kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | ÉKP Központ-Holnap Kkt.-Tárogató Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 269 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-8491-59-0 |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| Kutatásmódszertani háttér | 13 |
| A filozófiai jellegű diszciplínák szerepe az értékközvetítés és a képességfejlesztés megalapozásában | 19 |
| A társadalomontológiáról | 19 |
| A filozófiai antropológiáról | 22 |
| A kultúraelméletről | 23 |
| Az értékelméletről | 26 |
| A nyelvelméletről | 27 |
| Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia belső tagozódása | 31 |
| Iskolapedagógia | 33 |
| Napjaink iskolapolitikája és az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia | 33 |
| Az objektivációs rendszerek pedagógiai elemzése | 36 |
| A mindennapi élet és elmélete | 37 |
| Játékkultúra és humor | 39 |
| Test- és egészségkultúra | 43 |
| Gazdaság és ökonómia | 45 |
| Technikai és technológiai kultúra | 47 |
| Környezet és környezetvédelem | 50 |
| Társadalom, politika és politikatudomány | 52 |
| Jog és jogtudomány | 53 |
| Erkölcs és etika | 54 |
| Vallás, ateizmus és vallásszociológia | 57 |
| Művészet és esztétika | 58 |
| Tudomány és tudománytan | 62 |
| Információs és kommunikációs kultúra | 69 |
| Munka, munkamegosztás, munkatudomány | 70 |
| Népek és kultúrák | 73 |
| Történelmi kultúra és történettudomány | 75 |
| Magyarság és magyarságkutatások | 76 |
| Filozófia, világkép, világnézet | 77 |
| Normatív jellegű rendszerek elemzése | 78 |
| A mai magyar társadalom uralkodó műveltségfölfogása | 79 |
| Az ideológia szerepéről | 83 |
| A társadalom érték- és szereprendszeréről | 84 |
| Az egyén fejlődési szükségletei | 85 |
| Pedagógiai folyamatok tervezése | 90 |
| A pedagógiai folyamattervezés és a pedagógus | 90 |
| Kitérő a pedagógiai innovációra | 91 |
| A pedagógiai folyamattervezés cél- és folyamatelméleti alapjai | 94 |
| Az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia komplex folyamatendszere | 96 |
| Tanulásfölfogás és tanulási folyamattervezés az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógiában | 99 |
| A tantárgyi tanulás tervezése | 103 |
| A fizikai és a szellemi munka tanulásának tervezése | 136 |
| A játék és a szórakozás tanulásának tervezése | 138 |
| Az iskolai szocializációs folyamatok tervezése | 142 |
| Az én-folyamatok tanulásának tervezése | 143 |
| A tanulásirányítási (tanítási) folyamatok tervezése | 147 |
| A közvetlen tanulásirányítási folyamatok tervezése | 148 |
| A tanulásirányítási folyamatokat átszövő, közvetett személyiségfejlesztési folyamatok megtervezése | 151 |
| A tanulási folyamatokat integráló irányítási folyamatok tervezése | 180 |
| Pedagógiai folyamatok szervezése az iskolában | 183 |
| A pedagógiai folyamatszervezés háttere: az értékközvetítő és képességfejlesztő iskola funkciója, szervezete és vezetése | 183 |
| A pedagógiai folyamatszervezés néhány módszerelméleti kérdése | 192 |
| Az iskola működésének és szervezetének szabályozása | 195 |
| A működési folyamatok szabályozása | 196 |
| Szervezetek és munkaszerepek szabályodzása az iskolában | 199 |
| A pedagógiai folyamatszervezés színtere: az iskola mint létesítmény | 203 |
| Az iskola épülete | 203 |
| Iskolai forrásközpont | 207 |
| Iskolai környezetkultúra | 208 |
| A pedagógus az iskolai pedagógiai folyamatban | 210 |
| Alkotás és adaptálás a pedagógus munkájában | 210 |
| A szakmai önismeret szerepe a pedagógiai gyakorlatban | 212 |
| Alternatívák, paradigmák és a pedagógus | 216 |
| A pedagógus az iskolai szervezetben | 220 |
| A pedagógus munkatevékenységei | 221 |
| A pedagógus hibázásai és tévedései: a pedagógiai műhiba | 242 |
| A család és a környezet pedagógiai kérdései | 245 |
| A család és az iskola együttműködésének új lehetőségei | 245 |
| Értékközvetítés és képességfejlesztés a családban | 248 |
| A környezet és a környék mint az iskolai tanulás egyik forrása | 253 |
| Irodalom | 259 |
| Utószó | 269 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.