| Előszó a negyedik kiadáshoz | 7 |
| Általános rész | |
| A hazai sporttudomány és az edzéselmélet kialakulása | 9 |
| A sporttudományi kutatások tárgya, a sporttudomány önállósága | 12 |
| Az edzéselmélet fejlődésének ellentmondásai | 12 |
| Az edzés jellemzői | 14 |
| Alapfogalmak | 17 |
| Edzés | 17 |
| Edzésrendszer | 17 |
| Edzésmódszer | 18 |
| Edzésfeladatok | 18 |
| Edzéseszközök | 20 |
| Káros edzéseszközök (dopping) | 25 |
| Edzettség | 27 |
| Edzettségellenőrzés | 29 |
| Edzésdokumentáció | 31 |
| Túledzés, túledzettség | 35 |
| A teljesítmény összetevői | 39 |
| Edzésterhelés | 42 |
| Alkalmazkodási sajátosságok | 44 |
| Elfáradási sajátosságok | 47 |
| A terhelés összetevői | 52 |
| Edzéselvek | 60 |
| Fokozódó terhelés | 60 |
| Egész éves terhelés | 63 |
| Terhelési ciklusok alakítása | 65 |
| Formaidőzítés | 71 |
| Erőnlét | |
| Kondicionális képességek | 76 |
| Kondicionális képességek kapcsolati viszonyai | 76 |
| Erőedzés | 79 |
| Maximális erő | 80 |
| Gyorserő | 80 |
| Erőállóképesség | 80 |
| Relatív erő | 81 |
| Belső és külső erők, relatív erő, statikus és dinamikus erőkifejtések | 82 |
| Erőfejlesztő gyakorlatok | 82 |
| Erőfejlesztő módszerek | 87 |
| Az erőfejlesztő eszközök alkalmazásának követelményei | 94 |
| Erőfejlesztés izometriás gyakorlatokkal | 96 |
| Erőgyakorlatok és légzés | 97 |
| Az ugróerő sajátosságai | 98 |
| Életkori sajátosságok az erőfejlesztésben | 100 |
| A gyorsaság edzése | 101 |
| Alapfogalmak, gyorsaságfajták | 102 |
| Egyszerű és összetett reakciók elemzése | 105 |
| A helyzetgyorsaság | 106 |
| A gyorsaságfejlesztés módszerei | 108 |
| A fiatalok gyorsasági edzése | 109 |
| Az állóképességek edzése | 111 |
| Hosszútávú állóképesség | 112 |
| Középtávú állóképesség | 112 |
| Rövidtávú állóképesség | 113 |
| Erőállóképesség | 114 |
| Gyorsasági állóképesség | 114 |
| Állóképesség-fejlesztő módszerek | 115 |
| Terhelési tényezők | 117 |
| Gyermekek és ifjúságiak állóképességi edzése | 121 |
| Az ügyesség edzése | 122 |
| Koordinációs képességek | 122 |
| Az ügyesség jellemzői | 125 |
| Az ügyesség fejlesztésének követelményei | 127 |
| Fejlesztési eljárások | 128 |
| A hajlékonyság edzése | 128 |
| A különböző érzékletek szerepe a mozgásban | 131 |
| Egyensúlyérzék | 131 |
| Térérzék | 131 |
| Kondicionális és koordinációs képességek kölcsönhatása | 132 |
| Technika | |
| A mozgáskoordináció elméleti alapjai | 133 |
| A mozgáskoordináció fő jellemzői | 138 |
| Optimális energiabefektetés | 138 |
| A mozgás hatékonysága | 139 |
| Biztonság, kedvező mozgásélmény | 139 |
| A jellemző kölcsönhatások | 139 |
| Információforrások | 141 |
| Mozgásérzékelés | 141 |
| Tapintás | 142 |
| Egyensúly | 143 |
| Látás | 143 |
| Hallás | 144 |
| Szóbeli információk | 145 |
| Mozgásérzékelés és mozgásképzet | 146 |
| Komplex információk | 147 |
| Mozgáskoordinációs modellek | 149 |
| A mozgásszerkezet fogalma | 153 |
| A sportmozgások oktatásának alapjai | 155 |
| A mozgástanulás elméleti forrásai | 155 |
| A mozgástanulás alapvető feltételei | 157 |
| A mozgástanulás szakaszai | 164 |
| Hibajavítás | 181 |
| Stratégia és taktika | |
| A stratégia és taktika jelentősége a versenysportban | 183 |
| Alapfogalmak | 184 |
| A stratégia | 184 |
| A taktika | 185 |
| A sportágak csoportosítása a taktika jelentősége szerint | 190 |
| Sorsolási sportágak | 191 |
| Ciklikus sportágak | 191 |
| Páros küzdelmek | 191 |
| Csapatjáték | 192 |
| Az egyén mint feladatmegoldó rendszer | 192 |
| Taktikai feladat | 193 |
| Versenyhelyzet (játékszituáció) | 194 |
| Taktikai cselekvés | 194 |
| Taktikai gondolkodás | 199 |
| A csapat mint feladatmegoldó rendszer | 200 |
| A csapat strukturáltsága | 200 |
| Az együttműködés | 201 |
| Az együttműködés feltételei | 204 |
| Játékrendszer | 206 |
| A támadás taktikája | 208 |
| A védekezés taktikája | 210 |
| A rendszer irányítása és a taktikai terv | 211 |
| Oktatásmódszertani kérdések | 214 |
| Oktatási célok | 214 |
| Az ismeretk alkalmazása | 215 |
| Módszertani szempontok a taktikai cselekvések oktatásához | 220 |
| Felhasználási és fejlesztési lehetőségek | 227 |
| Versenyzés | |
| A sportversenyzés meghatározása, jellemzői | 228 |
| A versenyhelyzet elemzése | 228 |
| Versenyzési motívumok, konfliktusok | 230 |
| Alkalmazkodás a versenyhelyzethez | 231 |
| A sportversenyek jelentősége, fajtái | 232 |
| Közvetlen versenyelőkészületek | 234 |
| A rajtállapot elemzése | 236 |
| A rajtállapot változatai | 236 |
| A rajtállapot alakítása | 239 |
| Edzéstervezés | |
| Tervtípusok | 242 |
| Keretterv | 242 |
| Évi edzésterv | 242 |
| Operatív terv | 243 |
| Edzésminta | 243 |
| Az edzéstípusok összefüggése | 243 |
| Az edzéstervezés alapelvei | 244 |
| Az edzéstervezés lépései | 246 |
| Állapotelemzés | 246 |
| Célformálás | 249 |
| Az edzés periodizálása | 251 |
| Edzéstartalmak, terhelési dinamika | 256 |
| Az edzéstervezés követelményei | 258 |
| Sportágsajátos periodizációs modell | 260 |
| Sportbeli felkészülés szakaszai | |
| Alapismeretek | 265 |
| Anatómia, élettani jellemzők | 266 |
| Mozgásfejlődés | 271 |
| A korai mozgástanítás problémái | 273 |
| Az utánpótlás nevelésének időszaka | 274 |
| Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők | 275 |
| A fizikai képességek fejlesztése | 276 |
| Technikai képzés | 276 |
| Taktikai képzés | 277 |
| Értelmi fejlesztés | 278 |
| Sokoldalú képzés | 279 |
| Élsport | 281 |
| Alapismeretek | 281 |
| Az élsportedzést befolyásoló tényezők | 282 |
| Kiválasztás | 283 |
| A tehetség jellemzői | 284 |
| Módszertani törekvések a sportolók kiválasztására | 285 |
| Sportági kiválasztás | 292 |
| Irodalom | 295 |