kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 618 oldal |
| Sorozatcím: | Gondolkodók |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-282-477-6 |
| Az erkölcsök metafizikájának alapvetése | |
| Előszó | 13 |
| Első szakasz. Áttérés a közönséges erkölcsi észmegismeréről a filozófiai észmegismerésre | 20 |
| Második szakasz. A népszerű erkölcsi életbölcsességről az erkölcsök metafizikájára térünk át | 35 |
| Az akarat autonómiája mint az erkölcsiség legfőbb elve | 75 |
| Az akarat heteronómiája mint az erkölcsiség összes nem-igazi elvének forrása | 75 |
| Az erkölcsiség összes lehetséges elvének felosztása a heteronómia elfogadott alapfogalmai szerint | 76 |
| Harmadik szakasz. Áttérés az erkölcs metafizikájáról a tiszta gyakorlati ész kritikájára | 81 |
| A szabadság fogalma a kulcs az akarat autonómiájának magyarázatához | 81 |
| A szabadságot mint valamennyi eszes lény akaratának tulajdonságát kell feltételezni | 82 |
| Az erkölcsiség eszméihez kapcsolódó érdekről | 84 |
| Hogyan lehetséges kategorikus imperatívusz? | 89 |
| A gyakorlati filozófia végső határáról | 91 |
| Zárómegjegyzés | 100 |
| A gyakorlati rész kritikája | |
| Előszó | |
| Bevezetés. A gyakorlati ész kritikájának eszméjéről | 105 |
| Első rész. A tiszta gyakorlati rész elemtana | 118 |
| Első könyv. A tiszta gyakorlati ész analitikája | 121 |
| Első főrész. A tiszta gyakorlati ész alaptételeiről | 123 |
| Magyarázat | 123 |
| I. Tantétel | 123 |
| II. Tantétel | 126 |
| III. Tantétel | 127 |
| I. Feladat | 133 |
| II. Feladat | 135 |
| A tiszta gyakorlati ész alaptörvénye | 136 |
| IV. Tantétel | 138 |
| A tiszta gyakorlati ész alaptételeinek dedukciójáról | 141 |
| A tiszta ész hatóköréről a gyakorlati használatban | 152 |
| Újdonságok a spekulatív használathoz képest | 162 |
| Második főrész. A tiszta gyakorlati ész tárgyának fogalmáról | 170 |
| A tiszta gyakorlati ész típustanáról | 182 |
| Harmadik főrész. A tiszta gyakorlati ész mozgatórugóiról | 186 |
| A tiszta gyakorlati ész analitikája kritikai megvilágításban | 206 |
| Második könyv. A tiszta gyakorlati ész dialektikája | 227 |
| Első főrész. A tiszta gyakorlati ész dialektikájáról általában | 227 |
| Második főrész. A tiszta ész dialektikájáról a legfőbb jó fogalmának meghatározásában | 230 |
| A gyakorlati ész antinómiája | 234 |
| A gyakorlati ész antimómiájának kritikai feloldása | 235 |
| A tiszta gyakorlati ész primátusáról az elméleti ésszel való kapcsolatában | 241 |
| A lélek halhatatlansága mint a tiszta gyakorlati ész posztulátuma | 244 |
| Isten létezése mint a tiszta gyakorlati ész posztulátuma | 246 |
| A tiszta gyakorlati ész posztulátumairól általában | 255 |
| Miként gondolható el a tiszta ész gyakorlati szempontú kibővítése anélkül, hogy az együtt járna az elméleti megismerés bővülésével? | 257 |
| A tiszta ész szükségletéből való igaznak tartásról | 266 |
| Arról, hogy bölcsen megszabott arány van az ember megismerőképessége és gyakorlati rendeltetése között | 271 |
| Második rész. A tiszta gyakorlati ész módszertana | 275 |
| Zárszó | 289 |
| Az erkölcsök metafizikája | |
| Első rész. A jogtan metafizikai alapelemei | 295 |
| Előszó | 297 |
| Bevezetés az erkölcsök metafizikájába | 303 |
| Bevezetés a jogtanba | 324 |
| Függelék a jogtan bevezetéséhez | 329 |
| A jogtan felosztása | 332 |
| Az erkölcsök metafizikájának felosztása általában | 335 |
| A jogtan első része. A magánjog | 341 |
| A külső Enyémről és Tiédről általában | 343 |
| Első főrész. Miként lehet valami külső a miénk? | 343 |
| Második főrész. Milyen módon szerezhető meg valami külső? | 357 |
| A külső Enyém és Tiéd szerzésének felosztása | 359 |
| Első szakasz. A dologi jogról | 359 |
| Második szakasz. A személyi jogról | 371 |
| Harmadik szakasz. A dologi jellegű személyi jogról | 377 |
| A házi társulás joga | 378 |
| Első cikkely. A házassági jog | 378 |
| Második cikkely. A szülő jog | 382 |
| Harmadik cikkely. A háziúri jog | 384 |
| A szerződéssel szerezhető valamennyi jog dogmatikus felosztása | 386 |
| Mi a pénz? | 389 |
| Mi a könyv? | 392 |
| Epizodiku szakasz. Az önkény külső tárgyának eszmei megszerzéséről | 394 |
| Szerzés elbirtoklás útján | 395 |
| Az öröklés | 396 |
| A jó hírnév hátrahagyása a halál után | 398 |
| Harmadik főrész. A nyilvános bíráskodás nyilatkozata által történő, szubjektíven meghatározott szerzésről | 400 |
| Az ajándékozási szerződésről | 401 |
| A kölcsönszerződésről | 402 |
| Elveszett dolog visszaköveteléséről | 404 |
| Az eskütétel révén szerzett biztosíték | 408 |
| Átmenet a természeti állapotbeli Enyémről és Tiédről általában | 410 |
| A jogtan második része. A közjog | 413 |
| Első szakasz. Az államjog | 415 |
| Általános megjegyzés a polgári egyesülés természetéből fakadó jogi hatásokról | 423 |
| A polgár jogi viszonyáról hazájához és a külföldhöz | 445 |
| Második szakasz. A nemzetközi jog | 450 |
| Harmadik szakasz. A világpolgári jog | 459 |
| Zárszó | 461 |
| Függelék. Magyarázó megjegyzések a jogtan metafizikai alapelemeihez | 464 |
| Zárszó | 480 |
| Második rész. Az erénytan metafizikai alapelemei | 486 |
| Előszó | 487 |
| Bevezetés az erénytanba | 491 |
| Első rész. Etikai elemtan | 529 |
| Első könyv. Az önmagunk iránti kötelességekről általában | 531 |
| Bevezetés | 531 |
| Első szakasz. Az önmagunk iránti teljes kötelességekről | 535 |
| Első főrész. Az ember önmaga mint animális lény iránti kötelessége | 535 |
| Első cikkely. Önmagunk megfosztása az élettől | 536 |
| Második cikkely. A kéjes önmegbecstelenítésről | 538 |
| Harmadik cikkely. Az élvezeti cikkek vagy élelmiszerek mértéktelen használata útján történő önkábításról | 541 |
| Második főrész. Az ember kötelessége önmaga mint pusztán morális lény iránt | 543 |
| Első cikkely. A hazugságról | 543 |
| Második cikkely. A fösvénységről | 547 |
| Harmadik cikkely. A szolgalelkűségről | 550 |
| Harmadik főrész | 553 |
| Első szakasz. Az ember kötelességéről önmaga mint veleszületett bírája iránt | 553 |
| Második szakasz. Az önmagunk iránti kötelességek első parancsáról | 557 |
| Epizódjellegű fejezet. A morális reflexiósfogalmak amfibóliájáról: arról, hogy ami az ember önmaga iránti kötelessége, azt mások iránti kötelességnek tartják | 558 |
| Második könyv. Az ember (céljával kapcsolatos) nem tökéletes kötelességeiről önmaga iránt | 562 |
| Első szakasz. Az önmagunk iránti kötelességről természeti tökéletességünk fejlesztésében és gyarapításban, azaz pragmatikus szemponból | 562 |
| Második szakasz. Önmagunk iránti kötelességünk morális tökéletességünk növelésében (tehát pusztán erkölcsi szempontból9 | 564 |
| Második rész. A mások iránti erénykötelességekről | 566 |
| Első főrész. Mások mint pusztán emberek iránti kötelességekről | 566 |
| Első szakasz. A más emberek iránti szeretet kötelességéről | 566 |
| Második szakasz. A más emberek iránti, a nkik kijáró tiszteletből fakadó erénykötelességek | 582 |
| Második főrész. Az emberek egymás iránti etikai kötelességeiről állapotunk tekintetében | 589 |
| Az elemtan zárszava | 590 |
| Függelék. A társasági erényekről | 595 |
| Második rész. Etikai módszertan | 597 |
| Első szakasz. Az etikai didaktika | 599 |
| Második szakasz. Az etikai aszkétika | 607 |
| Zárszó. A vallástan mint az Isten iránti kötelességek tana kívül esik a tiszta morálfilozófia határain | 609 |
| Jegyzetek | 615 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.