kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
| Oldalszám: | 277 oldal |
| Sorozatcím: | Tanárképző főiskolai tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 42 184. Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Bevezető | 5 |
| Az ének-zene metodika tárgya, feladatai, alapjai | 7 |
| A metodikai tanulmányok célja | 7 |
| Az ének-zene szaktárgyi sajátosságai | 8 |
| A zenei ábrázolásmód és a valóság viszonya | 8 |
| A zene jelentése és fejlődése | 9 |
| Zenei jelrendszer | 11 |
| A zenei megismerés és a zenei tevékenységek fiziológiai, pszichológiai, logikai alapjai | 11 |
| A zene fiziológiája | 12 |
| Zenei képesség, zenei tehetség (muzikalitás) | 13 |
| Zenei érzékelés | 14 |
| Zenei hallás emlékképek (zenei képzetek) | 15 |
| Összetett zenei észlelések | 16 |
| Zenei készségek | 18 |
| Zeneértő és zeneélvező képesség | 20 |
| A zenei hallás megjelenési formái és zenei tevékenységek | 22 |
| A zenei megismerés folyamata | 25 |
| Az énektanítás metodikájának története | 26 |
| Az énekoktatás kezdetei | 26 |
| Arezzói Guidó és a szolmizáció | 27 |
| A XI-XIX. század énekoktatói | 30 |
| Számjelzéses rendszer | 31 |
| Betűjelzéses rendszer | 35 |
| Az alaphang helyzetét változtató rendszer | 38 |
| "Tonika-dó" rendszer | 40 |
| A normális hangsorok rendszere | 42 |
| Fonetikai rendszerek | 43 |
| Hazai iskolai énekoktatásunk története | 44 |
| Az 1868. évi XXXVIII. törvénycikk | 45 |
| Az 1905. évi tanterv | 45 |
| Az 1919-es Magyar Tanácsköztársaság zenei reformjai | 47 |
| Az 1925. évi tanterv | 47 |
| Az 1932. évi utasítás | 48 |
| A VII-VIII. osztály bevezetése 1937-ben | 49 |
| A nyolcosztályos népiskola 1941-es tanterve | 50 |
| Az általános iskola bevezetése, az 1946. évi tanterv | 51 |
| Az 1950. évi általános iskolai tanterv | 53 |
| Az 1956. évi tanterv | 54 |
| Közoktatási reform | 56 |
| A relatív szolmizációs rendszer | 56 |
| Az ének-zene oktatásának tartalmi kérdései, tantervelmélet | 59 |
| Az ének-zene tanításának feladatai | 59 |
| A tanítás anyaga | 62 |
| A tanagyag összefüggései | 71 |
| A szemelvényanyag kiválogatásának szempontjai | 71 |
| A követelmények megvalósítása és számonkérése | 72 |
| A tanulók tudásának számonkérése | 73 |
| Értékelés | 74 |
| Osztályozás | 74 |
| Az ének-zene szerepe a személyiségformálásban | 77 |
| Esztétikai tevékenység, zenei nevelés | 78 |
| Zene és élmény | 81 |
| A szép és kifejező éneklés | 82 |
| A zenehallgatás személyiség- és társadalomformáló szerepe | 82 |
| A zenével nevelés feladatai | 83 |
| 1-4. osztály | 85 |
| Testi nevelés | 85 |
| Világnézeti-politikai nevelés | 86 |
| A szocialista hazaszeretetre és nemzetköziségre nevelés | 86 |
| Munkára nevelés | 86 |
| A szocialista humanizmus és a közösségi magatartás | 87 |
| Esztétikai nevelés | 87 |
| 5-8. osztály | 88 |
| Testi nevelés | 88 |
| Világnézeti-politikai nevelés | 88 |
| Szocialista hazaszeretetre és nemzetköziségre nevelés | 89 |
| Munkára nevelés | 89 |
| A szocialista humanizmus és közösségi magatartás | 90 |
| Esztétikai nevelés | 90 |
| Didaktikai feladatok az ének-zene oktatásban | 92 |
| A dalanyag sajátosságai | 92 |
| A figyelem felkeltése és ébren tartása | 94 |
| A dalok tanításának formái | 95 |
| Gyermekdalok és játékaik tanítása | 97 |
| Hallás utáni daltanítás | 106 |
| Daltanítás kézjelekről | 104 |
| Daltanítás betűjelről | 105 |
| Hangjegy utáni daltanítás | 106 |
| A daltanítás kombinált formái | 109 |
| Daltanítási óravázlatok | 110 |
| Ritmikai és melodikai ismeretek tanítása | 119 |
| Érzékelés, megfigyelés | 120 |
| A zenei jelenségek észlelése | 120 |
| A tudatosítás | 120 |
| Részvázlatok | 123 |
| Népzenei ismeretek tanítása | 130 |
| Részvázlatok | 134 |
| Műzenei ismeretek és a zenehallgatás | 136 |
| A zenehallgatás anyaga | 137 |
| Hangfajták, hangszínek, hangszerek, előadó együttesek | 140 |
| Zenei olvasmányok | 142 |
| A zenei bemutatás módjai, eszközei, alkalmai | 143 |
| A zenehallgatás módszere | 145 |
| Tanítási vázlatok | 147 |
| Az éneklési készség fejlesztése | 153 |
| A készségfejlesztésről általában | 153 |
| Az énekes intonáció | 154 |
| Hangképzés | 155 |
| A szép éneklés megvalósítása | 160 |
| 1-4. osztály | 160 |
| 5-8. osztály | 166 |
| A kifejezőkészség és a zenei ízlés fejlesztése | 168 |
| Tanítási vázlatok | 169 |
| Hallásfejlesztés, készségfejlesztés | 172 |
| A zenei hallás megalapozása | 173 |
| Ritmikai és melodikai teendők az előkészítő szakaszokban | 174 |
| A hallásfejlesztés folyamatossága | 176 |
| A ritmusérzék és dallamhallás fejlesztésének eljárásai | 178 |
| A többszólamúság iránti készség fejlesztése | 188 |
| Tanítási vázlatok | 193 |
| A zenei írás-olvasás készségének fejlesztése | 197 |
| Éneklés kottakirakóról | 199 |
| Tanítási vázlatok | 200 |
| A munkafüzet, a zenei írás | 201 |
| Olvasógyakorlatok | 202 |
| Dalok utószolmizálása és kottába szedése | 204 |
| Az ének-zene tanításának eszközei, felhasználásuk módja | 208 |
| Tanítási eszközök | 209 |
| Tankönyvek | 209 |
| Munkafüzetek | 209 |
| Hanglemezek | 210 |
| Applikációs tábla | 211 |
| Az emberi hang | 211 |
| Hangszerek | 212 |
| Audio-vizuális eszközök | 213 |
| Segédeszközök | 216 |
| Szemléltető tárgyak | 216 |
| Elhelyezés, felszerelés | 218 |
| Az ének-zene tanításának szervezettsége | 220 |
| A tanítási anyag elosztása | 220 |
| Tananyagbeosztás, tanmenetkészítés | 221 |
| Tanmenet az 1. osztály számára | 224 |
| Tanmenet az 5. osztály számára | 227 |
| A tanítási szakasz tervezése | 231 |
| Tanítási szakaszok | 231 |
| 1. osztály | 231 |
| 5. osztály | 233 |
| Óramodellek, óratípusok | 234 |
| Az ének-zene tanítási óra felépítése | 235 |
| Tanítási tervezet | 238 |
| Az ének-zene órák elemzésének szempontjai | 240 |
| Az összevont tanulócsoportokban, a szakosított tantervű osztályokban folyó zenei nevelés | 243 |
| Az összevont tanulócsoportos általános iskolák | 243 |
| A szakosított tantervű ének-zenei általános iskolák, osztályok | 247 |
| Az ének-zene pedagógus munkája a tanítási órák mellett és az iskolán kívül | 249 |
| Az énekkar | 249 |
| Az énekkar szervezése | 250 |
| A kórushangzás megalapozása | 252 |
| Mit tanítsunk? | 254 |
| Hogyan tanítsunk? | 255 |
| A karvezető felkészülése és a tanítás hatékonysága | 258 |
| A vezénylés | 258 |
| Műelemzés | 259 |
| Karének óravázlat | 261 |
| Énekkari munkatervek | 262 |
| A zenei szakkör | 264 |
| Úttörő és társas zene | 265 |
| Korrepetálás, napközi otthoni foglalkozás | 266 |
| Tanulmányi kirándulás | 266 |
| Továbbképzés, társadalmi munka | 267 |
| Függelék | 269 |
| Metodikai szemináriumok, gyakorlatok, hospitálások | 269 |
| A tanítóképzőkben feldolgozandó tananyag | 269 |
| A levelező oktatás metodikai kérdései | 270 |
| Forrásmunkák | 271 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.