| Előszó | 11 |
| Általános szentségtan - Biblikus-dogmatikus alapvetés | |
| A szentségekről szóló hagyományos tanítás | 17 |
| A szentség fogalma | 17 |
| A szentségek általános kifejtésének hagyományos rendszere | 24 |
| A szentségek tana a II. Vatikáni zsinat utáni teológiában | 34 |
| Misztériumteológia és szentségi teológia | 34 |
| Jézus Krisztus, az egyház és a szentségek misztériumai | 34 |
| A liturgikus reform és a szentségek | 44 |
| Az új szentségi teológia rendszerezési elvei | 46 |
| A szakramentális fogalmának bővítése | 47 |
| A szentségi jel előtérbe lépése | 51 |
| Szó és szentség | 54 |
| A személyes hit és a szentség | 60 |
| A vallás lényege az Istennel való személyes kapcsolat | 64 |
| Az új szentségi teológia módszere: az Isten népe papi közösségének elemzése | 72 |
| Az emberiségnek Istennel való találkozása Jézus Krisztusban | 76 |
| A szentségek helye az üdvösségi rendben | 77 |
| Az üdvösségi rend kettős szerkezete | 77 |
| Isten belső élete: az isteni eredések | 80 |
| A Jézus Krisztusban létesült új szövetség | 84 |
| Jézus Krisztus mint az Istennel egyesítő szentség: a krisztusmisztériumban rejlő szakramentalitás | 87 |
| A krisztusmisztérium szakramentalitásának alapja az isteni emberrélevés: az emberszeretet és az istendicséret egymásra találása | 89 |
| A krisztusmisztérium szakramentálitásának csúcspontja: Krisztus megváltói szenvedése és halála | 92 |
| A krisztusmisztérium szakramentálitásának égi beteljesedése Krisztus feltámadásában és mennybemenetelében | 96 |
| A krisztusmisztérium szakramentálitásának kegyelmi kiterjesztése a Szentlélek működésében | 98 |
| Jézus Krisztus papsága: Krisztus szent emberségének szentsége | 99 |
| Krisztus feláldozott embersége | 99 |
| Jézus Krisztus mint az emberiség egyetlen főpapja, az alapvető "ős-szentség" | 102 |
| Krisztus Urunk kultikus kegyelemközvetítésének folytatása az egyházban és a szentségekben | 105 |
| Az egyház az üdvösség egyetemes szentsége | 108 |
| Korunk egyházszemlélete | 109 |
| Az egyház a Szentháromság üdvösségi tervében | 109 |
| Az egyház Krisztus titokzatos teste | 110 |
| Az egyház az újszövetség Isten népe | 116 |
| Az egyház papi közösség Krisztusban | 124 |
| A papi közösség élete | 126 |
| Az egyetemes és szolgálati papság az egyház életében | 129 |
| Az egyház mint szentség | 133 |
| A megvalósult "oiconomia et sacramentum" | 133 |
| Az egyház istenemberi, szentségi struktúrája | 135 |
| Az egyház a Szentlélek üdvösségi eszköze | 137 |
| Az egyház a megdicsőült Krisztus szentsége | 139 |
| A szentségek az egyházhoz és Krisztushoz kötő személyes kapcsolatok jelei és eszközei | 147 |
| Krisztus és a szentségek | 148 |
| A szentségek kinyilatkoztatott tények | 148 |
| A szentségek nem dolgok, hanem személyes találkozások Krisztussal: a krisztológikus aspektus | 152 |
| Krisztus megdicsőült embersége a szentségekben rejlő üdvösségi eszköz | 153 |
| A szentségek és az egyház: a szentségek ekkleziológikus kihatásai | 154 |
| A szentségek az egyház önmegvalósítói | 156 |
| Az egyház, mint egyetemes szentség és az egyes szentségek | 157 |
| A szentségek kegyelmi hatóereje | 160 |
| A hagyományos tanítás hangsúlya: a szentségek kegyelmet közvetítő eszközök. Ennek mai érvénye | 161 |
| A szentségek mint üdvösségi jelek | 164 |
| A szentségek Isten üdvösséges szeretetének jelei | 164 |
| A szentségek a keresztény istentisztelet jelei | 167 |
| A szentségek megszentelődésünk jelei | 168 |
| A szentségek kultikus misztikumok | 169 |
| A szentségek Krisztus misztériumaiban részesítenek bennünket | 169 |
| Hogyan lesznek jelen Krisztus életmisztériumai az egyház kultikus tevékenységében? | 171 |
| A misztériumelméletek | 174 |
| A szentségek mint az egyház istentiszteleti és megszentelési cselekményei | 184 |
| A szentségek hatékonyságának módja | 188 |
| A szentségek krisztusi rendelése | 197 |
| A szentségek kegyelmi hatásai: a szentségi jegyek és a szentségi kegyelem | 206 |
| A szentségi jegy valósága | 207 |
| A szentségi jegy rendeltetése: megjelölés, lefoglalás és küldés | 211 |
| Krisztus papságában való részesedés | 212 |
| Krisztushasonlóság - Krisztussal való azonosság | 218 |
| A szentségi jegy az egyház papi közösségéhez kapcsol | 220 |
| A szentségi kegyelem | 222 |
| Katolikus tanítás, hogy minden szentség külön szentségi kegyelmet is ad | 222 |
| A szentségi kegyelem mibenléte és rendeltetése a mai teológia szemléletében | 225 |
| A szentségi kegyelem egyházi és krisztológikus vonásai | 227 |
| A szentségek kiszolgáltatója | 230 |
| A szentségek elsődleges kiszolgáltatója az Istenember, Jézus Krisztus | 231 |
| A szentségek másodlagos kiszolgáltatói az egyház a maga egészében és az emberek | 232 |
| A szentségek érvényes kiszolgáltatása | 235 |
| A szentségek felvevője | 241 |
| Az érvényes szentségfelvétel feltételei | 242 |
| A kisdedek megkeresztelése | 245 |
| A gyümölcsöző szentségfelvétel feltételei | 248 |
| A vágyszentség | 250 |
| A szentségek feléledése | 253 |
| Részleges szentségtan - A szentségek szerepe a krisztusmisztérium kultikus megvalósításában: ekkleziológikus és krisztológikus kihatásuk | |
| A keresztség | 259 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 259 |
| A keresztség szentségi jegye: egyháztagságunk gyökere, az egyetemes papság alapjai | 265 |
| A keresztség kegyelmi hatásai | 271 |
| A bérmálás | 275 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 275 |
| A bérmálás szentségi jegye: az egyházi és krisztusi nagykorúság, a keresztény életalakítás természetfeletti elve | 282 |
| A bérmálás kegyelmi hatásai | 285 |
| Az egyházi rend szentsége | 289 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 289 |
| Az egyházi rend szentségének szentségi jegye: az egyház papi közösségének szolgái Krisztushoz, a misztikus test fejéhez hasonulnak, és Krisztusnak, a főnek helyetteseként tevékenykednek | 296 |
| Önátadás és szolgálat | 296 |
| A pap Krisztusnak, a főnek személyében cselekszik | 299 |
| A pap és az egyházi közösség | 302 |
| Krisztus apostola | 304 |
| Az egyházi rend szentségének kegyelmi hatásai | 306 |
| A házasság | 310 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 310 |
| A házasság szentségének ekkleziológikus vonatkozásai: a szentség a házastársak kötelékét az egyháznak Krisztussal való jegyesi viszonyába tagolja be | 316 |
| A házasság szentségének kegyelmi hatásai | 321 |
| Az eukarisztia | 324 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 324 |
| Ígéret és megvalósulás | 324 |
| Az eukarisztia átfogóbb szemlélete a II. Vatikáni zsinat teológiájában | 328 |
| A kétféle jelenléti mód az eukarisztiában: történési és létjelenlét | 333 |
| Az oltáriszentség a szentségi rend középpontjában | 336 |
| Az eukarisztia ünneplésének lakoma formája és ennek áldozati alapja | 339 |
| Az eukarisztia ekkleziológikus hatásai: tevékeny részesítés az Isten népének kultikus papi közösségében és mélyebb betagolás Krisztus titokzatos testébe | 342 |
| Isten népének áldozati közössége | 342 |
| Krisztus titokzatos testének egysége | 348 |
| "Lélekben és igazságban imádjuk az Atyát" | 354 |
| A valóságos eukarisztikus jelenlét a mai hívő hitszemléletében: transsubstanitatio, transfinalisatio, transsigmificatio | 358 |
| Az eukarisztia szentségi hatásai | 366 |
| A bűnbánat szentsége | 371 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 371 |
| A bűnbánat szentségének ekkleziológikus kihatásai: látható kultikus kapcsolat az egyházzal mint Isten megváltó irgalmának kinyilvánítójával, amely mint a Krisztusban adott bűnbocsátó kegyelem jele és hordozója föloldoz a bűneinktől | 376 |
| A bűnbánat szentségének kegyelmi hatásai | 381 |
| A betegek kenete | 384 |
| Szentírás és egyházi tanítás | 384 |
| A betegek kenetének ekkleziológikus aspektusa: külön betagolás az egyházba, mint a halált legyőző eszkatológikus hatalomba | 387 |
| A betegek szentségének kegyelmi hatásai | 394 |
| Utószó | 397 |
| Jegyzetek | 401 |
| Tárgymutató | 413 |