1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az áruforgalom és a gazdálkodás elemzése a belkereskedelemben

Kézirat/Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 378 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 9 fekete-fehér ábrával. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: J 10-1541.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A belkereskedelem eredményeit ismertető beszámolókból és statisztikai jelentésekből egyértelműen megállapítható, hogy az ágazat által lebonyolított áruforgalom állandóan... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A belkereskedelem eredményeit ismertető beszámolókból és statisztikai jelentésekből egyértelműen megállapítható, hogy az ágazat által lebonyolított áruforgalom állandóan növekedik. Ez a növekedés megfelel általános gazdasági és politikai célkitűzéseinknek. Az áruforgalom fejlődése azonban az elvégzendő feladatok megoldását illetően mind több és bonyolultabb munkát kivan a kereskedelemtől, különösen pedig a vállalatok vezető beosztású dolgozóitól.
A belkereskedelmi áruforgalom érdemi része a vállalatok közreműködésével valósul meg. A lakosság, valamint a közületek fogyasztási cikkekkel való ellátása továbbá a kereskedelmi szolgáltatások nyújtása során a vállalatok a felmerült igények lehető legjobb kielégítésére törekednek.
Az önálló vállalati gazdálkodási rendszer elvének megfelelően a társadalom által a kereskedelemmel szemben támasztott igényeket - nem utolsó sorban a realizálható nyereségen keresztül - a központi' irányító szervek és a közgazdasági szabályozók által szervezett piac közvetíti." Vissza

Tartalom

Első rész
A gazdasági tevékenység elemzésének fő vonásai 3
1. Az elemzés szerepe és jelentősége a vállalat vezetésében 3
2. Az elemzés feladatai 5
3. Az elemzés tárgya, módszerei és eszközei 7
4. A gazdasági elemzés és a vállalati ellenőrzés 9
5. A gazdasági elemzés főbb típusai 10
Második rész
A mérlegbeszámolók szerepe a vállalati tevékenység
értékelésében 13
1. A mérlegbeszámoló rendszer, mint a gazdasági tevékenység elemzésének eszköze 13
2. A mérlegbeszámoló felépítése 15
3. Értékelés és elemzés a mérlegbeszámoló alapján 16
4. A mérleg felépítése és tartalma 25
5. Az eredménykimutatás felépítése és tartalma 29
6. Értékelés az eredménykimutatás adatai alapján 30
Harmadik rész
Első fejezet 41
Az áruforgalom elemzésének fő vonásai 41
1. Az áruforgalom elemzésének súlya a vállalati tevékenység értékelésében 41
2. A vállalati tervek szerepe az áruforgalom értékelésében 43
Második fejezet 49
A kiskereskedelmi vállalatok áruforgalmának elemzése 49
1. Az eladási forgalom elemzése
2. A kiskereskedelmi vállalatok árubeszerzésének elemzése 66
Harmadik fejezet 82
A nagykereskedelmi vállalatok áruforgalmának elemzése 82
1. A nagykereskedelmi vállalatok szerepe az áruforgalomban 82
2. A nagykereskedelmi vállalatok eladási forgalmának elemzése 84
3. Az árubeszerzés vizsgálata 93
4. A nagykereskedelmi készletek elemzése 98
5. A készletek rugalmassága 102
Negyedik rész
A munkaerő-gazdálkodás elemzése 107
1. A munkaügyi elemzés főbb területei és feladatai 107
2. A létszám- és a munkaidő elemzése 109
3. A termelékenység mérése és értékelése a belkereskedelemben 125
4. Az élőmunka termelékenységének elemzése a kiskereskedelemben 127
5. A termelékenység elemzése nagykereskedelemben 136
6. A termelékenység változására ható tényezők elemzése 138
7. A bérköltség fogalma, a gazdasági érdekeltség szerepe a kereskedelemben 144
Ötödik rész
Első fejezet 165
A hálózatfejlesztés elemzése 165
1. A kereskedelmi hálózat elemzésének általános kérdései 165
2. A hálózat kapacitáskihasználása 172
3. A hálózat teljesítőképessége növelésének módszerei 176
Második fejezet 192
A boltok gazdasági hatékonyságának elemzése 192
Hatodik rész
Első fejezet 203
A kereskedelmi vállalatok jövedelmezősége 203
1. A jövedelmezőség fogalma 203
2. A vállalatok jövedelmezőségének alakulását meghatározó tényezők 205
3. A jövedelemszabályozási rendszer eredményei és problémái 206
4. A szabályozórendszer 1980 évi módosításának célkitűzései 209
5. A gazdasági tevékenység jövedelmezőségének elemzése 219
Második fejezet 225
Az árrés elemzése 225
1. A kereskedelmi haszonkulcs fogalma 225
2. Az árrés fogalma 229
3. Az árrés alakulására ható tényezők 230
4. Az árrés összevont elemzésének módszere 238
5. A vendéglátóipari vállalatok árrésének elemzése 243
Harmadik fejezet 254
A forgalmi költségek elemzése 254
1. A forgalmi költségek fogalma, a költségek elszámolása a kereskedelemben 254
2. A számvitel és a költségelemzés kapcsolata 262
3. Az áruforgalom és a költségalakulás összefüggései 268
4. A költségek mérése, a költségcsökkentés mértéke és üteme 279
5. A költségelemzés korszerű módszerei 287
6. Költségvizsgálat és gazdasági hatékonyság (költségoptimalizálás) 295
7. A forgalmi költségek költségcsoportok szerint elemzése
8. A kereskedelmi egységek (boltok, üzemek, lerakatok) gazdaságos tevékenységének vizsgálata 337
Negyedik fejezet 347
A vállalati eredmény elemzése 347
1. A nyereség fogalma és szerepe a kereskedelmi tevékenység szervezésében 347
2. A nyereség alakulására ható fontosabb tényezők 349
3. A nyereség elemzésének összevont módszere 365-378
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv