| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 118 oldal |
| Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 12 cm |
| ISBN: | 963-17-0309-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52536/5. |
| A tanulók értékorientálása mint nevelési cél | 5 |
| Az értékkategóriák marxista értelmezéséről | 7 |
| Értékmotívumok, értékattitűdök, értékrendszer | 14 |
| Az értékorientációk fejlődése mint interakciók eredménye. Az iskola mint társadalmi mikrostruktúra | 18 |
| Az elvárások és az értékpreferenciák eltérő értelmezéséből származó konfliktusok | 20 |
| Eszmény és érték | 24 |
| Érték és önértékelés | 27 |
| A tanulók értékorientálásának főbb irányai | 33 |
| A tudás mint érték | 33 |
| A műveltségeszmény realizálásának fő feladatai | 37 |
| Az aktivitás szerepe az értékorientálásban | 38 |
| A tudás történetisége mint értékorientáló tényező | 40 |
| Az élményszerűség szerepe | 41 |
| Erkölcsi értékorientálás | 43 |
| Az erkölcsi attitűdök fejlődésének útjai | 44 |
| A represszív erkölcsi nevelés veszélyei | 46 |
| Az erkölcsileg értékes cselekvés mint teljesítmény | 47 |
| Az erkölcsi teljesítmény motiválói | 48 |
| Az esztétikai értékorientáltság | 52 |
| Az értékorientáltság fejlődése és az azt befolyásoló tényezők | 59 |
| Értékek és magatartásminták | 59 |
| A tárgyak értékelése és a magatartási minták | 61 |
| A kommunikatív és kooperatív értékek | 62 |
| A hajlamok és az érdeklődés szerepe az értékorientációkban | 63 |
| A magatartásminták szerveződése és integrálódása. A szerepkategória | 66 |
| A tanulói státus és a szerepmagatartás meghatározói | 68 |
| Az értékattitűdök alakulása különböző életkorokban | 82 |
| Az ún. értékaffinitások fejlődése | 85 |
| Pszichológiai módszerek a tanulók értékorientációinak feltárásában | 88 |
| A családi környezet megismerése | 89 |
| A tanulókkal folytatott beszélgetések | 92 |
| Speciális pszichológiai vizsgálatok | 96 |
| Attitűdvizsgálatok | 96 |
| Igényszintvizsgálatok | 98 |
| Szociometrikus vizsgálatok | 101 |
| Aktometria | 104 |
| Kontaktometria | 105 |
| A szociális percepció és az értékattitűdök | 106 |
| A kötetben szereplő, kevésbé ismert pszichológiai és szociológiai kifejezések magyarázata | 109 |
| Irodalom | 114 |