| Bevezetés | 7 |
| Hogyan dolgozzuk fel a tréning anyagát? | 7 |
| A hozzáértés négy szintje | 7 |
| Hogyan gyakoroljunk? | 9 |
| Összefoglalás | 12 |
| Ismeretek az induláshoz | 13 |
| Beszélgetés, eligazítás, tárgyalás, megbeszélés - mi a különbség? | 13 |
| Egy elképzelt megbeszélés, bemelegítő gyakorlattal | 15 |
| Gyakorlat, első lépés | 15 |
| Esettanulmány (Megbeszélés egy nagyvállalatnál) | 15 |
| Gyakorlat, második lépés | 21 |
| Az eredménytelenség tipikus okai | 22 |
| Tévesen ítéljük meg a megbeszélés típusát | 23 |
| Túl sokat markolunk | 24 |
| Nem a megfelelő személyeket hívjuk meg | 24 |
| Rossz az előkészítés | 25 |
| Szakszerűtlen, kusza a megbeszélés levezetése | 25 |
| Mi a hozama egy jó megbeszélésnek? | 25 |
| Az eredményesség három legfontosabb előfeltétele | 26 |
| Összefoglalás | 26 |
| Teendők a megbeszélés előtt | 27 |
| Az első kérdés, emire válaszolnunk kell | 27 |
| Az előkészítés legfontosabb lépései | 29 |
| Összefoglalás | 35 |
| A levezető elnök teendői (1) | 36 |
| A tárgyilagos véleménycsere legfontosabb előfeltételei | 36 |
| Ki legyen egy értekezlet levezető elnöke, | 37 |
| Ki legyen a levezető elnök, és milyen vonásokkal kell rendelkeznie? | 38 |
| Összefoglalás | 40 |
| A levezető elnök teendői (2) | |
| Az elnök feladatai | 42 |
| Az eljárási szabályok betartása | 42 |
| A hozzászólások témánál tartása | 44 |
| Valamennyi érdemi vélemény felszínre segítése | 45 |
| A napirend és az időben ütemezés betartása | 48 |
| A nehéz helyzetek hozzáértő kezelése | 50 |
| Az eredmények tömör összegzése | 54 |
| Összefoglalás | 55 |
| Teendőink résztvevőként (1) | 56 |
| Az eredményes részvétel feltételei | 56 |
| Alapos felkészülés | 58 |
| A játékszabályok betartása | 60 |
| Mit ne tegyünk? A tiltólista | 60 |
| Legyünk jelen minden porcikánkkal! | 62 |
| Mit tegyünk, ha az elnök nem akar szót adni? | 62 |
| Összefoglalás | 64 |
| Teendőink résztvevőként (2) | 65 |
| Hatékony érvelés | 65 |
| Hozzászólásunkban egyetlen lényedges gondolatra kell fókuszálnunk! | 65 |
| Fogalmazzunk világosan, érthetően! | 66 |
| Érdeklődést kell ébresztenünk a résztvevőkben! | 67 |
| Érveinket támasszuk alá tényekkel! | 68 |
| Hozzászólásunk megfelelő időzítése | 69 |
| Konstruktív hozzáállás | 70 |
| Összefoglalás | 70 |
| Teendők a megbeszélés után | 72 |
| Amit az emlékeztetőről tudni kell | 72 |
| Összefoglalás | 74 |
| Hasznos rutinmegoldások | |
| 1. melléklet | |
| Eredményesség-javító kérdések szervezőknek és levezető elnököknek | 77 |
| A felkészülést, a levezetést és az eredményes részvételt segítpő ellenőrző kérdések | 78 |
| 2. melléklet | |
| Felmérés a megbeszélés menetéről és eredményességéről | 81 |
| 3. melléklet | |
| Szabványos megbeszéls-tervezési útmutató | 83 |
| 4. melléklet | |
| Minta a szabványos kialakítású napirendre | 86 |
| 5. melléklet | |
| Mint a szabványos kialakítású emlékeztetőre | 87 |
| 6. melléklet | |
| Gyakorlat, első lépés | 88 |
| Gyakorlat, második lépés | 88 |
| Hibajegyzék | 89 |
| Esettanulmány (2) (Megbeszélés egy államilag finanszírozott főiskolán) | 91 |
| Esettanulmány (3) (Egy politikai párt alapszervezeti elnökségének megbeszélése) | 95 |