| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 216 oldal |
| Sorozatcím: | Szociológiai tanulmányok |
| Kötetszám: | 10 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | |
| "Veszprémben végeztek..." - vizsgálatunk monografikus és elméleti célja | 5 |
| A vizsgálat három központi kérdése az "értelmiségiek szociológiája" problematikájában | 7 |
| A vizsgálat terepéről | 12 |
| Az adatgyűjtés módszereiről | 15 |
| Az eredmények közléséről | 17 |
| A fiatal vegyészmérnökök a társadalomban és az általuk alkotott csoport struktúrája | 23 |
| A társadalom átalakulásának tükröződése - a szociális származás szerepe - a vegyészmérnökök regrutációjában, pályaalakulásában és egymáshoz való viszonyában | 28 |
| A vizsgált értelmiségi-szakmai csoport összetétele | 38 |
| Évfolyamok (életkor) szerint | 38 |
| Férfiak és nők | 44 |
| Egykori jó és gyenge tanulók | 52 |
| Különböző munkahelyeken és munkakörökben dolgozók | 61 |
| "... és ami a munkakörből következik" | 88 |
| A vegyészmérnökök ismeretségi köréről | 106 |
| Az ismeretségi kör összetevői | 107 |
| Az ismeretségi kör kohéziójának és zártságnak kumulatív értékelése | 117 |
| Tanuló mérnökök, tanító mérnökök (A személyes kapcsolatok szerepe a tudományos kommunikációban) | 123 |
| Tanuló mérnökök | 127 |
| Hipotézis az érdeklődési és az ismeretségi kör kölcsönhatásáról | 127 |
| Az önképzés csatornái | 131 |
| Az önképzés akadályai | 140 |
| Tanító mérnökök | 144 |
| Jog a továbbtanuláshoz | 149 |
| Oktatási kötelezettség | 151 |
| Oktatás-tervezési tanulságok | 153 |
| A tananyagról tartott véleménykutatástól a tudományos érdeklődés tipizálásáig | 155 |
| Az érdeklődés irányai tipizálásának támpontjai | 163 |
| Az érdeklődés intenzitásának elemzése | 173 |
| A vegyészmérnökképzést érintő tanulságok | 187 |
| "A modern mérnök-tudós" tézis konzekvenciái | 188 |
| A személyes kapcsolatok hordereje | 194 |
| Függelék | 199 |
| Törzslap | 201 |
| Kérdőív | 203 |