| Előszó a rövidített kiadáshoz | 15 |
| Előszó | 19 |
| A részrehajló gondolkodás | |
| Miről van szó? | 29 |
| Két példa | 31 |
| Meghatározás | 34 |
| Értékfogalom-e az előítélet? | 40 |
| Funkcionális jelentőség | 43 |
| Attitűdök és nézetek | 44 |
| Az előítélettől a cselekvésig | 47 |
| Az előzetes ítéletalkotás szabályszerűsége | 50 |
| Az emberi csoportok elkülönítése | 51 |
| A kategorizáció folyamata | 53 |
| Amikor a kategóriák a tényekkel szembekerülnek | 58 |
| Személyes értékek mint kategóriák | 60 |
| Személyes értékek és előítéletek | 61 |
| Összefoglalás | 64 |
| A saját csoportok kialakítása | 66 |
| Mi a saját csoport? | 69 |
| A nemek csoportja mint saját csoport | 71 |
| A saját csoportok változó természete | 73 |
| A saját csoportok és vonatkoztatási csoportok | 77 |
| A társadalmi távolság | 78 |
| Az előítélet csoportnorma-elmélete | 80 |
| Lehet-e saját csoportról egy másik csoport nélkül beszélni? | 83 |
| Lesz-e valaha az emberiségből egyetlen nagy saját csoport? | 86 |
| Más csoportok elutasítása | 93 |
| Szóban történő elutasítás | 95 |
| Hátrányos megkülönböztetés | 98 |
| Az erőszakos támadás feltételei | 108 |
| Lázadások és lincselések | 113 |
| A rémhírek döntő szerepe | 116 |
| Az előítélet mintázata és kiterjedése | 120 |
| Az előítélet mint általánosított attitűd | 120 |
| Mi a tökéletlen korreláció? | 128 |
| Mennyire elterjedt az előítélet? | 130 |
| Az előítélet demográfiai változatai | 136 |
| Csoportok közötti különbségek | |
| A csoportok közötti különbségek tudományos vizsgálata | 141 |
| A valóban létező különbségek alapjá igazolható-e az elutasítás? | 143 |
| Rászolgálhat-e egy csoport az előítéletre? | 144 |
| A csoportok közötti különbségek vizsgálatának módszerei | 146 |
| A különbségek típusai és fokozatai | 157 |
| A különbségek értelmezése | 170 |
| Faji és etnikai különbségek | 173 |
| Miért hangsúlyozzák a faj fogalmát? | 174 |
| Valóságos faji különbségek | 178 |
| Kulturális viszonylagosság | 185 |
| Nemzeti jellem | 187 |
| Kik a zsidók? | 190 |
| Következtetések | 200 |
| Láthatóság és idegenség | 202 |
| A kisgyermek | 203 |
| A látható különbségek alapján valóságos különbségekre gondulunk | 208 |
| A láthalóság fokozatai | 212 |
| A látható ingerminták körül kikristályosodó attitűdök | 213 |
| Érzékszervi idegenkedés | 216 |
| Összefoglalás | 218 |
| Az elnyomás következtében kialakuló tulajdonságok | 220 |
| Én-ellenállások | 221 |
| Rögeszmény félelem | 223 |
| Az odatartozás megtagadása | 224 |
| Visszahúzódás és passzivitás | 226 |
| "Rájátszás" | 227 |
| A saját csoporthoz fűződő kötelékek erősítése | 229 |
| Ravaszság és csalás | 230 |
| Az uralkodó csoporttal való azonosulás: öngyűlölet | 232 |
| A saját csoport ellen forduló agresszió | 234 |
| Az előítélettel sújtott csoportok előítéletei más csoportokkal szemben | 236 |
| Együttérzés | 237 |
| Visszaütés: harciasság | 239 |
| Fokozott érvényesülés | 240 |
| Jelképes érvényesülés | 241 |
| Idegesség | 243 |
| Az önmagát beteljesítő jóslat | 243 |
| Összefoglalás | 244 |
| A csoportkülönbségek észlelése és a róluk való gondolkodás | |
| A megismerési folyamat | 249 |
| Válogatás, hangsúlyozás, értelmezés | 250 |
| Valóságelvű és vágyelvű gondolkodás | 253 |
| Ok-okozati gondolkodás | 255 |
| A kategóriák természete | 257 |
| A legkisebb erőfeszítés elve | 260 |
| A megismerés dinamikája az előítéletes személyiségben | 263 |
| Következtetések | 264 |
| Nyelvi tényezők | 267 |
| Nevek, melyek felszeletelik a világot | 267 |
| Érzelmileg hangsúlyos cimkék | 271 |
| A kommunista cimkéje | 274 |
| A szavak összetévesztése a valósággal és a jelképektől való kóros irtózás | 278 |
| Sztereotípiák kultúránkban | 281 |
| Sztereotípiák és csoportvonások | 282 |
| A sztereotípia meghatározása | 285 |
| A zsidókra vonatkozó sztereotípiák | 287 |
| A négerekre vonatkozó sztereotípiák | 293 |
| A zsidókra és a négerekre vonatkozó sztereotípiák összehasonlítása | 295 |
| A tömegközlekedési eszközök és sztereotípiák | 297 |
| A sztereotípiák idővel változnak | 299 |
| Elméletek az előítéletekről | 303 |
| Történelem | 306 |
| Társadalmi-kulturális feltételek | 310 |
| A környezet | 313 |
| A pszichikum dimanikus tényezői | 314 |
| Fenomenológiai tényezőik | 316 |
| Rászolgálás | 317 |
| Végszó | 318 |
| Társadalmi és kulturális tényezők | |
| A társadalmi struktúra és a kulturális szerkezet | 321 |
| Heterogenitás | 323 |
| Felfelé irányuló mobilitás | 326 |
| Hirtelen társadalmi változás | 328 |
| Tudatlanság és a kommunikáció korlátai | 329 |
| A kisebbségi csoportok mérete és népsűrűsége | 332 |
| Közvetlen versengés és valóságos konfliktus | 338 |
| Haszonszerzési kizsákmányolás útján | 340 |
| Az erőszak társadalmi szabályozása | 343 |
| A hűséget előmozdító kulturális eljárások | 345 |
| Kulturális sokféleség vagy beolvadás | 348 |
| Összefoglalás | 348 |
| A bűnbak kiválasztása | 349 |
| A bűnbak jelentése | 351 |
| A történeti módszer | 354 |
| A zsidók mint bűnbakok | 355 |
| A "vörösök" mint bűnbakok | 361 |
| Egyszeri alkalomra kiválasztott bűnbakok | 365 |
| Összefoglalás | 367 |
| Az érintkezés hatása | 369 |
| Alkalmi érintkezés | 371 |
| Ismeretség | 373 |
| Lakóhelyi érintkezés | 378 |
| Munkahelyi érintkezés | 368 |
| Közös célok keresése | 390 |
| Jószolgálati érintkezés | 393 |
| Következtetések | 394 |
| Az előítélet megtanulása | |
| A konfirmitás | 399 |
| A konfirmitás és a funkcionális jelentőség | 400 |
| A társasalmi belépőjegy | 402 |
| A túlzott konfirmotás neurotikus állapot | 404 |
| A kultúrába beépített etnocentikus támpontok | 406 |
| A konformitás alapvalő pszichológiai jellemzői | 407 |
| Konfliktus és lázadás | 411 |
| A kisgyermek | 414 |
| Gyermeknevelés | 415 |
| Az idegenektől való félelem | 420 |
| A faji tudatosság felderengése | 421 |
| Nyelvi cimkék: a hatalom és a visszautasítás jelképei | 425 |
| Az előítélet megtanulásának első szakasza | 429 |
| Az előítélet megtanulásának második szakasza | 432 |
| Későbbi tanulás | 435 |
| Kondicionálás | 436 |
| Szelektív észlelés és záródás | 439 |
| Tanulás alárendelődés útján | 441 |
| A státus iránti szükséglet | 443 |
| Kaszt és osztály | 445 |
| Az attitűdök alárendelődése a kasztnak és az osztálynak | 448 |
| Következtetések | 451 |
| Belső konfliktus | 453 |
| Előítélet lelkiismeret-furdalással és anélkül | 453 |
| Az "amerikai dilemma" elmélete | 458 |
| A belső fék | 462 |
| Hogyan birkózhatnak meg az emberek a konfliktussal? | 464 |
| Az előítélet dinamikája | |
| Frusztráció | 475 |
| A frusztráció forrásai | 476 |
| A frusztrációra következő reakciók | 482 |
| A bűnbakelmélet további vizsgálata | 484 |
| A pszichodinamika jelentése | 488 |
| Agresszió és gyűlölet | 490 |
| Az agresszió lényege | 490 |
| A "lecsapolás" problémája | 493 |
| Az agresszió társadalmi mintái | 495 |
| A gyűlöletről | 499 |
| Szorongás, nemiség, bűnbánat | 504 |
| A félelem és a szorongás | 504 |
| A gazdasági bizonytalanság | 506 |
| Az önértékelés | 508 |
| A nemiség | 510 |
| A bűntudat | 520 |
| A kivetítés | 524 |
| Féltékenység | 525 |
| Mások hibáztatása mint jellemvonás | 526 |
| Elfojtás | 528 |
| Eleven tintafoltok | 529 |
| Közvetlen kivetítés | 531 |
| A gerenda-szálka mechanizmusa | 533 |
| Kiegészítő kivetítés | 534 |
| Következtetés | 536 |
| Személyiségstruktúra | |
| Az előítéletes személyiség | 539 |
| A vizsgálat módszerei | 540 |
| Az előítélet funkciója | 543 |
| A szülőkhöz fűződő érzések ambivalenciája | 544 |
| Moralizálás | 545 |
| Dichotemizáció | 547 |
| A határozottság szükséglete | 548 |
| Kívülre helyezés | 552 |
| Az intézmények bálványozása | 553 |
| Tekintélyelvűség | 556 |
| Kritikai megjegyzések | 558 |
| Demagógia | 561 |
| Egy példa | 562 |
| A demagóg program | 566 |
| A követők | 570 |
| A demagóg személy | 572 |
| Üldözéses téveszmékkel teli vakhit | 571 |
| A türelmes személyiség | 579 |
| Gyermekkor | 581 |
| A türelem változatai | 585 |
| A harcias és pacifista türelem | 586 |
| Liberalizmus és radikalizmus | 587 |
| Iskolázás | 589 |
| Beleérző képesség | 594 |
| Önismeret | 596 |
| A kétértelmű helyzetek elviselése | 598 |
| Életfilozófia | 599 |
| A vallás és az előítélet | 602 |
| Valóságos konfliktus | 603 |
| A vallás és a megosztás szolgálatában | 605 |
| Különböznek-e előítéletesség dolgában a vallásos csoportok egymástól? | 611 |
| Kétféle vallásosság | 614 |
| Péter apostol | 616 |
| Vallásosság és személyiségstruktúra | 619 |
| A csoportok közötti feszültség enyhítése | |
| Van-e szükség törvényre? | 625 |
| A törvényhozási gyakorlat rövid története | 628 |
| A törvényhozási gyakorlata típusai | 631 |
| Befolyásolja-e a törvényhozási gyakorlat az előítéletességet? | 639 |
| A törvényhozási gyakorlat és a társadalomtudományok | 645 |
| Összefoglalás | 648 |
| Programok értékelése | 649 |
| A kutatásban alkalmazott megközelítésmód | 653 |
| Hivatalosan szervezett iskolai programok | 657 |
| Kapcsolatfelvevő és ismerkedési programok | 665 |
| Csoportos képzés | 668 |
| Tömegközlekedési eszközök | 671 |
| Rábeszélés | 674 |
| Egyéni terápia | 675 |
| Katarzis | 677 |
| Korlátozó tényezők és a láthatárok | 679 |
| Sajátos akadályok | 681 |
| A társadalmi rendszerek | 683 |
| Pozitív elvek | 688 |
| A kultúrák közeledését szolgáló iskolai nevelés alapvonalai | 694 |
| Utolsó szó az elmélet ügyében | 699 |
| Utolsó szó az értékek ügyében | 701 |
| Előítéletek és csoportközi viszonyok (Csepeli György) | 707 |