| Előszó | 7 |
| A rendtől a konfúzióig | 13 |
| A kimondott és a megmutatkozó | 13 |
| A rend, a hatalom, a gazdagság és a folytonosság képei a Grimáld és Baduhenna c. fejezetben | 14 |
| Az értékek egyensúlya | 23 |
| A szép, mint az élettől a szellem felé való átmenet első fázisa | 25 |
| A képzés motívumai A gyermekek c. fejezetben | 31 |
| A nemek közti különbség fokozatos kibontakozása és a testi szépség teljes erotizálódása mint a bűn létrejöttének motivikus előkészítése. A gyermekek c. fejezetben | 33 |
| A bűn és a konfúziú teljes kibontakozása A rakoncátlan gyermekek c. fejezetben | 37 |
| A férfi és a nő közötti különbségek teljes kibontakozása az Eisengrein úr és az Eisengreinné úrnő c. fejezetekben | 43 |
| A testi és szellemi motiváció a mű első részében | 50 |
| A szép funkciójának megszűnése és a szellem előmotívumai | 53 |
| A rend és a konfúzió összeütközése Az öt kard c. fejezetben | 54 |
| A konfúziótól a szellemig - A második konfúzió mint a szellemnek az élethez való sikertelen visszatérési kísérlete | 57 |
| Az élet és a szellem alacsony szinten megvalósult harmóniája A szent-dunstani halászok c. fejezetben. A humor mint az élet és a szellem apró konfliktusa | 57 |
| A rendkívüli megjelenése az egyszerűség és a harmónia világában | 63 |
| Az élet apró ellentmondásainak intenzívebbé válása a rendkívüli hatására | 65 |
| A képzés motívumai A gyászoló c. fejezetben. A rendkívüli és a szellem képeinek összekapcsolódása | 69 |
| Az élet és a szellem összeütközése Az ökölcsapás és A felfedezés c. fejezetekben | 76 |
| A szellem és a rendkívüli képeinek végleges összekapcsolódása A disputa c. fejezetben. A véletlen és a szabad akarat funkcióváltása | 80 |
| A szellemtől az életig. A második nagy konfúzió | 83 |
| Az élethez való visszatérés a Poitewin úr c. fejezetben | 83 |
| A férfi és a nő funkciója közötti különbség ismételt megjenelése A találkozás c. fejezetben | 89 |
| A szellem győzelme az élet felett. A szellem démonivá válása. A bűn előmotívumai | 96 |
| A "sors iróniája" | 101 |
| A konfúzió második nagy realizálódása | 102 |
| A második nagy konfúziótól a minőségileg magasabb rendű szellemig | 111 |
| A férfi és a nő funkciójának felcserélődése és értékük megváltozása A kő c. fejezetben | 111 |
| A szellem teljes győzelme a test felett A vezeklés c. fejezetben | 115 |
| A szellemtől az életig. Az értékek egyensúlyának minőségileg magasabb szinten történő helyreállása | 119 |
| A konfúzió képei A kinyilatkoztatás c. fejezet első részében | 119 |
| A csoda mint a minőségileg magasabb rendű szellem képe | 123 |
| A testi és a szellemi motiváció funkcióváltása A második látogatás c. fejezetben | 126 |
| A rendkívüli humanizmus képei. A megtalálás, Az átalakulás és Az igen nagy pápa c. fejezetekben. Az értékek megőrződésének összefüggése | 133 |
| A rendkívüli dicsőség képei Az igen nagy pápa c. fejezetben | 138 |
| A fiktív elbeszélő funkciói | 150 |
| A fiktív elbeszélő helye az értékek rendszerében | 150 |
| A fiktív elbeszélő kommentárjainak strukturális funkciója | 153 |
| A Ki harangoz? c. fejezet funkciója az értéksíkon | 155 |
| A fiktív elbeszélő poétikája és a mű poétikája közötti viszonyok | 158 |
| Cselekményrendszer és értékrendszer | 163 |