| Pályakép | |
| Az útkeresés évei | 9 |
| Bevezető | 9 |
| Családi háttér és gyermekkor | 12 |
| Diákévek, első írói próbálkozások | 13 |
| A vallásos hit elvesztése | 15 |
| A Levéltárosi Főiskolán | 19 |
| Az első regénykísérlet | 21 |
| Roueni katonaévek | 23 |
| Barátság Jean-Richard Bloch-kal | 25 |
| Családalapítás, szerelem, barátság | 30 |
| Újabb írói kudarcok | 31 |
| A tehetség próbája | 34 |
| Még egy elvetélt regény | 37 |
| " Úgy gondokodni, mint Le Dantec" | 39 |
| Egy elmaradt találkozás Péguyvel | 42 |
| A beérkezés | 44 |
| Az Egy lélek történetének fogadtatása | 44 |
| A Nouvelle Revue Francaise körében | 52 |
| Barátság André Gide-del | 55 |
| Jacques Copeau színházában | 60 |
| Az első világháború évei | 64 |
| Az "új komédia" | 68 |
| A tetőponton | 72 |
| A Thibault család tervezete | 72 |
| A regényfolyam első kötetei | 76 |
| Pontigny és a fiatal írók | 82 |
| Le Tertre átépítése | 84 |
| André Gide védelmében | 86 |
| A regényvita | 89 |
| A Thibault család újabb köteteinek fogadtatása | 105 |
| Válság félidőben | 107 |
| Politika és irodalom | 114 |
| Az 1914 nyara és a Nobel-díj | 126 |
| A regényfolyam epilógusa | 130 |
| A hírnév árnyékában | 135 |
| A második világháború | 135 |
| Maumort ezredes naplója | 137 |
| Az alkony éve | 151 |
| Életmű | |
| A Boldogulni - A dilettantizmus ördögűzése | 159 |
| Egy világnézet regénye (Egy lélek története) | 176 |
| Dokumentum vagy regény | 176 |
| A francia forradalomtól a Dreyfus-ügyig | 177 |
| A szcientizmus bűvöletében | 185 |
| Fejlődésregény és tragikum | 189 |
| A szabadgondolkodás válságregénye | 191 |
| Epikum és drámaiság találkozása | 205 |
| A Thibault család | 217 |
| Az egyéni lét tragikuma és a történelem | 217 |
| A polgári család válsága | 222 |
| A két Thibault fiú | 230 |
| A szürke füzet - a kamaszok regénye | 235 |
| A javítóintézet - a börtönlét víziója | 238 |
| A Nyári Napok - a szerelem regénye | 240 |
| Az Orvosi rendelő - a hívatás dicsérete | 249 |
| A La Sorellina - a második szökés | 252 |
| Az apa halála - a halálmotívum szerepe | 254 |
| Az egyén a történelem színpadán | 258 |
| A világháború előtti évek munkásmozgalmának ábrázolása | 260 |
| Jacques Thibault a munkásmozgalomban | 264 |
| Philip doktor - a regény kulcsfigurája | 266 |
| Antoine biologisztikus fejlődéselmélete | 268 |
| Antoine embereszménye | 272 |
| Az objektív regény esztétikája | 276 |
| Martin du Gard és Tolsztoj | 277 |
| A történelem megjelenítése | 279 |
| Idő és drámaiság | 282 |
| A cselekmény szerepe | 286 |
| A jellemábrázolás | 287 |
| Az ablaküveg-stílus eszménye | 294 |
| A regény jelentősége | 296 |
| Vén Európa | 298 |
| Afrikai vallomás | 314 |
| Leleu apó | 319 |
| Egy naturalist bohózat (La Gonfle) | 324 |
| Dráma a homoszexualitásról (Un Taciturne) | 326 |
| Roger Martin du Gard magyarországi fogadtatása | 331 |
| Bibliográfia | 359 |
| Névmutató | 366 |