kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Könyvklub |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 200 oldal |
| Sorozatcím: | A művészet története |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 30 cm x 23 cm |
| ISBN: | 963-547-126-2 |
| Megjegyzés: | Színes fotókkal, reprodukciókkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 10 |
| Az itáliai cinquecento | 10 |
| Spanyolország a 16. században | 16 |
| A reneszánsz és a manierizmus itáliában | 21 |
| A klasszicizmus csúcspontja | 22 |
| Az érett reneszánsztól | 22 |
| Az érett reneszánsz építészete | 24 |
| Róma, a nyugati művészet fővárosa | 24 |
| Bramante Rómában | 26 |
| Raffaello, az építészet és a díszítőművész | 30 |
| Peruzzi hozadéka | 34 |
| Az ifjabb Antonio da Sangallo | 36 |
| Michelangelo hallatlan merészsége | 37 |
| A Szent Péter bazilika: a kolosszális megoldás | 42 |
| A cinquecento Észak-Itáliában | 44 |
| A klasszikus sítlus nagykövetei Velencében | 45 |
| A manierizmus építészete | 48 |
| Eltávolodás a klasszikus eszménytől | 48 |
| Giulio Romano festői architektúrája | 49 |
| Palladio: hagyomány és korszerűség | 52 |
| Róma Vignola jegyében | 56 |
| Az udvari építészet Firenzében | 59 |
| Lombardia és az ellenreformáció | 61 |
| A klasszikus reneszánsz szobrászata | 62 |
| Michelangelo, a cinquecento géniusza | 62 |
| Michelangelo firenzei kortársai | 72 |
| Jacopo Sansovino | 72 |
| Baccio Bandinelli | 74 |
| A manierista szobrászat | 76 |
| Cellini virtuozitása | 77 |
| Giambologna és a csigavonal | 78 |
| Szökőkutak, kertek és díszünnepségek | 80 |
| Alessandro Vittoria | 80 |
| Az érett reneszánsz festészete | 84 |
| Raffaello | 85 |
| Michelangelo | 92 |
| A velencei iskola fénykora | 100 |
| Giorgione, az első velencei mester | 100 |
| Tiziano Vecellio | 103 |
| A velencei iskola kisugárzása | 106 |
| Az alternatíva: Lotto és Pordenone | 109 |
| A klasszikus stílus térhódítása | 110 |
| Toscana: Bartolomeo della Porta és Andrea del Sarto | 111 |
| Leonardo öröksége Lombardiában és Piemontéban | 113 |
| Ferrara hercegi udvara: Garofalo és Dossa Dossi | 114 |
| Correggio független útja | 116 |
| A manierista festészet | 119 |
| Klasszicizmusellenes törekvések | 119 |
| Parmigianino stílusa | 120 |
| A toszkán manierizmus | 120 |
| Beccafumi Sienában | 124 |
| Barocci lágy stílusa | 124 |
| Genova és Lombardia | 124 |
| Mantovai és római festett dekárciók | 127 |
| A velencei manierizmus | 132 |
| Tintoretto teatralitása | 135 |
| Paolo Veronese | 138 |
| A reneszánsz és a manierizmus Spanyolországban | 143 |
| Gyökeret ver az új esztétika | 144 |
| A reneszánsz Spanyolországban | 144 |
| Építészet | 146 |
| Az első kivételek | 146 |
| Az itáliai minták betörése | 149 |
| A platereszk és más kétséges stílusok | 150 |
| A klasszikus rend: Pedro Machuca | 152 |
| A platereszk meghaladása: Cavarrubias | 154 |
| A szintézis: Siloe és Vandelvira | 156 |
| Gyors áttörés a manierizmus felé | 159 |
| Escorial: a hermetikus modell | 162 |
| Szobrászat | 166 |
| A reneszánsz bevezetése | 166 |
| Itália mesterek és műalkotások | 166 |
| A burgosi iskola: Bigarny, Ordónez és Siloe | 168 |
| Berruguete és Juni Valladolidban | 170 |
| A reneszánsz szobrászat elterjedése | 171 |
| A manierista klasszicizmus | 172 |
| A Leoni család és az andalúz iskola | 175 |
| Festészet | 176 |
| A valenciai iskola | 177 |
| A manierizmus kezdetei: Berruguete, a két Masip és az andalúz iskola | 178 |
| A romanista sítlus | 186 |
| Luis de Morales | 186 |
| Az Escorial mint fókusz | 188 |
| Udvari portréfestők | 191 |
| El Greco | 194 |
| Bibliográfia | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.