kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 188 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-16-1957-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: EGH-1304. Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Tanulási útmutató | 7 |
| A pszichológiáról általában | 9 |
| A pszichológia fogalma, tárgya, helye a tudományok rendszerében | 11 |
| A pszichológia mint önálló tudomány | 13 |
| A pszichológia irányzatai | 13 |
| Érzékelés - észlelés | 19 |
| Az érzékelés fogalma és fiziológiai alapja | 21 |
| Az érzékelés folyamata | 22 |
| Az észlelés fogalma és pszichofiziológiai alapjai | 25 |
| Tárgyak, pontok, csíkok, vonalak észlelése | 25 |
| Tér- és nagyságészlelés | 29 |
| Mozgásészlelés | 29 |
| Időészlelés | 30 |
| Érzéki csalódások | 30 |
| A tanulás szerepe az észlelésben | 35 |
| Figyelem - álom - ábránd | 39 |
| A figyelem fogalma és fiziológiai alapjai | 41 |
| A figyelem működése | 43 |
| Habituáció - szenzitizáció - vigilancia | 45 |
| A figyelem tulajdonságai | 47 |
| Alvás és ébrenlét | 47 |
| Az alvás fázisai | 49 |
| Álom | 50 |
| Ábrándozás | 51 |
| Tudatos és tudattalan | 55 |
| A tudat fogalma és jellemzői | 57 |
| Tudati állapotok | 58 |
| A tudat és az agy kapcsolata | 60 |
| A tudatműködés zavarai | 62 |
| Tanulás és tudás | 65 |
| A tanulás fogalma és fajtái | 67 |
| Klasszikus kondicionálás | 67 |
| Instrumentális kondicionális | 71 |
| Kondicionálással magyarázható egyéb tanulási jelenségek | 73 |
| Kondicionálással nem magyarázható tanulási jelenségek | 74 |
| Komplex tanulás | 74 |
| A tanulás tíz alapelve | 76 |
| Emlékezet | 79 |
| Az emlékezés fogalma és fiziológiája | 81 |
| Az információ-feldolgozás folyamata | 82 |
| Átvitel az STM-ből az LTM-be | 83 |
| A hosszú idejű memória szerveződése | 83 |
| A felismerés és a felidézés | 85 |
| Az emlékezés szakaszai | 87 |
| A felejtés okai | 88 |
| Az emlékezés zavarai | 89 |
| Képzelet | 95 |
| A képzelet kialakulása | 97 |
| A vizuális képzelet | 97 |
| A képzelet csoportosítása | 98 |
| Az anticipáció jellemzői | 98 |
| Gondolkodás | 101 |
| A gondolkodás fogalma | 103 |
| A megértés "útjai" | 103 |
| Probléma- és feladatmegoldás | 104 |
| Gondolkodási stratégiák | 106 |
| Fogalomalkotás és kategorizáció | 106 |
| Döntési problémák | 107 |
| Kommunikáció és gondolkodás | 107 |
| A természeti népek gondolkodása | 110 |
| A gondolkodás zavarai | 111 |
| Az intelligencia és a kreativitás | 115 |
| Az intelligenciáról általában | 117 |
| Az intelligencia összefüggése más pszichikus működésekkel | 117 |
| Az intelligencia jellemzői | 118 |
| Az intelligencia struktúrája | 118 |
| Intelligenciamodellek | 119 |
| Az IQ és mérése | 120 |
| A kreativitás lényege | 120 |
| A kreativitás jellemzői és szintjei | 122 |
| A tehetség lényege és típusai | 123 |
| Motiváció | 127 |
| A dinamikus pszichológiáról | 129 |
| A motiváció fogalma és biológiai alapjai | 129 |
| A motivációval kapcsolatos alapfogalmak | 130 |
| Hőszabályozás | 132 |
| Vízreguláció | 132 |
| Táplálkozási reguláció | 133 |
| Szexuális motiváció | 134 |
| Utódápolás és szülői viselkedés | 135 |
| Érzelmi motívumok | 136 |
| Szociális motívumok | 138 |
| Érzelem | 143 |
| Az érzelem lényege | 145 |
| Az érzelmi működés fiziológiája | 145 |
| A motiváció és emóció különbsége | 145 |
| Az érzelmek osztályozása | 146 |
| A félelem típusai | 148 |
| A szeretet modelljei | 149 |
| Az agresszió és altruizmus érzelmi vonatkozásai | 150 |
| Az érzelmi megnyilvánulások közös sajátosságai | 150 |
| Az érzelmek kifejeződése | 151 |
| Az érzelmekhez kötődő lelki jelenségek | 152 |
| Az érzelem zavarai | 153 |
| A személyiségről | 157 |
| A személyiséglélektan lényege, tárgya | 159 |
| A személyiség fogalma | 159 |
| A személyiségelméletek lényege és szükségessége | 160 |
| A vonáselméleti megközelítés | 160 |
| Típuselméletek | 160 |
| Vonáselméletek | 163 |
| A pszichoanalitikus megközelítés | 166 |
| Klasszikus pszichoanalízis | 166 |
| Analitikus személyiségelmélet | 168 |
| Intra- és interperszonális elméletek | 169 |
| Szociális tanuláselméleti megközelítés | 169 |
| A behaviorizmus tanuláselmélete | 169 |
| "Inger - válasz" elmélet | 170 |
| Fejlődésmodell | 171 |
| A fenomenológiai megközelítés | 172 |
| Humanisztikus elméletek | 172 |
| A kognitív elmélet | 175 |
| Személyiségmodellek | 177 |
| A jellem | 179 |
| Az érett személyiség kritériumai | 180 |
| Irodalomjegyzék | 185 |
| Felhasznált előadásjegyzetek | 188 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.