| Előszó | 11 |
| A genetika főbb elvei | 15 |
| Az öröklődés alapfogalmai | 15 |
| Az ember genetikai sajátosságai | 23 |
| Sajnálatos egyenlőtlenség vagy előnyös változatosság? | 28 |
| A genetikai determinizmus korszerű értelmezése | 35 |
| A szociokulturális öröklődés | 39 |
| A szellemi adottságok gyökerei | 44 |
| Az első tudományos vizsgálatok | 46 |
| Az intelligenciatesztek | 51 |
| A kreativitás | 57 |
| A szellemi adottságok modelljei | 60 |
| Az "ősörökség"-törvény | 67 |
| A "visszatérés az átlaghoz" szabály | 72 |
| Az ikermodell | 74 |
| Az örökbe fogadott gyermekek modellje | 79 |
| A Burt-botrány | 84 |
| Emberi méltóságunk | 89 |
| Az emberi faj eredete | 90 |
| A rasszok kialakulásának okai | 95 |
| A nagyrasszok genetikai eltérései | 100 |
| A tudati infantilizmus | 102 |
| A rasszizmus története | 104 |
| A fehérek és négerek eltérő intelligenciaértékei az Amerikai Egyesült Államokban | 107 |
| A cigánykérdés Magyarországon | 111 |
| Az askenázik genetikája | 115 |
| Történeti előzmények | 118 |
| Az askenázik sorsa | 121 |
| Az askenázi betegségek | 125 |
| A lehetséges genetikai magyarázatok | 127 |
| A szellemi teljesítmények magasabb szintje | 133 |
| Tanulságok és teendők | 138 |
| A tárgyilagos önismeret és a magyarságtudat | 141 |
| A magyarság kialakulása | 142 |
| A magyarok őstörténete | 143 |
| Magyarország története népességgenetikai nézőpontból | 147 |
| A magyarság számának alakulása | 149 |
| Ki a magyar, mi a magyar? | 153 |
| Fizikai antropológia | 154 |
| A személyiség | 160 |
| A genetikai markerek és a génártalmak | 162 |
| A népességgenetikai vizsgálatok várható haszna | 169 |
| A népesség jellemző betegségspektrumának megismerése | 169 |
| A genetikai módzserek hasznosíthatósága a történeti kutatásban | 173 |
| A helyes magyarságtudat elősegítése | 173 |
| Az értelmi fogyatékosság | 180 |
| Az értelmi fogyatékosság fogalma | 182 |
| Gyakoriságuk alakulása hazánkban | 185 |
| Az értelmi fogyatékosság okai | 188 |
| A patológiás értelmi fogyatékosság megelőzése | 193 |
| A familiáris értelmi fogyatékosság megelőzhetősége | 195 |
| Ne legyen hátrány a kivételes szellemi képesség! | 202 |
| A tehetség fogalma | 203 |
| A zseni | 206 |
| Gyakoribbak-e a pszichiátriai betegségek a kivételes tehetségekben? | 215 |
| A neurózis és a deviáns magatartás | 219 |
| A jellemző személyiségvonások | 222 |
| A pszichoszomatikus betegségek | 224 |
| A kivételes tehetségek társadalmi fogadtatása | 226 |
| Megcáfolt feltételezések | 230 |
| A biológiailag hátrányos helyzet társadalmi felszámolásának szükségessége | 232 |
| Az értékcsiholás veszélyei | 236 |
| A "természet kísérletei" | 237 |
| A vérbaj | 240 |
| Az alkohol | 243 |
| A kábítószerek | 247 |
| A hallucináció mechanizmusa | 251 |
| A szellemi képességek fejleszthetősége | 260 |
| A genetikai lehetőségek | 260 |
| A családtervezés fontossága | 265 |
| A családi hatások jelentősége | 271 |
| A pedagógusok küldetése | 272 |
| Az iskola szerepe | 273 |
| A tehetségek gondozása | 276 |
| A társadalmi feladatok | 280 |
| A japán példa | 281 |
| A tehetség nem érdem, hanem küldetés! | 284 |