtanár98
Művelődésszervező99
Néprajztanár100
Pedagógia101
Tanító103
Működő szakirányú továbbképzési szakok103
Szakvizsgára felkészítő továbbképzési szakok104
Értékközvetítő és képességfejlesztő program pedagógiai szakértője104
Felnőttoktatási szakpedagógus (andragógus)105
Gyakorlatvezető tanító/tanár105
Játék- és szabadidőszervező szakpedagógus106
Közoktatási vezető107
Mérési és értékelési szakpedagógus106
Közoktatási vezető107
Mérési és értékelési szakpedagógus107
Minőségbiztosítási szakpedagógus108
Napközi-, nevelőotthon- és kollégiumpedagógus109
A Nyelvi, irodalmi és kommunikációs programot oktató szakpedagógus109
Pedagógiai szakértő110
Pedagógiai szaktanácsadó111
Pedagógiai terapeuta111
Tanterv- taneszköz- és tankönyvfejlesztő112
Szakirányú továbbképzési szakok113
Ember-, erkölcs- és vallásismeret113
Hagyományismeret-oktató114
A Pedagógiai Kutatóintézetben folyó kutatások115
Intézeti kutatás117
Egyéni kutatási témák123
Az Intézet munkatársai127
Kutatók129
Bánhidi Miklós131
Czakó Kálmán Dániel135
Györe Géza139
Hárs György Péter143
Huszár Ágnes147
Kamarás István151
Kiss Éva155
Kríza Ildikó159
Michalkó Gábor163
Orosz Sándor167
Tóthpál József173
Zsolnai József177
Zsolnai Józsefné Mátyási Mária181
PhD ösztöndíjasok
Kuti Noémi187
Tök Mária-Magdolna189
Szakügyintézők191
Denk Bernadett193
Györkösné Füredi Viktória194
Tima Katalin195
Utószó - Zsolnai József197
Tartalom
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv