kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 155 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-05-2353-1 |
| Bevezetés | 7 |
| A vizsgálat körülhatárolása, célkitűzései | 8 |
| Problématörténeti elemzés | 11 |
| Az értékelés, osztályozás funkciója, elméleti és gyakorlati kérdései | 11 |
| Milyen hibaforrások alakultak ki az értékelés, osztályozás során a neveléstörténetben? | 24 |
| A tanulói teljesítmény mérésének összefüggései az osztályozással, a tantervi követelményekkel | 27 |
| A korszerűsítés igényének felmerülése világszerte | 32 |
| A helyesnek elismert értékelés, osztályozás ismérvei | 36 |
| Általános és középiskolai tanulók, főiskolai hallgatók, szülők, pedagógusok igénye és kritikája | 36 |
| Találkozzék-e a pedagógusok által adott érdemjegy, osztályzat a tanulóközösség helyeslésével? | 45 |
| Helyes-e, ha azonos érdemjegyet ad esetenként a pedagógus - nevelési szándékkal - nem azonos tanulói teljesítményre? | 47 |
| Szeretik-e a tanulók, ha értékelik, osztályozzák őket? | 49 |
| Tanárjelöltek tapasztalata, visszaemlékezése a nevelők értékeléséről | 53 |
| A szülők elvárása az iskolától | 59 |
| Elégedettek-e a szülők gyermekük tanulmányi eredményével? | 59 |
| Elégedettek-e a szülők az iskolai értékeléssel, osztályozással? | 66 |
| Kifogásolható szülői magatartás gyermekük értékelésével kapcsolatban, a pedagógusok szerint | 70 |
| Az osztályozás szükségességének elvi és gyakorlati kérdései | 74 |
| A tanulmányi munka osztályozása | 74 |
| Témazáró osztályozás | 76 |
| Jó és gyenge tanulók eltérő értékelése, osztályozása | 82 |
| Az érettségi | 86 |
| Pedagógiai kísérlet | 89 |
| Egy megyei vizsgálat tanulságai | 93 |
| Az értékelés, osztályozás hatása a tanulókra és a családi nevelésre | 98 |
| Az iskolai jó, rossz felelet (siker, kudarc) hatása a tanulókra | 98 |
| Az iskolai siker és kudarc (jó, rossz felelet) kedvezőtlen hatása a gyengébb tanulókra | 106 |
| Az iskolai értékelés, osztályozás (siker, kudarc) hatása a szülők nevelési módszereire: a jutalmazásra: a büntetésre | 107 |
| A kutatás megállapításainak összegzése | 126 |
| A jövő tendenciái | 131 |
| Irodalom az értékelés, osztályozás témaköréből | 135 |
| Függelék | 147 |