| Miklósvári Sándor: Az általános iskolai tanárképzés 25 éve | 5 |
| Korszerűsítési törekvések az általános iskolai tanárképzésben | |
| Hegedűs András: A tanárképzés tartalmi korszerűsítésének néhány kérdése | 25 |
| Papp József: Az egységes pedagógusképzés tapasztalatai a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán | 37 |
| Juhász Tamásné: A főiskolán folyó oktatási kísérletek és azok tapasztalatai | 45 |
| Dr. Futó József: A földrajz tanszéken folyó ellenőrzési kísérletek tapasztalatai | 55 |
| Vas Károly: Az általános iskolai történelem szakos tanárképzés reformja során végzett kísérletek tanulságaiból | 63 |
| Dr. Pelle Béla: Az általános iskolai matematikatanítási kísérletek eredményei | 71 |
| Dr. Makranczy Béla: Új eljárások és módszerek a fizika szakos tanárképzésben | 85 |
| Márk Bertalan: A technikai nevelés új útja | 97 |
| Somos János: Az oktatás technikai eszközei és a pedagógusképzés | 115 |
| Tanulmányok a főiskolai szakoktatás és a gyakorlati képzés fejlődéséről | |
| Dr. Geréb György: A pszichológia szerepe a pedagógusképzésben | 131 |
| Bánszki István: Az irodalmi szeminárium helye és szerepe a felsőoktatásban | 139 |
| Dr. Kolta Ferenc: Az ifjúsági irodalom c. tárgy a magyar szakos általános iskolai tanárok képzésének rendszerében | 157 |
| Békési Imre: Élő nyelv és nyelvészet a főiskolai képzésben | 163 |
| Dr. Temesi Mihály: A magyar nyelvtan oktatásának helyzete és feladatai a tanárképző főiskolákon | 175 |
| Bachát László: A főiskolai nyelvoktatás módszereinek fejlődése | 193 |
| Dr. Bihari József: A főiskolai orosz szakos tanárképzés 25 éve | 201 |
| Palásti László: Az idegen nyelvi lektorátus szerepe a tanárképzésben | 215 |
| Dr. Frisnyák Sándor: Adatok az általános iskolai földrajztanár-képzés történetéhez (Dr. Udvarhelyi Károly munkássága) | 223 |
| Dr. Szendrei János: Az általános iskolai matematika szakos tanárképzés fejlődése | 237 |
| Vinkler László: A rajzoktatás és művészeti nevelés koncepciójának fejlődése a tanárképző főiskolák negyedszázados története során | 245 |
| Hegyi József: Az ének-zene szerepe a tanárképzésben | 257 |
| Szigeti Lajos: A testi nevelés néhány időszerű kérdése a tanárképző főiskolákon | 271 |
| Dr. Szegedi János: A mezőgazdaságtan szakos általános iskolai tanárképzés vázlatos története és helyzete | 285 |
| Dr. Takács József: A tanárképző főiskolai könyvtárak fejlődése és szerepe a tanárképzésben | 297 |
| Puskás Lajos: A gyakorlóiskolák szerepe a pedagógusok képzésében | 309 |
| Király Gyula: A hallgatók úttörővezetői munkára való felkészítésének fejlődése a főiskolán | 321 |
| Elek József: A levelező oktatás szerepe az általános iskolai tanárképzésben | 335 |
| Tanulmányok a tanárképző főiskolák nevelőmunkájának köréből | |
| Dr. Szántó Károly: A hivatástudatra nevelés a 25 éves általános iskolai tanárképzésben | 351 |
| Dr. Almásy György: Az öntevékenységre és az önállóságra nevelés néhány problémája | 373 |
| Csillag Béla: A pártszervezet politikai nevelőmunkája | 383 |
| Vonyó József: Az ifjúsági mozgalom szerepe a tanárképzésben a Pécsi Tanárképző Főiskolán | 391 |
| Dr. Nagy József: A hallgatói demokratizmus kialakítása és fejlesztése az Egri Tanárképző Főiskolán | 399 |
| Kovácsné Győri Ida: A kollégiumi nevelés szerepe és jelentősége a tanárképző főiskola munkájában | 409 |
| Gergely János: A diákönkormányzat néhány kérdése a kollégiumi nevelőmunkában | 425 |
| Dr. Nagy Antal: Az ifjúságpolitikai szociológia létjogosultsága és szerepe a tanárképzésben | 435 |
| Dr. Mák Mihály: | |
| Kerey Miklós: Az Egri Tanárképző Főiskolán végzett tanárok beilleszkedése az iskolai életbe | 455 |
| Tanulmányok a tanárképző főiskolák tudományos tevékenységéről | |
| Dr. Domján Károly: A pedagógiai jelenségek kutatásának néhány pszichológiai kérdése | 467 |
| Sárdi Béláné: A tantárgypedagógiai kutatások szerepe, jelentősége, módszere a tanárképzésben | 475 |
| Dr. Szűcs László: Az egri főiskola tudományos életének fejlődése | 485 |
| Kóbor Jenő: A tanárképző főiskolák tudományos diákköreinek munkájáról | 501 |
| Friedrichné dr. Kovács Irén: A marxista-leninista tudományos diákkörök szerepe az oktató-nevelő munkában az egri Ho Si Minh Tanárképző Főiskolán | 509 |
| A kötet lektorai | 519 |