kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 528 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-05-1327-7 |
| Megjegyzés: | Töredék kötet. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. |
| I. kötet: | |
| Előszó az első kiadáshoz | 13 |
| Előszó a második kiadáshoz | 17 |
| Első rész | |
| A pszichológia tárgya | |
| A pszichikum természete | 21 |
| A pszichikus jelenségek jellemzése | 21 |
| A pszichikum és a tudat | 30 |
| A pszichikum és a tevékenység | 35 |
| A pszichofizikai probléma | 39 |
| A pszichológiának mint tudománynak tárgya és feladatai | 46 |
| A pszichológia ágai | 53 |
| A pszichológia módszerei | |
| Metodika és metodológia | 56 |
| A pszichológia módszerei | 57 |
| Megfigyelés | 62 |
| Önmegfigyelés | 63 |
| Objektív megfigyelés | 67 |
| A kísérleti módszer | 71 |
| A pszichológiai kutatás egyéb módszerei | 76 |
| A pszichológia története | |
| A nyugati pszichológia fejlődésének története | 86 |
| A pszichológia az ókorban (ókori Görögország) | 86 |
| A pszichológai a középkorban (a reneszánszig) | 89 |
| A pszichológia a reneszánsz korában | 89 |
| A pszichológai a XVII-XVIII. században és a XIX. század első felében | 90 |
| A pszichológiának mint kísérleti tudománynak a kialakulása | 99 |
| A pszichológia metodológiai alapjainak válsága | 103 |
| A pszichológia fejlődése a Szovjetunióban | 122 |
| Az orosz tudományos pszichológia története | 122 |
| A szovjet pszichológia | 138 |
| Második rész | |
| A fejlődés problémája a pszichológiában | 149 |
| A pszichikum és a viselkedés fejlődése | 161 |
| A viselkedés és a pszichikum fejlődésének főbb szakaszai | 165 |
| Az ösztön, a készség és az intellektus problémája | 165 |
| Az ösztönök | 166 |
| A viselkedés individuális formái | 174 |
| Az intellektus | 184 |
| Általános következtetések | 188 |
| Az állatok viselkedésének és pszichikumának fejlődése | |
| Az alacsonyabb rendű szervezetek viselkedése | 197 |
| Az idegrendszer fejlődése az állatoknál | 198 |
| Az életmód és a pszichikum | 204 |
| Az emberi tudat | |
| A tudat történeti fejlődése az embernél | 215 |
| Az antropogenezis problémája | 215 |
| A tudat és az agy | 226 |
| A magasabb rendű idegműködés fiziológiája | 239 |
| A tudat fejlődése | 241 |
| A tudat fejlődése a gyermeknél | 250 |
| A fejlődés és az oktatás | 250 |
| A biogenetikai probléma | 257 |
| A gyermek idegrendszerének fejlődése | 265 |
| A gyermek tudatának fejlődése | 266 |
| Harmadik rész | |
| Bevezetés | 281 |
| Az érzékelés és az észlelés | |
| Az érzékelés | 299 |
| A receptorok | 301 |
| A pszichofizika elemei | 303 |
| Pszichofiziológiai törvényszerűségek | 308 |
| Az érzékletek osztályozása | 310 |
| Szervi érzékletek | 316 |
| Statikus és kinesztétikus érzékletek | 322 |
| Statikus érzékletek | 322 |
| Kinesztétikus érzékletek | 323 |
| Bőrérzékenység | 324 |
| Fájdalom | 326 |
| Hőérzetek | 328 |
| Érintés, nyomás | 329 |
| Tapintás | 331 |
| Szaglási és ízlelési érzékletek | 335 |
| Szaglási érzékletek | 335 |
| Ízlelési érzékletek | 338 |
| Hallási érzékletek | 340 |
| A hangok lokalizációja | 351 |
| A hallás elmélete | 353 |
| A beszéd és a zene észlelése | 356 |
| A látási érzékletek | 360 |
| A szem szerkezete és működése | 362 |
| Színérzékelés | 366 |
| Pszichofiziológiai törvényszerűségek | 369 |
| A színérzékelés elmélete | 374 |
| A színek pszichofizikai hatása | 376 |
| Színészlelés | 376 |
| Az észlelés | 381 |
| Általános elmélet | 381 |
| Az észlelés természete | 381 |
| Az észlelés konstanciája | 392 |
| Az észlelés értelmezettsége | 394 |
| Az észlelés történeti jellege | 398 |
| Az észlelés és a személyiség irányulása | 399 |
| A térészlelés | 401 |
| Nagyságészlelés | 407 |
| Formaészlelés | 408 |
| A mozgásészlelés | 410 |
| Az időészlelés | 415 |
| Az észlelés fejlődése gyermeknél | 423 |
| A gyermek szenzoros fejlődése | 423 |
| A térészlelés fejlődése a gyermeknél | 425 |
| A formaészlelés a gyermeknél | 427 |
| Az időészlelés a gyermeknél | 431 |
| Az észlelés és megfigyelés fejlődése a gyermeknél | 433 |
| Az emlékezés | |
| Az emlékezés és az észlelés | 443 |
| Az emlékezés organikus alapjai | 447 |
| A képzetek | 450 |
| A képzetek asszociációi | 454 |
| Az emlékezés elmélete | 455 |
| Az asszociációs, értelmi és strukturális kapcsolatok szerepe a bevésésben | 455 |
| A beállítódás szerepe a bevésésben | 462 |
| A bevésés | 466 |
| A felismerés | 472 |
| A felismerés | 474 |
| A rekonstrukció a felidézésben | 475 |
| A visszaemlékezés | 478 |
| A megőrzés és a felejtés | 480 |
| Remineszcencia a megőrzésben | 486 |
| Az emlékezés fajtái | 490 |
| Az emlékezés szintjei | 491 |
| Az emlékezés típusai | 493 |
| Az emlékezés patológiája | 495 |
| Az emlékezés fejlődése a gyermeknél | 496 |
| A képzelet | |
| A képzelet természete | 505 |
| A képzelet fajtái | 510 |
| A képzelet és az alkotás | 513 |
| A képzelet "technikája" | 517 |
| A képzelet és a személyiség | 521 |
| A képzelet fejlődése a gyermeknél | 522 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.