kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 186 oldal |
| Sorozatcím: | Pedagógiai Közlemények |
| Kötetszám: | 21 |
| Nyelv: | Magyar Angol Német Orosz |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-174-740-9 |
| Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52 324/21. Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
| Az olvasóhoz | 5 |
| Bábosik István: A vizsgálattal kapcsolatos elméleti és kutatásmódszertani megfontolások | 7 |
| A vizsgálat célja | 7 |
| A vizsgálat elméleti koncepciója | 8 |
| Az erkölcsi nevelés folyamata | 8 |
| Az erkölcsi magatartás | 9 |
| A személyiség erkölcsi-társadalmi fejlettségének minősítése | 14 |
| Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a magatartáson keresztül | 14 |
| Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése az ösztönzőrendszeren keresztül | 14 |
| Az erkölcsi-társadalmi fejlettség minősítése a tudatosság vizsgálatán keresztül | 17 |
| Bíró Katalin: Az erkölcsi fejlettség vizsgálata az általános iskola 2. osztályos tanulói körében | 19 |
| A vizsgálat módszerei | 19 |
| A vizsgálati alapok előkészítésével kapcsoaltos pedagógiai megfontolások | 22 |
| A 2. osztályosok vizsgálatának bemutatása és indoklása | 24 |
| A vizsgálat megszervezése | 33 |
| A minta jellemzői | 33 |
| Az adatfelvétel és -feldolgozás módja | 36 |
| A vizsgálat eredményei | 38 |
| A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések | 75 |
| Mellékletek | 89 |
| Bábosik István: Az általános iskola felső tagozatos tanulók erkölcsi-társadalmi fejlettségének vizsgálata | 103 |
| A vizsgálat módszerei | 103 |
| Az erkölcsi-társadalmi magatartás vizsgálata | 103 |
| Az erkölcsi motívumok-szükségletek vizsgálata | 104 |
| Az erkölcsi tudatosság vizsgálata | 107 |
| A vizsgálat megszervezése | 108 |
| A minta jellemzői | 108 |
| Az adatfelvétel és -feldolgozás módja | 110 |
| A vizsgálat eredményei | 111 |
| A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi magatartásának jellemzői | 111 |
| A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-társadalmi érettségének jellmezői az ankét módszerrel gyűjtött magatartási és motivációs adatok tükrében | 126 |
| A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi tudatosságának jellemzői | 129 |
| A 6-8. osztályos tanulók erkölcsi-magatartási motívumainak kísérleti vizsgálata | 136 |
| Az egyes irányultságbeli kategóriák előfordulási aránya a különböző tanulói rétegekben | 146 |
| A motivációs, tudatosságbeli és magatartási sajátosságok összefüggései | 148 |
| A vizsgálatból levonható tartalmi következtetések | 155 |
| A vizsgálatból levonható kutatásmódszertani következtetések | 160 |
| Mellékletek | 167 |
| Idegen nyelvű ismertetések | 181 |