kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Vallás- és Közoktatásügyi Miniszter |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 154 oldal |
| Sorozatcím: | Általános iskolai tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Készült a Globus Nyomdai Műintézet betűivel. Győry Miklós fekete-fehér rajzaival illusztrált. |
| Az őstársadalom | |
| Robinzon, a feltaláló | |
| A történelmi tapasztalat | |
| Robinzon a társadalomban tanulta mindazt, amivel magányos életét berendezi | 3 |
| Ember-gyerek az őserdőben | |
| Maugli története | |
| A társadalmon kívül élő ember - nem ember | 5 |
| A pekingi barlanglakók | |
| A pekingi leletek | |
| Az ősember életviszonyai | |
| A legrégibb leletek is csoportos életre mutatnak | 7 |
| A husángtól az íjig | |
| A csoportélet a történelem előtti korban | |
| A gyüjtögető élet | |
| A vadászat | 10 |
| Vezérválasztás az őserdőben | |
| Az ősi család élete | |
| Harc a vadászterületért | |
| A munkamegosztás kezdete | |
| A vezető az ősi csportban | 15 |
| A nomádok | |
| A háziállatok | |
| Az állattenyésztés | |
| A nomád életmód kezdete | |
| A nomád magyarok | 18 |
| Az ősemberek találmányai | |
| A földművelés kezdete | |
| Az agyag és a fém használata | |
| E kerék | 20 |
| Az osztály-társadalmak | |
| Harc a legelőkért | |
| A fémszerszám hatása | |
| A magántulajdon | |
| A rabszolgaság kezdete | 24 |
| A rabszolgamunkával épült világbirodalom | |
| A rabszolga társadalmi helyzete | |
| Az ókori rabszolgatársadalmak | |
| Az ókori állam | 27 |
| Miért bukott el a rabszolgatársadalom? | |
| A technika szerepe | |
| A rabszolgalázadások | |
| A rabszolgatársadalom bomlása | 30 |
| Jobbágy és hűbérúr | |
| A római kolónus | |
| A jobbágy helyzete | |
| A hűbéri társadalom | 34 |
| A városok keletkezése | |
| Az iparosok | |
| A piac | |
| Kereskedelmi utak | |
| Céhmesterek és céhlegények | 38 |
| Tiborc panasza | |
| A hűbéri életforma | |
| A lovagi torna | |
| A jobbágy terhei | |
| A robot | |
| A pénzgazdálkodás | |
| A parasztforradalmak | 44 |
| A földrajzi felfedezések átalakítják Európa életét | |
| A középkori kereskedő | |
| A hajózás | |
| Felfedezések | |
| Anglia fejlődése | |
| A textilipar | 49 |
| Hogyan lesz húsz gombostűből ötezer? | |
| A nagy műhelyek alakulása | |
| A modern munkamegosztás | |
| A felfedező utak tapasztalatai | 52 |
| Vértörvények Angliában | |
| Új társadalmi osztályok: A tőkés osztály, a bérmunkások osztálya | |
| A bérmunkások osztályának kialakulása | 55 |
| A polgári forradalmak | |
| A tapasztalati tudományok fejlődése és az ismeretek elterjedése | |
| A rendek | |
| A feltörekvő polgárság | |
| Polgári forradalmak | |
| A gyarmatosítás | 58 |
| Gyerekek a gépek mellett | |
| Az olcsó munkaerő | |
| A gyermekmunka | 64 |
| A válság | |
| Harc a piacokért | |
| A válság | |
| A részvénytársaságok, monopóliumok | |
| Imperializmus | 66 |
| Szocializmus, népi demokrácia | |
| Marx és Engels | 69 |
| A munkásság harca a szabadságért | |
| A munkásság szervezetei | |
| A szakszervezetek | |
| A szocializmus eszméinek elterjedése | 71 |
| Az Októberi Forradalom | |
| Lenin | |
| A kommunista párt megalakulása | |
| Az Októberi Forradalom | |
| Sztálin | |
| A szocializmus | 74 |
| A szocialista állam | 78 |
| Mi a demokrácia? | |
| Demokrácia | |
| Polgári demokrácia | |
| Népi demokrácia | 88 |
| A tervgazdálkodás | |
| A három- és az ötéves terv | 86 |
| A haladás | 89 |
| Az ember a közösségben | |
| Társadalmi szabályok | |
| Jogszabály | |
| Erkölcsi szabály | |
| Illemszabály | 91 |
| A közösségi élet | |
| Emberi kapcsolatok | |
| Szolidaritás | |
| Intézmények | 95 |
| A család | |
| A család kialakulása | |
| Matriárchátus | |
| A patriárchális csald | |
| A család feladatának megváltozása | |
| A modern család a mai társadalom egyik legfontosabb intézménye | 97 |
| Az iskola | |
| Iskolai közösségek | |
| Az iskola szervezete | |
| A klikk | 101 |
| A termeléstől a fogyasztásig | |
| Hogyan készül a cipő? | |
| Termelés-fogyasztás-forgalom | |
| Társadalmi munkamegosztás | 105 |
| A varázslótól a klinikáig | |
| A foglalkozások elkülönülése | |
| Pályaválasztás | |
| Az iskolai továbbképzés | 109 |
| A társadalmi osztály | |
| Fogyasztási cikkek és termelőeszközök | |
| A társadalmi osztályok fogalma | |
| Osztályhelyzet | 113 |
| A pártok és a tömegszervezetek | |
| Mi a párt? | |
| A Magyar Függetlenségi Front pártjai | |
| A szaksezrvezeti mozgalom | |
| A szövetkezeti mozgalom | 117 |
| Az állam | |
| Az állam szerepe az egyén életében | |
| A törvény előtti egyenlőség | |
| A szabadságjogok | |
| Népképviseleti rendszer | |
| A köztársaság | 122 |
| Az állam szervezete | |
| A közigazgatás: a központi igazgatás és az önkormányzatok | |
| Bíróságok | 126 |
| Műveltség, nevelés | |
| A műveltség terjesztésének eszközei | 130 |
| A nemzet | |
| A nemzetek kialakulása | |
| Hazaszeretet, nacionalizmus, sovinizmus | |
| Az igazi hazafiság | 133 |
| Az ember és a társadalom | 139 |
| Névmutató | 142 |
| Idegen szavak jegyzéke | 148 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.