kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Műanyag kötés |
| Oldalszám: | 415 oldal |
| Sorozatcím: | Autópálya Szakkönyv Sorozat |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. A könyv 1000 példányban jelent meg. |
| Előszó | 3 |
| A gyorsforgalmú utak jelentősége | 7 |
| A forgalmi előnyök | 7 |
| A gazdasági előnyök | 8 |
| A távlati technikai előnyök | 10 |
| Az autópálya-közlekedés alapfogalmai | 11 |
| Az autópálya-közlekedés technikai elemei | 11 |
| Az autópályák vonalvezetése | 11 |
| Autópálya-kapcsolatok | 12 |
| Az autópályák környezetbe illesztése | 15 |
| A keresztszelvény kialakítása | 16 |
| Szolgáltató létesítmények | 17 |
| Az autópálya teljesítőképessége | 17 |
| A városközi autópályák teljesítőképessége | 18 |
| A városi autópályák teljesítőképessége | 18 |
| A csomópontok teljesítőképessége | 19 |
| A szállítás minőségi jellemzői autópályán | 19 |
| Az autópálya-közlekedés hatékonysága | 20 |
| A magyar autópályák kialakítása | 21 |
| A magyar autópályák tervezése | 21 |
| Az autópálya-tervezés fázisai | 21 |
| Rövid áttekintés az úttervezési módszerekről és fejlődésükről | 23 |
| A fontosabb magyar úttervezési előírások és szabályzatok ismertetése | 26 |
| A megépült országos gyorsforgalmi útjaink tervezésénél követett módszerek; az autópálya-tervezés hazai kifejlődése | 29 |
| Az autópálya-tervezés elemei | 45 |
| Korszerű autópálya-tervezési módszerek | 53 |
| A járulékos létesítmények tervezése | 56 |
| Városi gyorsforgalmú úthálózat speciális tervezési kérdései | 57 |
| A magyar autópályák kivitelezése | 59 |
| Az M1-es autóút építése a 13,4-16,2 km szelvények között | 59 |
| Az M1 és M7 autópályák bevezető szakasza | 61 |
| Az M7 félautópálya Törökbálint-Siófok közötti szakasza | 63 |
| Az M1 félautópálya Tatabánya-Győr közötti szakasza | 78 |
| Néhány állam autópálya-hálózata | 79 |
| Belgium autópálya-hálózata | 79 |
| Közlekedésgazdasági fejlettség | 79 |
| Úthálózati és útügyi viszonyok az autópálya-hálózat kialakításának kezdetekor | 82 |
| Az autópálya-hálózat kialakításának okai és lehetőségei a tervezés megindításakor | 83 |
| Az autópálya-hálózat rövid- és hosszútávú fejlesztési tervei | 87 |
| Tervezési előírások, szabályzatok | 90 |
| Az autópálya-hálózat újabb vonalai | 97 |
| Franciaország autópálya-hálózata | 98 |
| Gazdasági-földrajzi adatok, a motorizációs fejlődés jellemzői | 98 |
| A franciaországi úthálózat | 101 |
| Az autópálya-hálózat kiépítésének megkezdése (1955-1970) | 106 |
| Az autópálya-hálózat fejlesztési terve | 121 |
| Autópálya-tervezési előírások, szabályzatok | 129 |
| Japán autópálya-hálózata | 144 |
| Japán földrajzi fekvése, gazdasági viszonyai, népessége | 144 |
| Úthálózati viszonyok az autópálya-építés előtt és az autópálya-építés kezdeti időszakában. Gépkocsiállomány, forgalmi körülmények | 145 |
| Az autópálya-hálózat kialakításának okai és lehetőségei | 150 |
| Japán autópálya-hálózata, fejlesztési tervek | 154 |
| Tervezési előírások, szabályzatok | 166 |
| Néhány speciális üzemeltetési kérdés, különös tekintettel a földrajzi és éghajlati viszonyokra és a kiszolgáló létesítményekre | 178 |
| Nagy-Britannia autópálya-hálózata | 183 |
| Közlekedésgazdasági fejlettség | 183 |
| Útügyi viszonyok | 192 |
| Tervezési előírások | 203 |
| Az autópályák előkészítése és kivitelezése | 223 |
| Az angol autópálya-hálózat hosszú távú fejlesztése | 229 |
| Az NSZK autópálya-hálózata | 233 |
| Rövid áttekintése | 233 |
| Az úthálózat és útviszonyok az NSZK-ban az autópálya-hálózat kialakulásakor | 235 |
| Az NSZK autópályák építésének története | 239 |
| Az autópálya-hálózat fejlesztési terve | 266 |
| Az autópályák tervezési irányelve | 272 |
| Az autópálya-hálózat jelenlegi kiépítettsége | 287 |
| Olaszország autópálya-hálózata | 290 |
| Rövid gazdasági áttekintés | 290 |
| Az olasz úthálózat helyzete az autópályák kialakulásakor | 293 |
| Az autópálya-hálózat kialakulása | 297 |
| Az autópálya-hálózat fejlesztésének tervei | 309 |
| Az olasz autópályák tervezési jellemzői | 311 |
| Az Egyesült Államok (United States of America) autópálya-hálózata | 319 |
| Közlekedésgazdasági háttér | 319 |
| Útügyi viszonyok | 324 |
| Az autópálya-hálózat kialakulása | 325 |
| Milyen előnyöket vár az amerikai társadalom az autópálya-hálózat kiépítésétől? | 336 |
| A finanszírozás rendszere | 349 |
| Az autópályák műszaki tervezése | 354 |
| Fejlesztési elképzelések | 362 |
| A magyar gyorsforgalmú közúthálózat fejlődése, fejlesztési elvei | 365 |
| Az országos hálózat | 368 |
| Magyarország Európa közúti közlekedésében | 368 |
| A gyorsforgalmú hálózat-kialakítás politikai, társadalmi igényei | 371 |
| A hazai utakon jelentkező forgalmi igények | 372 |
| A gyorsforgalmú utak előnyei és a magasabbrendű kialakítás kritériumai | 373 |
| Gyorsforgalmú hálózat-kialakítási javaslatok | 380 |
| A budapesti hálózat | 391 |
| A hálózat szerepe | 391 |
| A kialakítás szempontjai | 392 |
| Jelentősebb előző javaslatok | 394 |
| A városi gyorsforgalmú hálózat kialakítása | 402 |
| Gyorsforgalmú utak Budapest területén | 403 |
| Összefoglalás | 404 |
| Irodalom | 407 |
| Tartalom | 411 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.