| Az irodalmi érdeklődés vizsgálata. Az olvasás jelentősége az egyén és a társadalom életében | |
| A vizsgálatok tárgya, célja, jelentősége | 11 |
| A vizsgálatok tárgya és célkitűzései | 11 |
| Az irodalomolvasás szerepe a gyermek életében | 15 |
| A Nevelési Terv az irodalmi érdeklődés megvilágításában | 30 |
| Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának külföldi és hazai eredményei | 38 |
| Külföldi kutatások | 39 |
| Hazai kutatások | 47 |
| A vizsgálatok módszerei | 57 |
| Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának módszertani koncepciója | 57 |
| Egyedi vizsgálatok | 58 |
| Csoportos vizsgálatok | 59 |
| Az adatgyűjtés egyéb alkalmai | 64 |
| Szabad idő és olvasás | 65 |
| A tanulók szabad idejének elemzése, különös tekintettel a kulturális foglalkozásokra | 65 |
| Olvasás és tv-nézés | 78 |
| A III-VIII. oszályos tanulók irodalmi érdeklődése | |
| A fiúk és lányok kedvelt írói és olvasmányai | 108 |
| Mit olvasnak a fiúk? | 108 |
| Mit olvasnak a lányok? | 120 |
| Az olvasmányok kiválasztásának motívumai | 133 |
| A tetszés motívumai a fiúknál | 133 |
| A tetszés motívumai a lányoknál | 146 |
| Az olvasmányhősök tulajdonságai | 161 |
| Az olvasmányhősök kedvelt tulajdonságai a fiúknál | 161 |
| Az olvasmányhősök kedvelt tulajdonságai a lányoknál | 167 |
| A versolvasó kedv | 75 |
| Helyzetkép | 176 |
| Az érdeklődés motívumai a verset kedvelő gyermeknél | 178 |
| Az érdektelenség motívumai | 186 |
| A III-VIII.osztályos tanulók irodalmi érdeklődésének áttekintése | 192 |
| A 8-12 éves gyermek irodalmi érdeklődése | 192 |
| A 13-14 éves gyermek irodalmi érdeklődése | 198 |
| A pszichológiai elemzés eredményeinek összegzése | 201 |
| Az olvasás szerepéről. Egyéni igény és társadalmi érdek összhangja | 201 |
| Az irodalmi érdeklődés vizsgálatának módszereiről | 202 |
| Olvasási készség és irodalmi érdeklődés | 202 |
| Az irdalmi érdeklődés dialketikus vonásai | 203 |
| Az irodalmi érdeklődés differenciálódása és koncentrálódása | 205 |
| Az érdeklődés konzervatív vonásai | 206 |
| Az igények és olvasmányok összhangja | 206 |
| A fiúk és lányok irodalmi érdeklődése | 207 |
| A városi és falusi gyermek | 208 |
| A pszichológiai elemzések pedagógiai jellegű tanulságai | |
| Az irodalmi érdeklődés fejlesztéséről | 213 |
| A szabad idő vizsgálatának pedagógiai tanulságai | 213 |
| A tanulók ellátása olvasmányokkal | 215 |
| A tetszés szerepe az irodalmi érdeklődés fejlesztésében | 225 |
| Jellemnevelés irodalmi hősök példáján | 227 |
| Irodalom | 235 |