| Bevezetés | 15 |
| Az amerikai minimalista próza szerzőközelben, műközelben | 19 |
| A minimalizmusról elöljáróban | 21 |
| A jelenség | 21 |
| Terminológiai előzmények | 25 |
| A "minimalizmus" kategóriája I: társművészeti kitekintés | 29 |
| A "minimalizmus" kategóriája II: terminológiai zavar az irodalomban | 36 |
| Definíciók | 41 |
| Nevek | 48 |
| A hetvenes hullám | 53 |
| Raymond Carver | 53 |
| Carver írásművészetéről | 54 |
| Carvele művei 1990-ig | 56 |
| What We Talk About When We Talk About Love | 58 |
| Cathedral | 62 |
| Ann Beattie | 69 |
| Beattie írásművészetéről | 70 |
| Beattie művei 1990-ig | 71 |
| Falling in Place | 72 |
| Where You'll Find Me | 79 |
| Frederick Barthelme | 85 |
| Barthelme írásművészetéről | 86 |
| Barthelme művei 1990-ig | 89 |
| Chroma | 90 |
| Joy Williams | 94 |
| Williams írásművészetéről | 95 |
| Williams művei 1990-ig | 96 |
| Breaking and Entering | 97 |
| Bobbie Ann Mason | 102 |
| Mason írásművészetéről | 102 |
| Mason művei 1990-ig | 105 |
| Shiloh and Other Stories | 106 |
| In Country | 110 |
| Jayne Anne Phillips | 115 |
| Phillips írásművészetéről | 116 |
| Phillips művei 1990-ig | 118 |
| Black Tickets | 119 |
| Machine Dreams | 125 |
| Richard Ford | 133 |
| Ford írásművészetéről | 133 |
| Ford művei 1990-ig | 134 |
| Rock Springs | 135 |
| Mary Robison | 139 |
| Robison írásművészetéről | 140 |
| Robison művei 1990-ig | 142 |
| Days | 143 |
| A nyolcvanas hullám | 149 |
| Tobias Wolff | 149 |
| Wolff írásművészetéről | 150 |
| Wolff művei 1990-ig | 151 |
| The Barracks Tief and Selected Stories | 153 |
| Elizabeth Tallent | 158 |
| Tallent írásművészetéről | 158 |
| Tallent művei 1990-ig | 160 |
| In Constand Fligtht | 161 |
| David Leavitt | 167 |
| Leavitt írásművészetéről | 168 |
| Leavitt művei 1990-ig | 171 |
| Family Dancing | 171 |
| Jay McInerney | 176 |
| McInerney írásművészetéről | 177 |
| McInerney művei 1990-ig | 1180 |
| Brights Lights, Big City | 181 |
| Bret Easton Ellis | 186 |
| Ellis írásművészetéről | 187 |
| Ellis művei 1990-ig | 188 |
| Less Than Zero | 189 |
| Határesetek | 194 |
| Alice Adams | 194 |
| Adams írásművészetéről | 194 |
| Adams művei 1990-ig | 195 |
| Superior Women | 197 |
| Toby Olson | 201 |
| Olson írásművészetéről | 202 |
| Olson művei 1990-ig | 203 |
| Seaview | 204 |
| Annie Dillard | 207 |
| Dillard írásművészetéről | 208 |
| Dillard művei 1990-ig | 210 |
| Holy the Firm | 212 |
| Az amerikai minimalista próza világképi, formai és művészetfilozófiai sajátosságai | 219 |
| A minimalista világkép | 221 |
| A minimalizmus emberképe | 221 |
| A minimalizált személyiség | 222 |
| A személyiségfunkció minimalista módszerei | 226 |
| A következményes én | 227 |
| A fenomenológiai ember | 230 |
| Az érzéstelenített én | 234 |
| Az artikulációképtelen ember | 237 |
| Minimalista személyiségstratégiák | 238 |
| A lekapcsolódás változatai | 238 |
| Apatikus túlélés | 244 |
| A minimalizmus Amerika-képe | 249 |
| Privatizált ember - trivializált világ? | 249 |
| A közösség alatti ember | 251 |
| A minimalizált Amerika | 253 |
| A politika eltűnése a minimalista prózából | 253 |
| Szabadulás a történelemtől | 255 |
| A szociológiai kép | 260 |
| A minimalista mű formai sajátosságai | 275 |
| Módszer és elmélet | 275 |
| Jelentéskérdések | 282 |
| Minimalizmus és jelentés | 282 |
| Minimalizmus és közlésfunkció | 285 |
| Fokális, ellipszis eredetű és eszköz genezisű téma | 289 |
| Cselekmény és másodlagos narratív struktúra | 294 |
| A minimalista jellemábrázolás | 301 |
| Rejtett jellemdimenziók | 301 |
| Motivációs homály | 303 |
| Lapos vagy kerek? | 307 |
| Statikus vagy dinamikus? | 309 |
| Epifánia | 312 |
| Narrátor, perspektíva | 313 |
| A minimalista tér (és idő) | 322 |
| A minimalizmus képvilága | 335 |
| Kép, motívum, jelkép | 336 |
| Allegóriátlanítás | 339 |
| Metonimikus próza, kontextualizált és dramatizált metafora | 340 |
| Közelkép és képvilág | 346 |
| A minimalista mű exponencialitása | 349 |
| Képszerveződés: exponenciális poliszémia | 349 |
| Képfunkció I: exponenciális poliszémia | 355 |
| Képfunkció II: kompozíciós exponencialitás | 359 |
| A művészetfilozófiai kérdés: minimalizmus és posztmodernizmus viszonya | 365 |
| Az esztétikai megvalósításban megnyilvánuló közös vonások | 366 |
| A minimalizmus mint szakítás a posztmodernizmussal | 369 |
| Közös világnézeti platform, eltérő művészi reakció | 373 |
| Összegzés, defínició | 379 |
| Rövidítések | 385 |
| Az elsődleges források rövidítésjegyzéke | 385 |
| A rövidítések betűrendjében | 385 |
| Cím szerinti elrendezésben | 386 |
| Idézett újságok, folyóiratok rövidítései és egyéb rövidítések | 386 |
| Felhasznált irodalom | 389 |