kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 190 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 11 cm |
| ISBN: | 963-17-3948-1 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/20. |
| Az Olvasóhoz | 5 |
| A tanulás: az élet egyik alapfolyamata | 9 |
| Problémák és tények | 9 |
| A tanulás fogalmáról | 12 |
| Tanulás az állatvilágban | 15 |
| Idegrendszer és tanulás | 15 |
| Különféle tanulási módok és eredmények | 20 |
| Tanulás bevéséssel (imprinting) | 22 |
| Leszoktatás a feltétlen reflexekről | 24 |
| Pavlov kísérletei | 25 |
| A próba-szerencse tanulás | 31 |
| Tanulás "belátással" | 37 |
| Összefoglalás | 42 |
| Az ember és a tanulás | 42 |
| A tanulás - a személyiség fejlődésének alapfolyamata? | 44 |
| Az emberi fejlődés körülményei és okai | 44 |
| A tanulás: ismeretek és készségek szerzése | 56 |
| Tanulás az életnek | 59 |
| "Életkori sajátosságok"? | 59 |
| "Életkori sajátosságok" - igen vagy nem? | 62 |
| Tanulnak-e az újszülöttek és a csecsemők? | 66 |
| Játék és tanulás | 77 |
| A dacosság is megtanulható? | 77 |
| Mit tengyen a felnőtt "dacroham" esetén? | 80 |
| Iskolaérett-e már vagy sem? | 82 |
| Testi fejlettség | 86 |
| Az elsős kisgyermek magatartási és teljesítményre ösztönző tulajdonságai | 88 |
| Tanulási képesség és eredményes tanulás | 91 |
| Koncentrálás és eredményes tanulás | 95 |
| Az akceleráció | 104 |
| Tanuljunk meg szeretni... | 108 |
| Szexuális felvilágosítás és nevelés - de hogyan? | 109 |
| Aranyszabályok | 112 |
| Tanulás - egy életen át | 116 |
| "Szerepszerű" viselkedés tanulása | 121 |
| Start a felnőttkorban | 124 |
| A válások számának emelkedése | 127 |
| Öreg és fiatal egy fedél alatt | 129 |
| "Üres lett a fészek"? | 133 |
| A változás évei - válságjelek? | 135 |
| Valami véget ér | 138 |
| Mi lesz veled, nyugdíjas? | 140 |
| Megöregedni és fiatalnak maradni! | 148 |
| A tanulás művészete | 148 |
| Amit Jancsi nem tanul meg...? | 149 |
| Tanulási szándék és memotecnika | 152 |
| Mechanikus bevésés vagy értelmes tanulás? | 153 |
| Aktív tanulás - a legalkalmasabb időben | 156 |
| Tervszerű tanulás | 158 |
| Olvassunk gyorsan - tanuljunk lassan! | 161 |
| Szuggesztopédia | 165 |
| Gátlások a tanulás közben? | 168 |
| Neurotikus, hibás teljesítmények | 170 |
| Az "eszményi" vizsgázó | 174 |
| Tanulás a munkahelyen" | 183 |
| Tanuláslélektani szabályok | 183 |
| Búcsú az Olvasótól | 189 |