| Célom a vad, abszolút imitáció, pazarló precízió. Catalogus Rerum | 5 |
| Örök játék: megismerni a világot? - megőrizni a világot? | 5 |
| Harsogva csicsergő, láthatatlan madarak fekete torkának "látomása" | 6 |
| Kétféle hőség: a természet nyári forrósága és a beteg ember láza - harcoljatok! | 6 |
| Himnikus élet - analitikus élet. Láz. Nyár. Pindaros. Proust | 7 |
| Banalitás és rím perverz házassága | 7 |
| Lehetőségek lázas fikciója és az imitáció: legtestvérebb testvérek | 7 |
| A rajz hűsít | 7 |
| Két női mozdulat | 8 |
| Erosz. Állati és virági része | 8 |
| Kis erkölcstan tipologia növényarcképekből | 9 |
| Forma: növények adta fogalom | 10 |
| Bronzvörös hajú nő hever a hegyoldalon. Idegen? ismerős? anya? szerető? | 11 |
| Látásból ismert nők: életem legfontosabb liaisonjai | 12 |
| A csábítások fent leírt formái | 13 |
| Tovább a bronzvörös hajú nő: a szemek flört-platonizmusa | 13 |
| Westöstlicher Divan: józanság és színes mesemiljő | 13 |
| Hálószoba nyári hajnalban: laboratórium és sors | 14 |
| Huberman | 15 |
| Az élettől három dolog távolít! A szerelem állapota: szintézisvágyam líra és objektív világ egyesítésére. Matematizáló tudományos relizmus: csillagász barátom nemlírai, objektív ember. Nők és tudomány után kivezet az életből: az álom? | 21 |
| A szerelem három metaforája vagy biológiai fázisa: virág, mondénség, betegség | 25 |
| Lényegem: abszolút és szakadatlan intenzitásigény. De orgazmus is legyen: forma! | 27 |
| Komédia. Szerelmi fóbia | 32 |
| Életünk legfiktívebb, legsemmisebb része: énünk. A csak-minket imádó nő erre hívja fel figyelmünket. Eksztázis és idill: van-e még két ilyan hazugság a földön? | 33 |
| Psyché, hetéra, szépség: szabadulhatunk-e a nő e három örök formájától? | 34 |
| Egy naplószerű mű: a végső formula és impressziók halmazának keveréke, melyben a főszereplő az idő | 42 |
| Abszolút szenvedés: álom beteg öregasszony fiatal-lányos szenvedő aktjáról. Goethe összes verseit olvasom: Goethe-mítosz és Goethe-valóság opalizáló ellentmondásai. I saw the beast most horrible: a szörny lakomája. Esteledő, elhagyatott park: elmerülés a csendben | 43 |
| Zsidó temetés | 52 |
| Reggeli ébredés: szűzen születni a szabadság gyötrő teljességében. Élet legyek-e, vagy mű? | 62 |
| Metafora: embrió; tisztázott gondolat: kifejlett embertest | 69 |
| Tett és gondolat. Elemi erosz, absztrakt metafora | 69 |
| Egy faun két szeretője, elég messze kalandozó embertani és lélektani követekeztetésekkel | 70 |
| Szerelmi háromszögből etikai Szentháromság | 74 |
| Egy szerelemkezdet kezdetnek hagyva | 77 |
| A lakás: a legfőbb metafizikum és praktikum | 80 |
| Stuart II. Károly regénye. Királyi erkölcstelenség hivatásos jelképe: "fantasztikus, mint egy címeralkatrész, unalmas, mint egy akta" | 83 |
| Az önkritika furora | 99 |
| Flagelláns stíluselemzés: az efemerség hajszálaiba kötözött ólomnehéz örökkévalóság | 100 |
| Magányos szoba gyönyöre nyári viharban | 101 |
| Fiatal Goethe: fád mítoszetiket , naivan durva érzékiség | 101 |
| Questionnarium doricum | 102 |
| Holbein: Fiatal lány arcképe | 102 |
| Haydn-szonáta és kaktusz. Regény kísérleteim: konkrét biológiai értelemben azok | 110 |
| Apropó, Haydn: formabontó klasszikusok, formábabénult romantikusok | 111 |
| A fúga mint materializált zene és mint tudatos érzékiség | 111 |
| Két motívum | 114 |
| A szépség kompilációjellege | 114 |
| Most hagyjatok egyedül | 115 |
| Van külön élet és külön művészet? | 117 |
| Miatyánk | 117 |
| A szerelem fullasztó virágházi virágbetegség | 123 |
| "Politikai ellenfelem" | 124 |
| Kétféle emberismeret | 126 |
| Történelmi szereplők abszolút, lényegi különfélesége | 126 |
| Hírlapok humbugja, rikkancsok nyomora, sznobizmus gyalázata | 127 |
| Miben áll valaminek a krízise? | 130 |
| Belemerülni a végzetes emberi konkrétum: a ma szolgálatába | 131 |
| Démosz, kéj, magány: Don Giovanni három büntetése | 132 |
| Két alfa és ómega ihletőm: természet és mondénség | 133 |
| Himnusz a Végzethez | 136 |
| Életem két nagy véglete: a "himnusz" és egy "érzéklési séma" | 139 |
| Betegségből és balesetből származó halál különbözősége | 142 |
| Étosz és igazság | 143 |
| Művész és nyárspolgár | 143 |
| Építészet, betegség, erosz: mind a három plasztikusságot keres | 144 |
| Regényterv (II. Stuart Károly) | 145 |
| Megtérés. Ágostoné. Enyém. Értéke vagy értéktelensége | 149 |
| Mért nem írok drámát? | 151 |
| Mellékes, hogy festő vagyok-e. Rajzolni, rajzolni! | 155 |
| Stílusom rongy, mint Szent Ferenc ruhája; stílusom tüdővész, mint Szent Terézé; stílusom vér, mint a mártíroké | 156 |
| A Szent (regényterv) | 157 |
| A keresztényszocialista (riport) | 158 |
| James I. és Jane Hobson szerelme, avagy az aránytalan harag parabolája | 159 |
| Vitriolos drámaterv (a párizsi Compagnie des Quinze színésztársaságnak ajánlva) | 160 |
| Őrjöngő karitász. Hála vagy gyilkosság? | 164 |
| Harmonikus álomképek | 165 |
| Gazdag nagykereskedők humbug munka (ő) etikája | 166 |
| Szülők titka. Távoli országok titka | 168 |
| Hamis egyenlet konzerv és emberiség között | 169 |
| Az e világi és a nem e világi ellentéte | 170 |
| Sex-biológia és sex-esztétika két véglete. J. C. Powys: Jobber Skald" | 170 |
| Caracalla álma. Regényterv, fantázia, analízis | 171 |
| Témám mindig egy... | 174 |
| Melyik a leg-"igazabb" virág? | 175 |
| Raffaelló négy madonnamodellje | 175 |
| Az eltávozott ember. Hiány, nemlét: abszurd matematikai elrugaszkodások és mindennapok realitása | 176 |
| Analízis és stílus | 183 |
| Nem lehet egyszerre két istent szolgálni: művészetet és morált | 184 |
| Áthidalhatatlan és kétségbeejtő különbség: írásaim és gondolataim között | 184 |
| Az eltávozott után és nyomában | 187 |
| A nyár: legnagyobb kosz és legnagyobb rend | 188 |
| Ami megváltoztatja a regényhős leírt arcképét | 189 |
| Mikor a fizikai súlypont a tárgyakon (szavakon) kívül esik | 189 |
| Az ifjú Bonington óráiból. Fantáziák akvarelljeinek nézése közben | 190 |
| Álom és próza viszonya. Realitás- vagy irrealitásösztönünk-e az "igazibb?" | 191 |
| "Charles VII." szenvedéseinek genealógiája | 197 |
| Valaki a szomszédban zongorán gyakorol; olvasok egy misztikus regényt; gondolkozom sorsomon: szédítő és gyötrelmes három világ | 197 |
| Hogyha az ember semminek sem születik igazán? | 198 |
| Az egyén nyavalyája és a társadalom nyavalyája. Regényterv | 200 |
| Himnuszt írjak vagy regényszerű adatkatalógust a szerelem lehetetlenségéről? | 203 |
| Hátborzongató dolog a művészet centrumában látni a művészet mérgét | 206 |
| Három különböző figura, három értelmetlenség, három szenvedés | 207 |
| Nyári délután dolgozószobámban. Beszélgetés matematikus barátommal. Témák: háború és számelmélet. Vagyis? Halál és az értelem útja az érthetetlenségig - kísérteties kővendégek | 214 |
| Két lehetséges programom: aszketikus-katolikus erkölcs vagy teljes életemnek a matematikára való feláldozása | 217 |
| A Boston Weekly 1935. július 20-i száma - kommentátorok, regénytervek | 222 |
| Életem és művem három determináló pillére: álom, mondénség, növények | 226 |
| Parabola teljesülhetetlen álmokról és lehetetlen valóságokról. Regényterv | 232 |
| "Merchant" Hengrik angol király, "Pallida" Fülöp spanyol király, Ydoleza spanyol királynő, Ucia d'Avar spanyol hercegnő - regényterv négy főszereplővel | 236 |
| Két világ. Egyik: Isten, ember, szenvedés. Másik: természet, szépség, boldogság. Kizárják egymást? | 239 |
| A problémátlanság jelképe: egy kiss fonnyadásnak indult margarétacsokor | 244 |
| Nyelvek varázsló-kuruzsló hatása. Sir Thomas Browne és Francois Mauriac olvasása | 246 |
| Egyetlen metafora felé vagy: milljó metafora felől egyetlen ember felé? | 254 |