kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Szerzői magánkiadás |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 84 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezető | 1 |
| Az angol és magyar szellemi kapcsolatok állandósága Szent István korától napjainkig | |
| Az angol nyelvi ismeretek viszonylagos csekélysége | |
| Az angol nyelvtanítás késői kezdete és lassú térfoglalása | |
| A jelenség okai? | |
| A tizenhetedik század | 4 |
| Az angol-magyar érintkezés megerősödése a század harmincas éveiben | |
| Protestáns theológusaink tanulmányútjai Angliában: az angol szellem terjedése és nagyrabecsültsége Magyarországon | |
| A magyarországi angol nyelvtanulás kezdetét jelentő első nyelvkönyvek: Anglicum Spicilegium, 1664 és Gazophylacium, 1691 | |
| A nyelvtanulás célja a kor szellemének megfelelően elsősorban az angol theológiai irodalom megismerése, de találkozunk gyakorlati nyelvismeretek megadására irányuló törekvéssel is | |
| A tanulás módszerét a szókincs és a nyelvtan tudatos szintézise jellemzi | |
| A tizennyolcadik század | 12 |
| Az angol-magyar érintkezés visszafejlődése a Habsburg-elnyomás alatt; majd újabb fellendülés | |
| Testőríróink, majd később Kazinczy és Kis János elismerést szerez az angol szellemnek | |
| A felvilágosodás korában újraéledő angol nyelvtanulás célja kettős: irodalmi és gyakorlati | |
| A beszivárgó nyelvmesterek kialakítják a lélektani alapon álló módszer fővonásait | |
| A megújhodás kora | 20 |
| Hazánkba hatalmas folyamként árad az angol kultúra, termékenyítve a Nagy Parlagot | |
| Széchenyi, Eötvös, Szemere Bertalan utazásai Angliában; a magyar vezetőréteg "anglomániája"; angol hatások a magyar irodalomban; angolok Magyarországon | |
| Az angol nyelvet széles körben terjesztik a nyelvmesterek | |
| A gyakorlati gondolkodású kor háttérbe szorítja az irodalmi ismereteket, beszédkészséget kíván és gyors eredményre tör az utánzáson alapuló módszereivel | |
| A formális képzésre törekvő középiskola passzív magatartása | |
| Egyedül a pesti evangélikus gimnázium vezeti be az angol nyelv rendkívül tanítását 1844-ben | |
| Szabadságharcunktól a világháborúig | 32 |
| A korszak művelődéspolitikai iránya kezdetben "nyugatos" | |
| A kiegyezés után a német kultúra egy időre elhomályosítja a távolabbi nyugateurópai kultúrák fényét, de a magyar vezetőréteg kitart a régi eszmény mellett | |
| Magyar-angol és magyar-amerikai érintkezés | |
| Tudományos életünk, irodalmunk, közoktatásunk angol kapcsolatai | |
| Az angol nyelv bevonul a középiskolába mint rendkívüli tantárgy | |
| A "rendkívüliség" következményei: szervezetlenség és a tanulók számának ingadozása | |
| Kísérletek az angol nyelv rendes tantárggyá tételére | |
| A közoktatási Tanács 1915-ös tervezete | |
| A kísérleteket meghiúsítja a világháború | |
| Az első angolt-tanító intézetek | |
| A célkitűzésben egyre inkább érvényesül a gyakorlati nyelvtudás szempontja; a kezdőfokú oktatásban gyökeret ver a direkt módszer | |
| A nyelvtanítási problematika tisztázódása, az 1924-es reform alapjának lerakása | |
| Jegyzetek | 49 |
| A bizonyító anyag részletezése | |
| Irodalmi utalások | |
| Források | 76 |
| A felhasznált irodalom |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.