Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának szakmódszertani közleményei X/2.

Fizika-Kémia-Biológia-Földrajz

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"A középiskolai tantervek, nagyon helyesen, évek óta nem tartalmazzák a mozgások gyorsuló vonatkoztatási rendszerekben való leírását. Nem tanulnak tehát a tanulók... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"A középiskolai tantervek, nagyon helyesen, évek óta nem tartalmazzák a mozgások gyorsuló vonatkoztatási rendszerekben való leírását. Nem tanulnak tehát a tanulók tehetetlenségi erőkről. Sajnos a mindennapi életben előforduló centrifuga szó utal a gyorsuló rendszerekre. A műszaki irodalom és például a középiskolások számára készült atomfizikai példatár is gyorsuló vonatkoztatási rendszerekben írja le és értelmezi az idevonatkozó jelenségeket. Bonyolítja a helyzetet még az is, hogy idősebb kollégáink nagyon hozzászoktak ezekhez a magyarázatokhoz. Nehézzé teszi a nyugvó koordináta-rendszerekre való áttérést - lásd [1] és [2] - az a tény is, hogy az egyetemi és főiskolai jegyzetek nagy része sok jelenséget szintén gyorsuló koordináta-rendszerből ír le és értelmez. Így a tanároknak maguknak kell megtalálni a nyugvó koordináta-rendszerekből való értelmezést. Segíteni szeretnénk kollégáinknak ebben a munkában azzal, hogy ismertetjük néhány jelenség nyugvó vonatkoztatás rendszerből történő értelmezését." Vissza

Tartalom

1. POÓR ISTVÁN: Néhány jelenség értelmezése inerciarendszerből 5
2. RADNAI GYULA: Egyszerű rendszerek állapotegyenletei 13
3. RAJKOVITS ZSUZSA - TASNÁDI PÉTER: Kémiai ismeretek
felhasználása a szilárdtest fizikában. I. 37
4. SKRAPITS LAJOS: Fázissebesség, diszperzió, csoportsebesség 57
5. S. TÓTH LÁSZLÓ: Demonstrációs kísérletek a csillagászat
témaköréből 65
6. SKRAPITS LAJOS: Az ELTE TTK Szakmódszertani Közlemények
tíz kötetéről a fizika tárgyú cikkek tükrében 81
7. BALÁZS LÓRÁNT: A galvánelemek tanítása a középfokú
oktatásban 85
8. PATAKI LÁSZLÓ - BORISSZA ENDRE: Néhány mikroküvettás
kémiai kísérlet leírása 123
9. PATAKI L. - PÁLFALVINÉ, R. M - PERCZEL S. - WAJAND J.:
A kémia szakmódszertani csoport munkájának áttekintése 135
10. KACSUR ISTVÁN: Biológiai ismeretrendszerek kialakításának
jelentősége a tanulási folyamat tervezésében 145
11. FÜSI LAJOS: Kartográfia a magyar közoktatás szolgálatában 165
12. MICZEK GYÖRGY: A Magyarország területén végzett katonai
felmérések térképanyagának felhasználási lehetőségei az
egyetemi oktatásban 171
13. MIHOLICS JÓZSEF: A különböző rétegzettségű feltárások
geomorfológiai vizsgálatiról 177
14. VARGA LAJOS: Kőzet- és ércvizsgálati gyakorlatok
a gimnázium I. osztályában 187
15. MÉRŐ JÓZSEF - SIMON DÉNES: A korszerű földrajztanárképzés, földrajzoktatás feladata (Az ELTE Szakmódszertani
Közleményeiben megjelent földrajzi tanulmányok összegzése) 207
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának szakmódszertani közleményei X/2. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának szakmódszertani közleményei X/2. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának szakmódszertani közleményei X/2.

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
1.540 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!