| Bevezetés | |
| "S szerelmeinkből mi marad ma?" | 7 |
| Elmélet és józan ész (sens commun) | 12 |
| Az irodalom elmélete és gyakorlata | 16 |
| Elmélet, kritika, történet | 20 |
| Elmélet vagy elméletek | 21 |
| Az irodalom elmélete vagy irodalomelmélet | 23 |
| Az alkotóelemeire egyszerűsített irodalom | 24 |
| Az irodalom | 29 |
| Az irodalom kiterjedtsége | 32 |
| Az irodalom megértése: a szerep (fonction) | 36 |
| Az irodalom megértése: a tartalom formája | 39 |
| Az irodalom megértése: a kifejezés formája | 41 |
| Irodalmiság vagy előítélet | 44 |
| Az irodalom az az irodalom | 47 |
| A szerző | 50 |
| A szerző halálának tézise | 53 |
| "Voluntas" és "actio" | 57 |
| Allegória és filológia | 61 |
| Filológia és hermeneutika | 65 |
| Szándék és tudat | 71 |
| A párhuzamos szöveghelyek módszere | 75 |
| "Straight from the horse's mouth" | 79 |
| Szándék vagy koherencia | 83 |
| A két szándék elleni érv | 89 |
| Visszatérés a szándékhoz | 95 |
| Az értelem (sens) nem jelentés (signification) | 96 |
| A szándék nem előre megfontolt szándék | 102 |
| A szándékosság vélelme | 105 |
| A világ | 109 |
| A "mimészisz" ellen | 111 |
| A természetétől megfosztott "mimészisz" | 115 |
| A realizmus: tükrözés vagy megegyezés | 120 |
| A referencia ábrándja és a szövegközöttiség | 123 |
| A vita fogalmai | 129 |
| A mimésziszellenes tétel kritikája | 130 |
| A nyelv önkényessége | 138 |
| A "mimészisz" mint fölismerés | 144 |
| A kitalált világok | 152 |
| A könyvek világa | 156 |
| Az olvasó | 159 |
| A játékból kirekesztett olvasás | 160 |
| Az olvasó ellenállása | 164 |
| Befogadás és hatás | 168 |
| Az implicit olvasó | 169 |
| A nyitott mű | 176 |
| Az elvárási horizont (kísértet) | 180 |
| A műfaj mint olvasási modell | 180 |
| Az olvasás szabadon futókeréken | 183 |
| Az olvasó után | 188 |
| A stílus | 191 |
| A stílus minden állapotában | 192 |
| Nyelv, stílus, írás | 201 |
| Halál a stílusra! | 204 |
| Norma, eltérés, szövegösszefüggés | 209 |
| A stílus mint gondolkodás | 213 |
| A stílus visszatérése | 217 |
| Stílus és példázás | 219 |
| Norma vagy adalék | 223 |
| A történet | 226 |
| Irodalomtörténet és az irodalom története | 230 |
| Irodalomtörténet és irodalomkritika | 234 |
| Eszmetörténet, társadalomtörténet | 237 |
| Az irodalmi fejlődés | 241 |
| Az elvárási horizont | 243 |
| Az álruhába öltözött filológia | 249 |
| Történelem vagy irodalom? | 253 |
| A történelem mint irodalom | 258 |
| Az érték | 260 |
| A versek többsége rossz vers, de vers | 262 |
| Az esztétikai illúzió | 267 |
| Ki a klasszikus? | 271 |
| A nemzeti hagyományról az irodalomban | 277 |
| Érték és utókor | 289 |
| Mérsékelt viszonylagosságért | 293 |
| Következtetés | 296 |
| Az elméleti kaland | 296 |
| Elmélet vagy fikció | 297 |
| Elmélet és "bathmológia" | 299 |
| Elmélet és bizonytalanság | 301 |
| Jegyzetek | 304 |
| Irodalomjegyzék | 316 |
| Névmutató | 339 |