| A képességek mennyiségi eloszlása | 5 |
| A csümölgeléstől a tesztelésig | 5 |
| Egy tudomány születése | 6 |
| A mérés megszállottja, Galton | 8 |
| Példaképek: Darwin és Quetelet | 11 |
| Antropológiai és pszichológiai adatgyűjtés | 15 |
| Galton pszichológiai vizsgálódásai | 19 |
| Az átlaghoz való visszatérés törvénye | 21 |
| Regresszió és korreláció | 26 |
| Az értelmi fejlettség mérése | 29 |
| Egy "ráérő" amatőr a dogmák ellen | 29 |
| A magasabb pszichikus működések laboratóriumi tanulmányozása | 32 |
| Fejlődéslélektani alapvetés | 37 |
| Az elme működésének "szintetikus elmélete" | 42 |
| Az életkori mérőskála | 44 |
| Képzettség és értelmi szint | 46 |
| A skála továbbfejlesztése | 49 |
| Az intelligenciamérés gyakorlata és az intelligencia-hányados | 54 |
| A gyermektanulmányozás kezdetei Magyarországon | 54 |
| Éltes Mátyás magyar Binet-adaptációja | 58 |
| A Binet-Simon-próbák külföldi adaptációi | 62 |
| Az intelligenciahányados bevezetése | 74 |
| "Tipikusan amerikai" | 79 |
| Háborús tesztvizsgálatok és következményeik | 83 |
| Mérés, becslés, valószínűség | 91 |
| Mérés és skála | 91 |
| Valószínűségi eloszlás és skálabeosztás | 97 |
| Nézeteltérések a normális eloszlás körül | 107 |
| Korrelációk és varianciák | 113 |
| Mérés és becslés | 121 |
| A klasszikus tesztelmélet | 128 |
| A klasszikus tesztelmélet alapfeltevései | 128 |
| Egy "szimulált" példa | 130 |
| Az alapfeltevések következményei | 135 |
| Elméleti összefüggések | 136 |
| Valódi értékek kifejezése megfigyelhető értékekkel | 144 |
| A teszt megbízhatósága | 148 |
| Reliabilitás és teszthosszúság | 152 |
| A reliabilitás becslése tesztfelbontással | 156 |
| A teszt validitásai | 160 |
| Itemanalízis és tesztszerkesztés | 162 |
| A teszteredmények értelmezése | 166 |
| A zsugorodáskorrekció | 168 |
| Tesztfaktorok és az intelligencia struktúrája | 171 |
| A faktormodell | 171 |
| Az általános faktor elmélete | 177 |
| A többfaktor-elméletek | 181 |
| Az intelligencia struktúrális szemlélete | 187 |
| A modern tesztelmélet | 190 |
| A klasszikus tesztelmélet bírálata | 190 |
| A modern tesztelmélet kialakulása | 195 |
| A Rasch-modellek | 203 |
| Modellváltozók és modellváltozatok | 216 |
| Alkalmazások és távlatok | 219 |
| Az "intelligenciaviszály" | 222 |
| Politikai manipulációk | 222 |
| Mi hát az intelligencia? | 225 |
| Szociális és kultúrális hatások | 228 |
| Kultúrsemleges tesztek? | 231 |
| Tehetség és alkotókészség | 237 |
| Intelligencia és heritabilitás | 240 |
| Az "intelligenciaviszály" | 243 |
| Tesztek az iskolában | 246 |
| Függelék | 250 |
| A próbák rövid leírása | 250 |
| Időrendi táblázat | 262 |
| Szimulált teszteredmények táblázatai | 263 |
| Jegyzetek | 267 |
| Irodalom | 271 |
| Névmutató | 278 |
| Contents | 283 |