1.034.830

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az emberek televíziót néznek I-II.

Tanulmány a közönség attitűdjeiről

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 573 oldal
Sorozatcím: Tömegkommunikációs Kutatóközpont Szakkönyvtár
Kötetszám: 13-14
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Idestova 15 éve már, hogy Amerikában a tv a figyelem középpontjában vagy ahhoz közel áll. Azóta az emberek nézik a televíziót, a kritikusok, a kommentátorok és nevelők pedig szem előtt tartják a... Tovább

Előszó

Idestova 15 éve már, hogy Amerikában a tv a figyelem középpontjában vagy ahhoz közel áll. Azóta az emberek nézik a televíziót, a kritikusok, a kommentátorok és nevelők pedig szem előtt tartják a tv-t néző embereket. Általában az a helyzet, hogy az egyiknek tetszik,amit lát, a másiknak nem.
Az, ami ilyen nagy figyelmet kelt és ilyen sok időt köt le, előbb-utóbb szükségszerűen alapos vizsgálatra kerül a mienkhez hasonló nyílt és öntudatos társadalomban, éppen ezért nem meglepő, hogy amint a tv átvette a közönséget a rádiótól és a mozitól, ezzel együtt átvette a viták tárgyát is: Jó-e? Elég jó-e? Lehetne-e jobb? Legyen-e jobb? Hogy kellene irányítani? Ki a felelős? Rontja-e az amerikai Ízlést, erkölcsöt, értékrendet? Eléggé nemesítő, felemelő-e vagy csak játékos időtöltés?
A soha el nem ülő vita az utóbbi években különös lendületet vett, főleg a kvíz-botrányok és a "végtelen, sivár sivatag" vádjának elhangzása óta. Nagyjából két különböző megközelítési módról van sző: eltérően ítélik meg azokat az értékeket, melyekre a televízió méltatásakor hivatkozni lehet, és eltérnek a feltételesések is a tényekkel kapcsolatban. Vissza

Tartalom

I. kötet:
ELŐSZÓ 7
BEVEZETÉS 13
Jelen célkitűzésünk. 15
A ml álláspontunk. 17
A tanulmány felépítése 18
Magáról az interjúról. 20
Az Amerikai Közvéleménykutató-Szolgálat /A.R.B./ mintája 24
A beszámold jellege. 26
I. RÉSZ
Áttekintés: A televízió mint eszköz 29
I. Fejezet
Fontosság: A készülék mindennapi jelentősége 33
II. Fejezet
Elégedettség: A fogadtatás mértéke és jellege 45
TV és a közízlés 46
A tv és a tömegkommunikáció egyéb eszközei 48
A tv-ről általában
Az áttekintés áttekintése 72
II. RÉSZ
A televízió mint nézési tevékenység 75
III. Fejezet
A televízió és a szabad idő alapvető konfliktusa 79
A tv és a többi időtöltés 79
Reflektorfényben a tv-nézés 89
A tv-nézés okai 99
IV. Fejezet
Tv-nézés és a család
A televízió az otthonban; a természetes környezet 113
A gyerekek 115
Szabályok 134
A televízió és az összetartozás 138
III. RÉSZ
A televízió műsorának tartalma 151
V. Fejezet
Amit a néző mond
A műsor általában . 157
A "legtöbben" és az "enyém" 161
Mennyiben megfelelő a jelenlegi műsor? 176
Áttekintés 214
VI. Fejezet
Amit a néző megnéz 219
Kínálat és fogyasztás 220
Fogyasztás a "háttér" tükrében 228
Fogyasztás nem és életkor szerint 233
Amit megnéznek és amit mondanak 243
Mit választ a néző, ha tájékoztató műsort is nézhetne? 248
Hit választ a néző, ha komoly szórakoztatás le szerepel a műsorban? 259
összefoglalás: tájékoztatás vagy szórakoztatás 264

II. kötet:
VII. Fejezet
A REKLÁM 7
"A rendszer" 25
VIII. Fejezet
KÖVETKEZTETÉSEK ÉS MEGJEGYZÉSEK 35
Az eredmények 35
Megjegyzések 52
Végső áttekintés 66
"A" függelék
az Összetett kérdőív 71
"B" függelék
A HÁROM ORSZÁGOS TELEVÍZIÓ HÁLÓZAT MŰSORTERVE 157
"C" függelék
AZ ARB ELJÁRÁS TÁJÉKOZTATÓ TÁBLÁZATAI ÉS RÉSZLETEI 179
"D" függelék
TECHNIKAI MEGJEGYZÉSEK A STATISZTIKAI LEVEZETÉSEKRE ÉS A MINTA MEGTERVEZÉSÉRE VONATKOZÓAN
Technikai megjegyzések a statisztikai levezetésekhez 275
A "NORC" mintavételi eljárás 277
Mintavétel - Elno Roper és társai módszere 261
UTÓSZÓ
Paul Lezarafeld:
GONDOLATOK A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓS KUTATÁS MÚLTJÁRÓL
Az emberek televíziót néznek 283
A néző véleménye 286
Kísérletek a közönség igényelnek megváltóztatására 290
A tv tartós hatásának vizsgálata 293
Az ízlés kutatása 295
A tömegkommunikációs ipar döntéseinek vizsgálata 299

Gary A. Steiner

Gary A. Steiner műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gary A. Steiner könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az emberek televíziót néznek I-II. Az emberek televíziót néznek I-II. Az emberek televíziót néznek I-II. Az emberek televíziót néznek I-II. Az emberek televíziót néznek I-II. Az emberek televíziót néznek I-II.

A borítók enyhén foltosak, kopottak, elszíneződtek. A lapélek foltosak.

Állapot:
4.880 ,-Ft
39 pont kapható
Kosárba
konyv