| Buti Ernő: Előszó | 5 |
| Az audio-vizuális oktatás értelmezése, helye a pedagógia rendszerében | 7 |
| Dr. Bodó László: Irodalom | 22 |
| Dr. Dékány Sándor-Brückner János: Diavetítés | 24 |
| Történeti áttekintés | 24 |
| Az optikai kép előállítása | 25 |
| A diavetítő gép elve | 31 |
| Fényforrás | 32 |
| Fényirányító berendezés | 40 |
| Diapozitív, diafilm | 42 |
| Vetítőobjektív | 47 |
| Az objektív jellemzői | 50 |
| Az objetívnél előforduló hibák | 55 |
| Vetítőernyő | 56 |
| Diavetítő készülékek | 59 |
| Vetítőhelyiség | 66 |
| Sztereovetítés | 67 |
| Didaktikai szempontok a diavetítésnél | 69 |
| Diapozitívek, diafilmek kezelése, tárolása | 71 |
| dr. DékánySándor-Brückner János: Episzkóp, epidiaszkóp, írásvetítő | 73 |
| Az episzkópvetítés elve | 73 |
| Az episzkóp felépítése | 74 |
| Episzkóp - epidiaszkóp | 75 |
| Az episzkopikus vetítés didaktikai szempontjai | 76 |
| Irodalom | 77 |
| Fürjes József: Hanglemezjátszó és magnetofon alkalmazása | 80 |
| A hangközvetítés, -rögzítés és -visszaalakítás minőségi jellemzői | 81 |
| Mikrofonok | 84 |
| Erősítők | 86 |
| Hangszóró, fejhallgató | 88 |
| Hangrögzítés és -visszaadás | 89 |
| Kertész Lajos és Suhai Ernő: Diakép és hang szinkronja | 103 |
| A hangos állóképvetítők helye és szerepe az audio-vizuális eszközök sorában | 103 |
| A hangos állóképvetítés célszerű technikai eszközei | 104 |
| A hangos diavetítő berendezésekkel szemben támasztott oktatási követelmények | 105 |
| A szinkronizálás elve, feltételei, szükséges berendezések | 106 |
| A szinkronizáló berendezések szerkezeti megoldásai, vezérlési rendszerek | 107 |
| Hazai típusok | 109 |
| Bartsch Iván, Kis Jenő, Turi István: A filmvetítés az oktatás folyamatában | 113 |
| Helyzetkép | 113 |
| Az iskolai oktatófilm fogalma | 121 |
| Az iskolai oktatófilm főbb fajtái, típusai | 124 |
| Amit a filmről, a film vetítésének technikájáról tudni kell | 139 |
| Huszár Tiborné: Iskolarádió | 154 |
| Az iskolarádió sajátosságai | 154 |
| Az iskolarádió tevékenysége | 155 |
| Néhány adat a műsorok felhasználásáról | 156 |
| Kelemen Endre: A televízió az iskolai oktatásban | 158 |
| Az iskolatelevízió programja | 162 |
| Az iskolai alkalmazás | 166 |
| Dr. Tálasi Istvánné: A nyelvi laboratórium felhasználása az oktató-nevelő munkában | 172 |
| A nyelvi laboratóriumok kialakulása | 172 |
| A nyelvoktatást segítő gépi eszközkomplexumok típusai és pedagógiai alkalmazásuk | 175 |
| A laboratóriumi munka helye az oktatás folyamatában | 188 |
| A laboratóriumi gyakorlatok típusai | 189 |
| Irodalom | 191 |
| A nyelvi laboratórium szerkezete | 193 |
| Dakó István: Az audio-vizuális technikai eszközök üzemeltetésének feltételei | 203 |
| Áramszolgáltatás | 203 |
| A tantermek megvilágításának szabályozása | 206 |
| A tantermek akusztikai jellemzői | 207 |
| Balesetelhárítás | 208 |
| Javítás - karbantartás | 210 |