1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az értelmes élet iskolája

Szerző

Kiadó: Jel Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 184 oldal
Sorozatcím: Értelmes Élet
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9318-61-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv azzal a kérdéssel foglalkozik, hogy mit lehet elérni a nevelési folyamatban erkölcsi szempontból? Mit érhet el egy bizonyos nevelői magatartás? A szerző szerint ezeket a kérdéseket implicit vagy explicit antropológia nélkül nem válaszolhatjuk meg. A kérdés megoldásában a szerző Viktor E. Frankl világhírű pszichiáter antropológiájára támaszkodik, amely legfontosabb feladatának tekinti, hogy a XX. század második felének leginkább megfelelő emberképe alapján feltárja, hogy mi az ember cselekedeteinek a legvégső, de még emberi mozgatórugója.
Frankl, mint pszichiáter a megbetegedett ember orientálására dolgozta ki a harmonikus emberi személyiségjellemzőit, azaz antropológiai gondolatait. A szerző az ember kiteljesedett személyiséggé válásának mindennapi természetes útjához keresi az orientáló pontokat a Franki által megalkotott antropológiában, majd bemutatja a magyarországi előzményeket, végül kifejti pedagógiai koncepcióját.

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés 11
1. Pedagógiai antropológia Viktor E. Frankl antropológiája alapján 17
1.1. Max Scheler, mint Franki antropológiájának merítési bázisa 17
1.2. Részletes pedagógiai antropológia Franki antropológiája alapján 20
1.3. Reformpedagógiák, mint történelmi, filozófiai és életszerű kapcsolódási pontok: 61
- Magyar reformpedagógiák 61
- Új tantervi és tanuláselméleti meggondolások 65
- A holisztikus iskola 73
- Módszer, szociális klíma a reformpedagógiákban 79
2. Az értelmes élet iskolája 97
2.1. Az iskola célja és feladatai 97
2.2. Az iskola szerkezete 102
2.3. A nevelés kiemelt feladatai, sajátosságai 110
2.4. Az iskola szociális klímája 118
2.5. Módszerek, szervezeti formák 128
2.6. A közérdekű gyakorlati feladatok 135
2.7. Az Életünk tantárgy nevelési tartalma és jelentősége 138
2.8. Az intuíció szerepe ebben az iskolában 142
2.9. A nehezen nevelhetőség problémája az iskolában 144
2.10. Az iskola és a pedagógusok 147
2.11. Az iskola és a szülők 149
2.12. Az iskolakoncepció helye 151
- Az iskolakoncepció helye más, jelenleg létező (működő) iskolakoncepciók között 151
- Az iskolakoncepció helye a pedagógiában 164
- Az iskolakoncepció viszonya a valláshoz 165
2.13. Vélemények az iskolakoncepcióról a bécsi Logoterápia és Egzisztenciaanalízis Társaság tudományos ülésén 166
3. Összefoglaló tézisek 169
Felhasznált irodalom 175

Molnár Mária

Molnár Mária műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Molnár Mária könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv